قابلیت ها و امکانات رفاهی کیا فورته ، سراتو K3 مدل 2023

0

قابلیت ها و امکانات رفاهی کیا فورته/ سراتو/ K3 مدل 2023

  • رینگ های آلیاژی 17 اینچی اسپرت
  • رکاب های جانبی اسپرت و اسپویلر عقب
  • چراغ های مه شکن LED، چراغ های عقب و چراغ های روشنایی در روز
  • فرمان طرح اسپرت
  • صندلی‌های اسپرت با روکش پارچه‌ای و SynTex
  • صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی با ناوبری، کیا کانکت و رادیو ماهواره ای SiriusXM®
  • کلید هوشمند با راه اندازی از راه دور
  • فناوری تشخیص نقاط کور
  • دستیار جلوگیری از برخورد متقابل از عقب
  • رینگ های آلیاژی 17 اینچی اسپرت
  • رکاب های جانبی اسپرت و اسپویلر عقب
  • چراغ های مه شکن LED، چراغ های عقب و چراغ های روشنایی در روز
  • فرمان طرح اسپرت
  • صندلی‌های اسپرت با روکش پارچه‌ای و SynTex
  • صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی با ناوبری، کیا کانکت و رادیو ماهواره ای SiriusXM®
  • کلید هوشمند با راه اندازی از راه دور
  • فناوری تشخیص نقاط کور
  • دستیار جلوگیری از برخورد متقابل از عقب

مشخصات فنی

نوع موتور

2.0 لیتری 4 سیلندر خطی
جابجایی موتور
1999 سی سی

سیستم سوپاپ موتور
16 سوپاپ دو میل سوپاپ در سر سریلندر  (DOHC)- هر سیلندر 4 سوپاپ
نسبت تراکم موتور 12.5:1

سیستم سوخت رسانی
تزریق چند نقطه ای (MPI)

توان موتور
147 اسب بخار دردور موتور 6200 دور در دقیقه
گشتاور موتور
179 نیوتن متر در دور موتو  4500 دور در دقیقه
نوع گیربکس : گیربکس اتوماتیک از نوع  (IVT)

مصرف سوخت
شهری : به ازای هر 100 کیلومتر ، 9.5 لیتر
بزرگراه : به ازای هر 100 کیلومتر ،7 لیتر
ترکیبی ( شهری و بزرگراه ) : به ازای هر 100 کیلومتر ،8 لیتر

نوع سوخت
بنزین بدون سرب (87 اکتان یا بالاتر)
ظرفیت مخزن سوخت :
53 لیتر

شاسی و بدنه و طراحی


دیفرانسیل جلو (FWD)

نوع شاسی و بدنه
شاسی و بدنه یکپارچه فولادی

نوع سیستم فرمان
فرمان برقی (MDPS)

نوع سیستم  تعلیق جلو
مک فرسون

نوع سیستم تعلیق عقب
اکسل یچشی با فنر مارپیچی به همراه کمک فنرهای دو تیوبه
چرخش غربیلک فرمان ( از حد ابتدا تا انتها ):
2.44 دور

شعاع گردش خودرو
5.3 متر

سیستم ترمز
4 چرخ ترمزدیسکی با  سیستم ترمز ضد قفل ABS

دیسک ترمز چرخ جلو
دیسک پره دار خنک شونده ( تهویه دار ) با قطر  28 سانتیمر

دیسک ترمز چرخ عقب
دیسک ترمز یک پارچه بدون تهویه با قطر 26 سانتیمتر

موتور
موتوربا حجم 2000 سی سی ( 2 لیتر ) – 4 سیلندر خطی با قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 179 نیوتن متر

سیستم انتقال قدرت
گیربکس اتوماتیک IVT   (گیربکس های IVT نوعی از گیربکس های اتوماتیک از نوع CVT هستند که درآن از تسمه‌های زنجیری به جای تسمه‌های متداول گیربکس‌های CVT استفاده شده و نسل جدید تر این گیربکس ها میباشد . با این طراحی راندمان خودرو را بیشتر شده و مصرف سوخت آن را کاهش یافته است. )

مصرف سوخت
شهری : به ازای هر 100 کیلومتر ، 9.5 لیتر
بزرگراه : به ازای هر 100 کیلومتر ،7 لیتر
ترکیبی ( شهری و بزرگراه ) : به ازای هر 100 کیلومتر ،8 لیتر

رینگ های 15 اینچی فولادی با پوشش

تجهیزات داخلی


صفحه نمایش 8 اینچی لمسی
مانیتور دید عقب با راهنمای پارکینگ تصویری
Apple CarPlay®  و Android Auto™
فناوری بی‌سیم Bluetooth® با اتصال هندزفری
کنترل هوشمند نور بالا چراغ جلو (به طور هوشمند نور بالا چراغ های جلو را از نور بالا به نور پایین تغییر می دهد. این سیستم هنگامی که خودروی جلو را تشخیص می دهد، به طور هوشمند تنظیم نور چراغ های جلو را از نور بالا به نور پایین تغییر می دهد. استفاده مکرر و چندین باره از نور بالا به نور پایین و بالعکس ، امکان تشخیص زودتر عابران پیاده را فراهم می کند و از رانندگی ایمن تر پشتیبانی می کند. )

صفحه کیلومتر 4.2 اینچی

سیستم کمک راننده هوشمند (Kia Drive Wise Driver Assist Technology)
سیستم ترمز اضطراری هوشمند اتوماتیک
سیستم دنبال کردن و ادامه دادن مسیر با استفاده از خطوط  راهنمای جاده
سیستم هشدار راننده (هشدار توجه راننده یک سیستم پیشرفته کمک راننده (ADAS) است که حرکات چشم و سر راننده را برای علائم خواب‌آلودگی یا حواس‌پرتی کنترل می‌کند. در صورت تشخیص خطر احتمالی، به راننده هشدار می دهد . )
سیستم هشدار سرنشین عقب

سیستم کمک راننده هوشمند (Kia Drive Wise Driver Assist Technology)
این سیستم با تشخیص شرایطی بحرانی زمانی که راننده قادر به انجام ترمز نیست وارد عمل شده و با تشخیص عابر پیاده یا خودرو در شرایط بحرانی مستقل از راننده کار می کند و برای کمک به جلوگیری یا کاهش اثرات برخورد ، ترمز کرده و خودرو را متوقف میکند. ( این سیستم قادر به تشخیص همه نوع اشیا نیست و ممکن است در شرایطی تشخیص ندهد که  منجر به تصادف شود . )

سیستم ترمز اضطراری هوشمند اتوماتیک
سیستم هشدار راننده (سیستم هشدار توجه راننده یک سیستم پیشرفته کمک راننده (ADAS) است که حرکات چشم و سر راننده را برای علائم خواب‌آلودگی یا حواس ‌پرتی کنترل می‌کند. در صورت تشخیص خطر احتمالی، به راننده سیگنال هشدار صوتی و بصری  میدهد تا راننده استراحت نماید .)

Lane Keeping Assist سیستم ادامه دادن مسیر با استفاده از خطوط  راهنما و ترافیکی جاده
این سیستم زمانی که خودرو در حال حرکت هست و اگر در خارج از خط خود حرکت کند یا در حال خارج شدن از خطوط جاده باشد ، این سیستم کمکی حفظ خطوط  از فرمان اصلاحی برای هدایت  و جلوگیری از خارج شدن خودرو از مسیر استفاده میکند.

Lane Following Assist سیستم دنبال کردن مسیر با استفاده از خطوط  راهنمای جاده
این سیستم  خطوط  جاده را کنترل می‌کند تا خودرو را بین خطوط جاده نگه دارد.

دوربین دنده عقب با مانیتور به همراه راهنمای پارکینگ
هنگامی که گیربکس در حالت دنده عقب قراردارد و صفحه نمایش نمای عقب خودرو را نمایش میدهد ، برای راحتی بیشتر راننده ، دستورالعمل‌ها و خطوط راهنمای پارک کردن روی صفحه نمایش با توجه به جهت خودرو و جهت چرخش فرمان  نمایش داده میشود تا راننده را از وضعیت خودرو و جهت آن مطلع سازد.

هشدار سرنشین عقب
این سیستم  در صورتی که  پس از خروج از خودرو ، وسیله یا سرنشینان بدون مراقبت ( مانند کودکان یا حیوانات  ) در قسمت صندلی عقب باقی مانده باشد ، هشدارهای صوتی و تصویری را برای مطلع کردن راننده میدهد.

ویژگی های سیستم های ایمنی

دو کیسه هوای ایمنی ( AIRBAG ) جلو
این سیستم پیشرفته با توجه به حضور سرنشین صندلی جلو ، شدت ضربه را کنترل می کند و باد شدن کیسه هوا را بر این اساس کنترل می کند تا به کاهش صدمات کمک کند.

کیسه هوای ایمنی ( AIRBAG )  جانبی جلو ( راننده – سرنشین جلو )
هنگام بستن کمربند ایمنی ، کیسه هوای جانبی دوگانه جلو از طرفین  باعث ایمنی بیشتری میشود و می تواند در کاهش صدمات ناشی از برخوردهای خاص موثر باشد.

کیسه هوا ایمنی پرده ای (Full-Length Side Curtain Airbags)
کیسه‌های هوای پرده‌ای جانبی زمانی که به همراه کمربند های ایمنی استفاده شود باعث می شود سر سرنشینان بیشتر محافظت شده و از طرفی مانع برخورد مستقیم سر با شیشه ها شود.

کمربند ایمنی پیش کشنده جلو
کمربند ایمنی پیش کشنده هنگام تصادف یک نیروی کششی را بر کمربند ایمنی وارد  می‌کند که موجب می‌شود سرنشین کاملا به صندلی بچسبد و آزادی حرکت نداشته باشد. از این طریق سرنشین هنگام تصادف به سمت جلو پرتاب نشود.این سیستم پس از ایجاد نیروی کشش اولیه ، از کار می‌افتد و موجب می‌شود تا کمربند ایمنی به کار عادی خود ادامه دهد. با این سیستم  بدن فرد با فشار کمتری به کمربند ایمنی نیرو وارد کند و اندام‌های داخلی مانند استخوان‌های قفسه سینه آسیب کمتری میبینند.

سیستم ترمز ضد قفل (ABS)
مبانی سیستم ایمنی فعال  KIA ، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) میباشد که از سنسورهای سرعت سنج  و مقایسه آن با سایر چرخ ها  برای تشخیص زمانی که چرخ ها شروع به لغزش می کنند استفاده می کند. اگر لغزش چرخ ( قفل شدگی ) تشخیص داده شود، سیستم ترمز ABS نیروی ترمز را تعدیل می کند تا لغزش را کاهش دهد که باعث کاهش خط ترمز میشود.

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی
سیستم کنترل الکترونیک پایداری (ESC) که با نام‌های دیگری مثل ESP یا ASP در خودروهای مختلف نیز شناخته می‌شود، دستاوردهای تلفیقی از سیستم ABS و توزیع نیروی ترمز بر روی هر چرخ  و کنترل خودرو در مقابل سُر خوردن در شرایط لغزندگی یا بارندگی را بر عهده می‌گیرد و باعث می‌شود که در شرایط خطر بتواند به کمک راننده بیاید وخودرو  را از خطر چپ شدن یا خارج شدن از جاده نجات دهد.

سیستم کنترل کشش TCS
سیستم کنترل کشش TCS می تواند لغزش چرخ را در هنگام شتاب گیری کنترل کند و از  سر خوردن روی سطوح لغزنده می کاهد . TCS که مخفف Traction Control System هست به معنی سیستم کنترل کشش هست و باعث می­‌شود تا خودرو در جاده‌­های لغزنده تعادل خود را حفظ نماید. این سیستم با استفاده از قدرت موتور و سیستم ترمز ABS این عمل را انجام میدهد و از هرزگردی و لغزش چرخی که روی سطح لغزنده با دور بسیار بیشتری نسبت به چرخ طرف دیگر است جلوگیری میکند که این عمل را با کم کردن دور موتور ( گاز خوردن ) و سیستم ترمز  انجام میدهد. زیرا چرخش یک چرخ با دور بیشتر در یک محور خودرو  و در طرف مقابلش چرخ دیگر با سرعت و دور کمتر باعث چرخش خودرو حول چرخی میشود که سرعت و دور کمتری دارد و بنابراین باعث عدم تعادل خودرو میشود.

سیستم کنترل در سربالایی (HAC)
سیستم کنترل در سربالایی HAC  ( Hill-start Assist Control ) در واقع سیستمی است که  به راننده هنگام شروع به حرکت در شیب (سربالایی) کمک می کند تا زمانی که در یک سراشیبی متوقف است و قصد دارد شروع به حرکت به سمت بالا را دارد، از حرکت رو به عقب خودرو جلوگیری شود.

سیستم کنترل فشار باد تایر (TPMS)
سیستم کنترل فشار لاستیک  TPMS (Tire-Pressure Monitoring System ) این سیستم با استفاده از سنسورهایی میزان فشار باد تایرهای خودرو را اندازه می گیرد تا در صورت نیاز از طریق چراغ اعلانی که در صفحه کیلومتر قرار دارد راننده را از این که فشار تایر یا تایرهایی کم تر از حد مجاز است و یا این که با فشار دیگر تایرها متفاوت است آگاه سازد.

اتصالات صندلی کودکان  (LATCH)
Lower Anchors and Tethers for Children ( LATCH)   در واقع چفت هایی برای صندلی کودکان است که امکان نصب و جدا کردن سریع، آسان و ایمن صندلی های کودک را از طریق ضامن آن فراهم می کن

قفل ایمنی  کودک درب عقب
قفل ایمنی کودک درهای عقب با این امکان را به والدین می‌دهد که مکانیسم باز کردن در خودرو از  داخل توسط کودک انجام نشود و فقط در خودرو از بیرون باز شود و  این اطمینان حاصل شود که کودکان نمی‌توانند درهای عقب را در حالی که خودرو در حال حرکت است باز کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.