طرز تهیه کبه اهوازی (خوزستانی) بی نظیر

0

کبه اهوازی یکی از غذا های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که از ترکیب برنج تهیه می شود و شما می توانید با مواد میانی مختلف این کبه ها را پر کنید و داخل روغن داغ سرخ کنید.

طرز تهیه کبه اهوازی آموزش غذاهای جنوبی آموزش غذای خونگی آموزش غذای خوشمزه آموزش غذای مجلسی آموزش غذای محلی نکات ریز آشپزی فوت و فن آشپزی کتاب آشپزی مجله آشپزی آشپزی ساده سریع

شما می توایند این غذای اهوازی و خوشمزه را برای شام یا نهار تهیه کنید و یا اگر مقداری برنج از شب قبل دارید می توانید این غذای خوشمزه و جدید را تهیه کنید و به همراه سس دلخواه خود سرو کنید. این غذای خوشمزه را بهتر است با برنج ایرانی تهیه کنید تا طعم بهتری داشته باشد. امروز طرز تهیه کبه اهوازی یا کبه خوزستانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

مواد لازم :

  • برنج ایرانی پخته ۱ پیمانه
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • آرد سفید ۱ ق غذا خوری
  • آرد سوخاری به مقدار لازم
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۱۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • زرشک یا کشمش به مقدار لازم
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • رب گوجه ۲  ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیر، پاپریکا به مقدار لازم

 

طرز تهیه کبه اهوازی خوشمزه و ترد

مرحله اول: آماده سازی برنج

ابتدا باید برنج را از نیم ساعت قبل با کمی نمک خیس کنید. دقت کنید برنج را می خواهیم به صورت کته دم کنید و مقدار آبی که روی آن می ریزید باید از کمی بند انگشت بالاتر باشد و بعد روی حرارت قرار دهید و برنج را دم بگذارید تا پخته و نرم شود و بعد از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

سیب زمینی را بشورید و به همراه کمی آب بگذارید تا پخته شود و بعد پوست بگیرید و صبر کنید تا خنک شود. در ادامه برنج و سیب زمیین خنک شده و تخم مرغ و آرد را داخل غذاساز بریزید و خوب مواد را میکس کنید تا خمیری یکدست بدست بیاد و اگر غذاساز ندارید با گوشتکوب دستی خوب بکوبید و مواد را برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه برای تهیه مواد میانی باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه روغن کمی تفت دهید و بعد گوشت چرخ کرده را به همراه ادویه ها اضافه کنید و خوب تفت دهید تا گوشت خوب سرخ شود و بعد زعفران و رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و می توانید در انتها به دلخواه کمی جعفری اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه وقتی مواد میانی کاملا خنک شد باید از آن بردارید و در دست شبیه قایق کنید و از مواد گوشتی داخل آن قرار دهید و همه روزنه ها را بسته و شبیه به دوک کنید و داخل پودر سوخاری بغلطانید. داخل شیرجوش روغن ریخته و بگذارید تا داغ شود و بعد کبه ها را دانه دانه سرخ کنید. نوش جان

 

نکات کلیدی در تهیه کبه اهوازی خوشمزه و ساده با برنج و گوشت چرخ کرده

  1. اگر مواد به دست می چسبد باید دست های خود را کمی خیس کنید و بعد از مواد بردارید.
  2. می توانید کبه ها را به صورت گرد نیز تهیه کنید.
  3. چون همه مواد پخته است نیازی نیست خیلی داغ روغن قرار دهید وگرنه ترک برمی دارد.

منبع : پارسی دی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.