روش‌های کاربردی برای افزایش عمر خودرو

0

شما چه مدت است که خودروی خود را خریده اید؟ قصد دارید خودروی خود را تا چند سال نگه دارید؟ در این مقاله چند نکته مفید و روش‌هایی برای مراقبت از خودرو گرداوری شده است که طول عمر خودرو را زیادتر می‌کند.

آمار نشان داده‌اند که به طور متوسط، ۱۳٫۵ درصد از خودروهایی که توسط خریداران اولیه نگهداری می‌شوند، حداقل یک دهه از عمرشان می‌گذرد.

هفتاد و هشت درصد از رانندگان می‌گویند که قصد دارند خودروهای خود را به مدت ۱۰ سال یا بیشتر نگه دارند.

روش‌های کاربردی برای افزایش عمر خودرو

با خودروی خود مهربان باشید

با پیدا کردن یک محل پارک خنک و سایه دار از خودروی خود مراقبت کنید. مخصوصاً اگر خودروی خود را شسته اید؛ بهتر است برای خشک شدن در سایه پارک شود. سایه مانع  از ایجاد لکه‌های آب هنگام خشک شدن خودرو می‌شود.

یک محلول تمیز کننده خانگی

اگر شما از آن دسته از رانندگانی نیستید که هزینه زیادی برای تمیز کردن خودرو می‌پردازید، نگران نباشید. یکی از موثرترین راه‌های تمیز کردن داخل خودرو با مواد غذایی داخل آشپزخانه است.

با یک سطل شروع کنید و ۱ تا ۲ قطره صابون مایع به آن اضافه کنید. سطل را با آب گرم پر کنید، مقداری کف ایجاد می‌شود و صابون را به میزان قابل توجهی رقیق کنید.

مایع به دست آمده گرم است، تقریباً بدون بو، غیر سمی و به اندازه کافی رقیق شده که بدون آسیب می‌تواند خودروی شما را تمیز کند.

از آن برای تمیز کردن داشبورد، ویندوز، کنسول، تزئینات و موارد دیگر استفاده کنید. برای جلوگیری از ایجاد لکه برای هر سطح داخلی که تمیز می‌کنید، از یک پارچه جداگانه استفاده کنید.

Swiffersو برس مو

بسیاری از برندها در فضای داخلی خودروهای مدرن از روکش‌های براق مشکی یا کرومی استفاده می‌کنند. این سطوح در زیر نور خورشید می‌درخشند و ظاهر و احساسی با کیفیت دارند، اگرچه گرد و غبار بیشتری را جذب کرده و به راحتی خراشیده می‌شوند.

برای تمیز کردن مناسب این سطوح براق بدون ایجاد خط و خش که سطح را کدر می‌کند، باید ملایم‌تر عمل کنید.

هرگز این سطوح را به سختی مالش ندهید. استفاده از یک گردگیر Swiffer و برخی از برس‌های رنگ با موهای نرم به طور ایمن و موثر گرد و غبار و کثیفی‌های را پاک کرده و این آلودگی‌ها  را از سطوح براق، گوشه‌ها و شکاف‌ها خارج می‌کند.

پولیش کروم

ایا لوله‌های اگزوز کرومی خودرویتان  پر از دوده است؟ از یک جلا دهنده کرومی یا فلزی اختصاصی استفاده کنید.  علاوه بر این مقداری WD40 روی یک پارچه تمیز، خاک و دوده را پاک می‌کند و درخششی براق به اگزوز می‌بخشد.

محافظ داشبورد را کنار بگذارید

بسیاری از افراد تمایل دارند از یک لایه محافظ داشبورد استفاده کنند و برخی دیگر رنگ‌های طبیعی تر خودرو را ترجیح می‌دهند. اگر از محافظ داشبورد استفاده می‌کنید، چند نکته را در نظر بگیرید.

اولاً، یک محافظ تیره براق در زیر نور شدید آفتاب برای چشم‌های شما آزاردهنده است و برخی از محافظ‌ها به سرعت گرد و غبار و پرز را به خود جذب می‌کنند و باید تمیز شوند. ثانیاً، محافظ‌های داشبورد می‌توانند برای تمیز کردن سطوح شیشه‌ای، لنزهای بخش ابزار و مواردی از این دست دردسرساز باشند.

اگر از محافظ داشبورد استفاده می‌کنید، برای تمیز کردن آن، به جای اسپری مستقیم شوینده روی داشبورد؛ آن را روی پارچه‌ای بمالید.

آیا برای صندلی‌های چرمی خودروی خود نیز از محافظ استفاده می‌کنید؟ این کار توصیه نمی‌شود و کارشناسان می‌گویند که این محصولات می‌توانند منجر به خشک شدن چرم و کاهش طول عمر صندلی خودرو شوند.

خودرو را بدون آب بشویید

اگرچه بسیاری از مردم از یک سطل آبدار و اسفنج صابونی برای تمیز کردن خودرو استفاده می‌کنند؛ اما بهتر است بدون آب خودروی خود را تمیز کنید.

یک محلول کارواش بدون آب به رانندگان این امکان را می‌دهد که خودروهای خود را در داخل خانه بشویید، زیرا عملاً نیازی به آب، برای خیس کردن یا آبکشی نیست.

این یک راه‌حل عالی برای آپارتمان‌نشین‌ها است و به خودرو آسیب کمتری وارد می‌کند.

از جاروبرقی خود استفاده کنید

جاروبرقی خانگی شما می‌تواند ابزار قدرتمندی برای تمیز کردن خودرو باشد، به خصوص وقتی صحبت از کفپوش ها و سطوح فرش شده است. این سطوح با شن، خاک، زباله‌ها و موهای سگ کثیف می‌شوند.

اگر جاروبرقی خانگی شما دارای برس غلتکی  و سبک است، قسمت بار و صندلی‌ها و کف را خوب جارو بکشید. برس غلتکی جاروبرقی اغلب یک روش سریع و آسان برای تمیز کردن گوشه‌هایی است که به سختی تمیز می‌شوند.

کفپوش های موکت شده را از وسیله نقلیه خود بیرون بیاورید و از همان سری غلتکی برای تمیز کردن عمیق و سریع و آسان استفاده کنید.

مراقب صفحه نمایش‌های خودرو باشید

بسیاری از خودروهای مدرن دارای یک صفحه نمایش مرکزی برای عملکردهای ناوبری و سرگرمی و یک صفحه نمایش دیجیتال هستند که به عنوان ابزار عمل می‌کند. در برخی از خودروها، اگر این صفحه‌ها با دقت تمیز نشوند، در طول زمان به راحتی آسیب می‌بینند.

این سطوح را با دستمال کاغذی خشک، انگشت یا پاک کننده قوی تمیز نکنید. همیشه دفترچه راهنمای خود را برای مراقبت از سطوح صفحه‌نمایش خودرو و عمر طولانی تر آن، بررسی کنید.

معمولاً برای تمیز کردن این پنل‌ها، به پاک کننده‌ها و پارچه‌های مخصوص و همچنین دستورالعمل‌های خاصی نیاز است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.