علت روشن نشدن ماشین

0

ارتباط روشن نشدن ماشین و کیفیت و قیمت باطری ماشین همیشه مسئله جدی برای دارندگان خودرو بوده است. هنگامی که استارت خودرو می‌خورد اما روشن نمی‌شود، بررسی باتری اولین راه‌حلی است که به ذهن می‌رسد.

باتری معیوب یا خراب، اتصالات و بست‌های باتری، خرابی استارتر باتری و… از جمله دلایل واضح استارت‌ نخوردن و روشن نشدن ماشین است. در واقع همه ما می‌دانیم که باتری، عملکرد مهمی در ماشین دارد و به‌عنوان منبع ذخیره، الکتریسیته تمام بخش‌های خودرو را تأمین می‌کند.

استارت نخوردن ماشین و خرابی باتری

در راستای بررسی قیمت باطری ماشین و مشخصات کیفی آن، بهتر است بدانید یک باتری سالم قابلیت ذخیره شارژ و برقراری جریان لازم جهت روشن‌کردن موتور‌ ماشین را دارد، اما در صورت وجود خرابی در باتری، موتور هندل می‌زند اما استارت نمی‌خورد.

روش‌های بسیاری برای تشخیص خرابی باتری ماشین وجود دارد. به‌طور مثال، ایجاد برآمدگی یا فرورفتگی ازجمله تغییرات ظاهری هستند که نشان از خرابی باتری ماشین دارد. این عوامل ممکن است در اثر سرد و گرم‌ شدن بیش از حد باتری، شکستگی، ضربه‌های سخت و… ایجاد شود و از عمر مفید باتری بکاهد.

در صورت مشاهده تغییر رنگ باتری از طریق نشانگر می‌توانید به نوع خرابی باتری پی ببرید. اغلب باتری‌ها مجهز به یک چشمی هستند. رنگ سیاه چشمی نشانه خالی ‌بودن باتری و نیاز مجدد به شارژ است و تغییر رنگ آن به سفید، شما را از خرابی صددرصد باتری مطمئن می‌سازد.

فاکتورهای قابل توجه هنگام خرید باطری ماشین

همه می‌دانیم که نحوه عملکرد خودرو متناسب با کیفیت و قیمت باتری خودرو است. انتخاب باتری اصل و باکیفیت، طول عمر و سلامت قطعات دیگر را تضمین می‌کند. در ادامه با فاکتورهای مهم قبل از خرید باطری ماشین آشنا خواهید شد.

۱. قیمت باتری خودرو

میانگین قیمت باطری ماشین متأثر از عوامل مختلفی است. به این معنی که ماشین‌های سنگین و نیمه‌سنگین و خودروهای لوکس طبیعتاً نیاز به باتری‌های قدرتمند و گران‌تری دارد. در حقیقت نوع برند، نوع باتری، سال تولید و مدت زمان گارانتی از عوامل مؤثر در قیمت باطری ماشین است.

در حال حاضر قیمت باتری برخی خودروها با توجه به نوسانات قیمت در سطح جهانی مدام در حال تغییر و تحول است. به‌طور مثال قیمت باتری 206، تولید شده توسط شرکت برنا باتری، طی سال‌های اخیر دارای تحول یک الی ۲۰‌ درصدی بوده است. البته فقط قیمت باطری 206 افزایش نیافته بلکه دیگر باطری‌ها نیز افزایش قیمت داشته‌اند.

۲. نوع باتری

باتری‌های اسیدی و اتمی دو نوع متفاوتی از باتری‌های ماشین هستند. باتری‌های اتمی معروف به باتری خشک یا سیلدی، معمولاً طول عمر بالایی داشته و شما از زحمات مراقبت و نگهداری آن فارغ هستید. نشانگر موجود در این باتری شامل سه رنگ است. رنگ سبز آن، سالم‌ بودن باتری و شارژ کامل آن را مشخص می‌کند. رنگ سیاه، اتمام شارژ باتری را هشدار می‌دهد و رنگ‌ سفید یعنی خرابی کامل باتری.

باتری‌های اسیدی با غیر سیلد، نوعی از باتری‌های قدیمی و ترکیبی از سرب و اسید است. نکته قابل اهمیت این خواهد بود که سطح الکترولیت این باتری‌ها بایستی مدام تحت کنترل باشد تا در صورت پایین‌ آمدن به محفظه باتری آب مقطر افزوده شود.

۳. تاریخ ساخت باتری

اگر از تاریخ تولید باتری مدت زمان زیادی گذشته باشد، فرآیند سولفاته در آن آغاز می‌شود. حتی اگر در این مدت مورد استفاده قرار نگیرد، عمر مفید خود را از دست‌ داده و کیفیت آن کاهش می‌یابد.

۴. آمپر باتری

ظرفیت باتری که با واحد آمپر بیان می‌شود، یعنی میزان توانی که باتری می‌تواند نیرو ذخیره کند. این ظرفیت نشان می‌دهد که در صورت عدم شارژ، باتری تا چه مدت زمانی قادر به فعالیت است. البته میزان آمپر در خودروهای مختلف، متفاوت بوده و هریک به نحوی بر قیمت نهایی خودرو تأثیرگذارند.

۵. گارانتی باتری

درحال حاضر، باتری‌های موجود در بازار با هر برندی، دارای مدت زمانی به‌عنوان گارانتی هستند. این مسئله‌ای است که برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان باتری از اهمیت فوق بالایی برخوردار است. نوع برند داخلی یا خارجی، جنس متفاوت مواد باتری و همچنین قیمت باتری از پارامترهایی هستند که باعث شده تا نحوه ارائه ضمانت‌نامه به مشتریان متفاوت باشد.

۶. برند باتری

با توجه به گسترش فضای رقابتی میان تولیدات داخلی و خارجی، لازم است که هنگام خرید، نوع برند باتری را در نظر داشته باشید. چراکه هریک دارای ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی هستند.

به‌طور مثال در بین باتری‌های تولیدی ایران، سپاهان باتری و برنا باتری از قدرت استارت نسبتاً بالایی برخوردارند و همچنین مجهز به قابلیت‌هایی نظیر فیلتر ضدانفجار هستند. البته صبا باتری نیز، در میان شرکت‌های داخلی، یکی از برندهای برتر شناخته شده است.

برندهای داخلی تولیدکننده باتری

در ایران نیز برندهای معتبر زیادی وجود دارد که دارای تأییدیه سازمان استاندارد ملی بوده و با مجوزهای لازم در زمینه تولید باتری ماشین و قطعات دیگر فعالیت دارند. در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

۱. شرکت سپاهان باتری با گواهینامه بین‌المللی و با بهره‌گیری از به‌روزترین تکنولوژی‌های صنعت، انواع باتری‌های فابریک را با تنوع بالا وارد بازار ایران و سایر مناطق جهان می‌کند. باتری اوربیتال، سوزوکی، کریستال و … از برندهای معروف و محبوب سپاهان باتری به‌شمار می‌روند.

۲. شرکت صبا باتری با بیش از نیم قرن سابقه، در زمینه تولید انواع باتری‌های اسیدی و اتمی از ۳۵ آمپر الی ۲۰۰ آمپر برای انواع خودروها همچنان فعالیت دارد. برندهای آرمو، نیوآرمو، واریان، ورسک و سهند متعلق به شرکت صبا باتری هستند که طول عمر باتری‌های تولیدی آنها یک الی ۳ سال است و همچنین دارای یک سال گارانتی و خدمات پس از فروش هستند.

لازم به ذکر است که این برند سال‌هاست ارزان‌قیمت‌ترین باتری‌ها را با کیفیت مناسب ارائه می‌دهد. قیمت باطری سمند، قیمت باطری پراید و رنو و دیگر خودروهای داخلی نمونه‌ای از قیمت‌ها در شرکت صبا باتری است. البته عوامل مختلفی بر قیمت باطری پراید مؤثر است. به‌طور مثال: هرچه آمپر بالاتری داشته باشد، قیمت باتری گران‌تر خواهد بود، قیمت باتری اتمی نسبت به باتری اسیدی بیشتر است یا باتری خارجی کره‌ای از سایر باتری‌ها گران‌تر خواهد بود.

۳. شرکت پاسارگاد باتری با اخذ تأییدیه از مؤسسه تحقیقات صنعتی و با به‌کارگیری به‌روزترین نرم‌‌افزارها و سخت‌افزارها، سالانه حدود ۳۵۰ هزار باتری تولید می‌کند. محصولات این شرکت، همه باکیفیت بوده و طبق استانداردهای داخلی ساخته شده‌اند.

استعلام قیمت باطری ماشین با علی باتری

در این مقاله به بررسی باتری ماشین به‌عنوان منبع تثبیت انرژی و تهیه نیرو و قیمت باطری ماشین با توجه به عوامل و فاکتورهای بررسی شده، از اهداف اصلی نگارش این مقاله بود. با علی باتری alibattery.org می‌توانید نسبت به خرید باتری ماشین، از تمامی شرکت‌های ایرانی و خارجی تنها در چند ثانیه اقدام کنید.

همچنین در علی باطری می‌توانید قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه را هم استعلام کنید تا هم هزینه کمتری برای باتری پرداخت کنید و هم در سریع‌ترین زمان، نصب باتری برای شما انجام گردد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.