چگونه رینگ و لاستیک را براق و سیاه کنیم؟

0

چرخ‌ها یکی از قطعاتی هستند که نقش مهمی در زیبایی ماشین شما دارند و به همین خاطر خیلی از ماشین‌بازها دوست دارند چرخ‌های ماشین‌شان همیشه برق بزند. در صورتی که شما هم جزء این دسته از افراد هستید، اصلا نگران نباشید؛ در این مطلب نکات مختلفی را برای شما آماده کرده‌ایم که با کمک آن‌ها می‌توانید چرخ‌های ماشین خودتان را برق بیاندازید.

ساده‌ترین و سریع‌ترین روش برای براق کردن رینگ و لاستیک ماشین این است که به کارواش مراجعه کنید. اما این کار معمولا هزینه بسیار زیادی دارد و به همین خاطر خیلی از افراد ترجیح می‌دهند خودشان لاستیک‌های ماشینشان را برق بیاندازند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله تمامی روش‌های برق انداختن لاستیک ماشین را بررسی کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید:

استفاده از براق کننده‌های شیمیایی

اولین کاری که می‌توانید برای سیاه کردن رینگ و لاستیک انجام دهید، این است که از براق کننده‌های شیمیایی که در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند استفاده کنید. این براق‌کننده‌ها که در تمامی فروشگاه‌های مربوط به لوازم اتومبیل به فروش می‌رسند برپایه آب ساخته می‌شوند و دارای محافظ UV هستند. به همین خاطر ماندگاری نسبتا بالایی دارند.

البته خیلی از افراد عقیده دارند که استفاده از این مواد، علاوه بر مشکلات زیست محیطی، باعث خراب شدن لاستیک‌های ماشین خواهد شد. همچنین این براق کننده‌ها معمولا قیمت زیادی دارند. به همین دلیل ممکن است ترجیح دهید که از براق کننده‌های دست ساز استفاده کنید.

استفاده از براق کننده‌های دست ساز

براق کننده‌های دست ساز نسبت به براق کننده‌های شیمیایی قیمت خیلی کمتری دارند و در عین حال آسیب کمتری به رینگ و لاستیک شما وارد می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از روش‌هایی که در ادامه مشاهده می‌کنید، یک براق کننده دست ساز برای رینگ و لاستیک خودتان تهیه کنید.

براق کردن رینگ و لاستیک با روغن بچه

ممکن است شنیدن این موضوع کمی تعجب برانگیز باشد اما یکی از روش‌های کاملا ارزان و مقرون به صرفه برای براق کردن رینگ و لاستیک، استفاده از روغن بچه است. روش انجام این کار نیز به شرح زیر است:

  • نصف لیوان آب را داخل یک ظرف اسپری‌دار بریزید و سپس یک فنجان روغن بچه به آن اضافه کنید.
  • به محلول به دست آمده سه قطره مایع ظرفشویی یا دستشویی اضافه کنید.
  • مواد را به خوبی هم زده تا با هم ترکیب شوند.
  • محلول به دست آمده را روی لاستیک و حوله اسپری کنید.
  • سپس با استفاده از حوله به خوبی لاستیک‌ها را تمیز کنید.

براق کردن رینگ و لاستیک با روغن لیمو

روغن لیمو هم یکی دیگر از موادی است که می‌توانید از آن به عنوان واکس خودرو لاستیک استفاده کنید تا لاستیک‌های ماشین خودتان را به خوبی تمیز و براق نمایید. برای تهیه این محلول به شکل زیر عمل نمایید:

  • داخل یک سطل مقداری صابون مایع را به خوبی با آب ترکیب کنید. در صورت امکان می‌توانید مقداری بوراکس هم به مواد خودتان اضافه نمایید.
  • در مرحله بعدی روغن لیمو را هم به مواد اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.
  • در این روش برای تمیز کردن لاستیک‌ها از فرچه استفاده خواهد شد.
  • فرچه را به محلول تهیه شده آغشته کنید و به لاستیک‌ها بزنید.
  • در مرحله آخر هم یک حوله را به مواد آغشته کنید و به خوبی روی لاستیک‌ها بکشید.

براق کردن رینگ و لاستیک با روغن کرچک و الکل

در این روش قبل از هرچیزی باید لاستیک را با محلول صابون و آب گرم شستشو دهید. پس از اینکار حوله را به الکل آغشته کنید و لاستیک‌ها را با آن مالش دهید. در نهایت هم با استفاده از یک دستمال یا حوله تمیز روغن کرچک را بر روی لاستیک‌ها بمالید تا به خوبی برق بیفتند. دستمال را به صورت دایره‌ای روی لاستیک اتومبیل بکشید تا به خوبی براق شود.
سخن نهایی

با استفاده از روش‌های ذکر شده می‌توانید به راحتی و بدون هیچ هزینه‌ای لاستیک‌های ماشین خودتان را برق بیاندازید. این روش‌ها کاملا ساده هستند و برای استفاده از آن‌ها به پرداخت هیچگونه هزینه‌ای نیاز نخواهید داشت. آیا شما هم روش‌های دیگری را برای برق انداختن لاستیک ماشین سراغ دارید؟ از طریق بخش نظرات آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.