قوی ترین و بزرگ‌ترین بوژی کش دنیا

0

صنایع نیکولاس از قوی ترین و بزرگ‌ترین بوژی کش دنیا

شرکت صنایع نیکولاس به‌عنوان عضوی از گروه Tii تأسیس شد. این گروه از سال ۱۹۷۹ به تولید قوی ترین بوژی کش دنیا می‌پردازد. نیکولاس در ابتدا به ساخت بوژی کش هایی با ترکیب ۴*۸ و با استفاده‌ از کابین رنو پرداخت. این کشنده عظیم در آن زمان فقط در فرانسه به فروش می‌رسید؛ اما از سال ۱۹۹۸ به ساخت سری Tractomas در انواع مختلف پرداخت که تا حد زیادی نسبت به ساخته‌های اولیه‌اش بهبود یافته بودند.

زمین‌گیر شدن خودروسازی آمریکای شمالی در برابر رقبای ژاپنی و فرانسوی و حتی کره‌ای که روزی خرید آن‌ها برای مردمان این منطقه آخرین باورشان به‌حساب می‌آمد و یا نابود شدن و از بین رفتن برندهای معروف از این‌دست اتفاقات هستند؛ اما در موازات این جریانات، رویدادهایی هم هستند که با باور مردم درباره برخی از نشان‌های دنیا متضاد است.

آمار و نتایجی که نشان از برتری نام‌هایی می‌دهند که شاید برای خیلی از ما ناشناخته و یا غیرقابل‌ باور باشند اما حقیقتی هستند که در جریان‌اند.در نزدیکی شهر اوسر فرانسه، شرکت صنایع نیکولاس واقع است که به تولید قوی‌ترین و بزرگ‌ترین کشنده‌های سنگین دنیا می‌پردازد.

 بزرگترین بوژی کش دنیا
 بوژی کش ایرانی
 حمل بار با بوژی کش
 قویترین بوژی کش دنیا
 مشخصات کامیون بوژی کش
 بوژی کش تیتان Z ۴۰۵۳
 مجله ماشین سنگین
 مجله کامیون سواران
 بهترین رکورد گینس
 رکورد سنگین ترین بار جهان
 رکورد گینس

این بوژی کش ها که Tractomas نام دارند و در انواع مختلف ۶*۶، ۸*۸ و ۱۰*۱۰ ساخته می‌شوند، به‌قدری عظیم‌الجثه هستند که وقتی کامیون ایویکو جدید در کنار آن قرار می‌گیرد مانند کودکی مظلوم به نظر می‌رسد. مدل D75 TR8*8 دارای ابعاد غول‌آسایی است به‌ طوری‌که ۱۰ متر طول دارد و به همین نسبت دارای عرض و ارتفاع خیلی زیادی است، درحالی‌ که وزن خالصی برابر با ۳۶ تن دارد. نیکولاس برای این بوژِی کش غول‌پیکر از کابین کامیون‌های رنو استفاده کرده است.

D75 TR8*8 از پیشرانه ساخت کاترپیلار و گیربکس شش سرعتِ اتوماتیک آلیسون استفاده می‌کند و حداکثر سرعت آن نیز به ۶۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد اما در صورت بارگیری کامل سرعت آن نهایتاً به ۴۰ کیلومتر می‌رسد.

نیکولاس می‌تواند سالیانه ۲۰ دستگاه از این غول‌ها را تولید کند. پیشرانه کاتر پیلار این بوژِی کش عظیم‌الجثه از نوع ۱۲ سیلندر با حجم ۲۷ لیتر و ۹۰۰ اسب بخار قدرت است؛ اما همه‌چیز قدرت نیست چرا که این موتور گشتاوری باورنکردنی برابر با ۴۰۰۰ نیوتن‌ متر آن‌هم در دور موتور تنها ۱۴۰۰ rpm تولید می‌کند.

مخزن گازوئیل این هیولا نیز یک هزار لیتر ظرفیت دارد. این کشنده با این خصوصیات می‌تواند تا رقم غیرقابل‌باور هزار تن را بکشد و از این طریق رکورد جهانی قوی‌ترین بوژی کش دنیا را به نام خود ثبت کرده است.
موتور دیزل چیست؟ چگونه کار میکند و چند مدل دارد
غول نیکولاس ترجیحاً در معادن زیرزمینی و یا برای حمل بارهای فوق سنگین مورداستفاده قرار می‌گیرد و خریدارانی از سراسر جهان همچون آفریقای جنوبی، چین و استرالیا اقدام به سفارش آن نموده‌اند. قیمت هر دستگاه از این هیولا بسته به تجهیزات تا یک‌میلیون یورو می‌رسد.

همچنین بسته به نوع کاربری می‌توان تجهیزاتی اضافی را برای این کوه فولاد سفارش داد که ازجمله آن‌ها می‌توان به نگه‌دارنده چرخ زاپاس، بلوک ۱۸ تنی روی محورهای عقب (به جهت افزایش وزن بوژی کش) و اتاقک عقب اشاره کرد. این اتاقک در اصل یک واحد با وسایل کامل برای زندگی خدمه بوژی کش در پروژه‌های طولانی است.

 بزرگترین بوژی کش دنیا
 بوژی کش ایرانی
 حمل بار با بوژی کش
 قویترین بوژی کش دنیا
 مشخصات کامیون بوژی کش
 بوژی کش تیتان Z ۴۰۵۳
 مجله ماشین سنگین
 مجله کامیون سواران
 بهترین رکورد گینس
 رکورد سنگین ترین بار جهان
 رکورد گینس

شتابی برابر با ۳۰ متر در ثانیه با بزرگ ترین بوژی کش دنیا

 

در کابین برای راننده آیینه‌های کافی به همراه دوربین‌هایی تعبیه‌شده است که تصاویر را روی صفحه‌ نمایش داخل کابین به نمایش درمی‌آورند. پیشرانه ۱۲ سیلندر C27 در زیر کابین نصب‌شده است. شروع حرکت با ارتعاشات ملایمی صورت می‌گیرد. این غول نیکولاس تقریباً شتابی برابر با ۳۰ متر در ثانیه دارد که برای چنین هیولای کوه‌پیکری بسیار زیاد است.

با وجود صندلی‌های راحت، حرکات تعلیق کامیون احساس می‌شود ولی به‌ طورکلی سواری با این کشنده بسیار دلپذیر است درحالی‌که در صورت وجود ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ تن بار در پشت به‌احتمال‌زیاد متفاوت خواهد بود. این غول فرانسوی به‌گونه‌ای طراحی‌شده که بتواند در گرما، گردوغبار و همین‌طور جاده‌های غیر مسطح نیز حرکت کند به‌نحوی‌که گفته‌شده در صورت بارگیری کامل توانایی پیمایش شیب‌های سه درصد را دارد.

بزرگ ترین کامیون جاده ای دنیا که در کتاب گینس ثبت شده

وزن خالی این هیولا ۴۱ تن است و رسماً نام آن به‌عنوان بزرگ‌ترین کامیون جاده‌ای دنیا در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. این مدل جدید توانسته رکورد طویل‌ترین کشنده و تریلر دنیا را نیز به نام خودش ثبت کند. در این پروژه چهار دستگاه از این مدل جدید که هر یک به قدرت ۹۰۰ اسب بخار و کاروانی ۱۴۰ متری را تشکیل داده و اقدام به حمل یک ترانسفورماتور زیمنس به وزن ۳۳۰ تن نمودند. برای حمل این بار، سه بوژی کش در جلو و یکی هم در عقب برای هل دادن قرار داده شد. در آینده قطعاً شاهد مدل‌های جدیدتر و غول‌پیکرتر از این مدل کشنده‌ها خواهیم بود.

بزرگترین بوژی کش ایران کدام است؟

کامیون ولوو FH16 بزرگترین بوژی کش ایران بوده که مجهز به قو‌یترین گیربکس اتوماتیک I-Shift در محصولات کشنده است. این ماشین قدرتمند می‌تواند گشتاور ۳۵۰۰ نیوتن متر را تحمل کند و مجهز به هر دو حالت تعویض دنده به‌ صورت دستی و تعویض دنده به‌ صورت هوشمند می‌باشد. گیربکس این کامیون قدرتمند، دارای دو دنده کرال سنگین (CRAWL) و فوق سنگین (ULTRA CRAWL) است که موجب سهولت عبور از جاده های آفرود می‌شود.

همچنین این ماشین‌ها از چنان قدرتی بهره‌مند هستند که می‌توانند وزن بیش از ۲۰۰ تُن بار در شرایط آفرود حمل کنند. اما مهمترین ویژگی این ماشین‌ها، سیستم قدرت و انتقال قدرت آن‌ها است که متناسب دمای کارکرد و شرایط جوی ۴۰- تا ۶۵+ درجه سانتیگراد می‌باشند. محور عقب قوی‌ترین بوژی کش ایران (ولوو FH16) مجهز به سیستم کاهنده دوبل بوده و به سبب مجهز بودن به تمامی آپشن‌های رفاهی و امکان ارائه به‌صورت اتاق سقف کوتاه و سقف بلند، برای مسافت های طولانی و ترانزیت عالی است.
آشنایی با 5 کامیون جدید سال 2022 بنز ، ولوو ، ماک و …

مشخصات بزرگترین بوژی کش‌ها در ایران

اخبار آمریکا تگزاس کجاست انواع کامیون بهترین کامیون های دنیا مجله ماشین سنگین خودرو خودران چیست مشخصات کامیون

بزرگترین بوژی کش در ایران ماشینی قدرتمند است که به منظور جابجایی محموله‌های بسیار سنگین از آن استفاده می‌شود. این بوژی کش‌ها مشخصات و ویژگی‌های خاصی دارند که ویژگی‌های قویترین بوژی کش ایران عبارتند از:

  1. دارای ارتفاع ۱۲۰±۲۵ متر از سطح زمین
  2. دارای ۸ چرخ در هر محور
  3. دارای ۱۲ چرخ کشنده ها
  4. قابلیت تعییر محورها (محورها معمولا با توجه به وزن محموله تعداد کم یا زیاد می‌شوند و با سنگین‌تر شدن بار، تعداد محور ها نیز بیشتر خواهد شد.)
  5. دارای عرض سه متر تا سه متر و نیم متر(عرض بار نیز با توجه به عرض محموله انتخاب می شود و در صورت بیشتر بودن عرض بار بیشتر از سه متر و نیم، عرض بوژی نیز افزایش پیدا می‌کند.)

چه محموله هایی با بزرگترین بوژی‌ها جابجا می‌شوند؟

بوژی کش تیتان Z ۴۰۵۳ قویترین بوژی کش دنیا بزرگترین بوژی کش دنیا مشخصات کامیون بوژی کش بوژی کش ایرانی مجله ماشین سنگین بزرگترین کامیون جهان حمل بار با بوژی کش

بزرگترین بوژی کش دنیا ماشینی است که قدرت تحمل وزن محموله‌هایی فوق‌العاده سنگین را دارد. این ماشین‌ها تنها به منظور حمل و نقل محموله‌هایی که وزن خیلی بالایی دارند استفاده می‌شوند. بوژی کش‌ها دارای چنان طراحی سخت و پیچیده‌ای هستند که از قدرت بالایی برخوردارند. این قدرت بالا موجب می‌شود تا این ماشین بتواند در برابر وزن‌های بسیار سنگین مقاومت بسیار بالایی از خود نشان دهد.

برخی از محموله‌هایی که بزرگترین بوژی کش دنیا حمل می‌کند شامل موارد زیر است:

  • قطعات فوق سنگین نیروگاهی
  • انواع ترانسفورماتورهای برق
  • انواع و اقسام کشتی یا قایق‌های زیر دریایی
  • جابجایی ساختمان‌های قابل متحرک جابجایی
  • حمل قطعات بسیار بزرگ و سنگین پل‌ها و…
  • جابجایی تجهیزات نظامی بسیار سنگین و بزرگ مانند تانک‌ها

برخی از سوالات متداول

چند نوع بوژی از لحاظ سیستم حرکتی وجود دارد؟بوژی‌ها به عنوان قوی‌ترین ماشین‌های حمل محموله‌های سنگین به دو نوع بوژی جاده‌ای و بوژی ریلی تقسیم می‌شوند. اما بوژی‌های جاده‌ای مخصوص حمل بارهای ۱۰۰ تن به بالا هستند‌.

برای حمل کالای فوق سنگین در بوژی‌ها از چه نیرویی استفاده می‌شود؟

بوژی نوعی ماشین همانند کمر شکن است که بارگیری غیر ثابت دارد. در این ماشین از سیستم هیدرولیکی توزیع نیرو جهت حمل محموله‌های سنگین و غیر قابل تفکیک استفاده می‌کنند.

درصورتی‌که مجموع وزن بوژی، و محموله، درمورد وسایل نقلیه‌ی، کم‌تر یا مساوی ۹۶ تن باشد، شرایط عبور و حمل محموله به چه صورت است؟

اگر مجموع وزن بوژی و محموله هر دو برابر یا کمتر از ۹۶ تن باشند، شرکت‌های حمل‌ و نقل ترافیکی، ابتدا باید کشنده را به طرف دیگر پل عبور دهند و در نهایت بوژی و محموله را، با حداکثر سرعت ۵ کیلومتر در ساعت، به‌ وسیله‌ی دستگاه وپنچ، یا بکسل به‌ طرف دیگر پل منتقل کنند‌.

با رانندگان
ابرکشنده باربری آنلاین بوژی فورد نخستین تصاویر از کشنده جدیدش را منتشر کرد کشنده سنگین واقعیت‌هایی جالب و خواندنی درباره کشنده‌های سنگین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.