اهمیت تسمه سفت کن کولر پژو پارس، 405 و رانا موتور TU5

0

تسمه سفت کن کولر پژو پارس، 405 و رانا

علائم خرابی غلتک تسمه علائم خرابی هرزگرد پژو 405 تعویض هرزگرد سمند تعویض هرزگرد پژو 206 تسمه سفت کن چیست پایه تسمه سفت کن 206 عیب یابی تسمه سفت کن چانگان تعویض تسمه سفت کن 206 غلتک تسمه سفت کن پژو 405 دلایل سوختن دینام خودرو تسمه دینام چیست غلتک تسمه سفت کن ef7 علائم خرابی فولی دینام تسمه سفت کن موتور tu5 آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش برق خودرو

گروه:
موتوری
نام قطعه:
تسمه سفت کن کولر
کد قطعه:
466232
نوع خودرو:
405، پارس، رانا و R2

 

قیمت :230/000 تومان

تسمه سفت کن کولر پژو پارس، 405 و رانا (Serpentine belt Tensioner)، از جمله قطعات به شدت مهم در سیستم موتور خودرو است. تسمه سفت کن میزان تنش کششی مشخصی را بر تسمه اعمال می‌کند. از سوی دیگر این قطعه به حفاظت از قطعات دیگر همچون دینام، واتر پمپ و دیگر قطعات تحت شرایط تنش و خستگی کمک می‌کند.
این قطعه جزء قطعات گران محسوب نشده، ولی خرابی آن می‌تواند نتایج بدی به همراه داشته باشد. لذا هر زمان که نیاز به تعویض تسمه پیدا کردید، بهتر است که تسمه سفت کن را نیز تعویض کنید.

همچنین در زمان تعویض این قطعه بهتر است قطعات درگیر با آن را نیز چک کنید تا در صورت فرسایش آن‌ها را نیز تعویض نمایئد تا این قطعه نیز بتواند عملکرد خود را به درستی انجام دهد.

 تسمه سفت کن چیست
 تسمه سفت کن موتور tu5
 تعویض تسمه سفت کن 206
 عیب یابی تسمه سفت کن چانگان
 غلتک تسمه سفت کن ef7
 غلتک تسمه سفت کن پژو 405
 قیمت تسمه سفت کن دینام 206
 تسمه سفت کن کولر رانا
 تسمه سفت کن کولر خودرو
 پایه تسمه سفت کن 206
 رفع صدای تسمه دینام
 صدای تسمه دینام 206
 علت صدای تسمه دینام دنا
 عیب یابی صدای تسمه دینام
 علت جیر جیر تسمه خودرو
 صدای جیر جیر تسمه دینام 206
 رفع صدای جیر جیر تسمه هیدرولیک

اهمیت تسمه سفت کن کولر پژو پارس، 405 و رانا موتور TU5

اگر میزان تنش اعمالی به تسمه از سوی تسمه سفت کن کولر کمتر از میزان مشخصی باشد، تسمه دچار لغزش شده، ایجاد صدا می‌کند، به شدت دمای آن بالا می رود و دچار فرسایش زودرس می‌شود. در نتیجه قطعات درگیر با این قطعه و تسمه، نمی‌توانند کار خود را به درستی انجام دهند. از سوی دیگر اگر کشش بیش از حد باشد، قطعات درگیر دچار سایش و فرسایش شدیدی خواهند شد.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.