روش حذف ایموبلایزر پیش فرض ماشین چیست ؟

0

 

ایموبایلازر، سیستم ضدسرقت ماشین است و در زمان سرقت، با قفل کردن بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ماشین، کار سارق را سخت می‌کند و اجزایی مانند فرمان و چرخ‌های ماشین نمی‌چرخند و در نتیجه، ماشین از جای خود تکان نمی‌خورد. خودروهای امروزی که دارای کامپیوتر درونی هستند، به‌طور پیشفرض ایموبلایزر دارند.

از کار انداختن ایموبلایزر انواع سیستم ایموبلایزر ایموبلایزر 206 ایموبلایزر پراید ایموبلایزر پژو پارس ایموبلایزر چیست چراغ هشدار ایموبلایزر خرابی ایموبلایزر روشن شدن چراغ چشمک زن ایموبلایزر کد ایموبلایزر پژو 405 جلوگیری از سرقت خودرو تعمیرات ایموبلایزر آموزش تعمیر خودرو

گاهی اوقات به دلیل گم کردن سوییچ یا هنگ کردن خودروتان، می خواهید که ایموبلایزرخودرو را غیرفعال کنید تا خیالتان راحت باشد و روی سوییچ جدید، کد ضدسرقت جدیدی تعریف شود. پیشتر درباره باز کردن فرمان قفل شده صحبت شد، در این مقاله قرار است که درباره روش حذف کردن ایموبلایزر پیشفرض ماشین صحبت کنیم تا اگر چنین مشکلی برایتان پیش آمد، بدانید که باید چکار کنید. همراه ما باشید.

تعریف ایموبلایزر

ایموبلایزر یک قفل نرم‌افزاری است که نمی‌گذارد ماشین حرکت کند. ایموبلایزر خیال صاحب ماشین را در این روزها که خودرو بسیار گران است، راحت کرده است. با راه‌اندازی این سیستم، سارق به راحتی نمی‌توان خودرو را به راه بیاندازد چون این قفل نرم‌افزاری، اجازه روشن شدن و فعالیت بخش‌های دیگر را نمی‌دهد و با پیشگیری از پاشش سوخت یا غیرفعال کردن شمعک‌ها، از سرقت جلوگیری می‌شود.

اجزای ایموبلایزر و کدخوانی سوییچ

ایموبلایزر از برد الکترونیک، آنتن ترانسپاندر، و ای‌سی‌یو یا کامپیوتر درونی خودرو ساخته شده. وظیفه‌ی برد الکترونیک یا ‌UCH، کنترل تجهیزات ایموبلایزر است. آنتن ترانسپاندر کدهای کامپیوتر را می‌گیرد و به برد الکترونیک می‌فرستد.

زمانی که سوییچ خودرو باز می‌شود، برد الکترونیک کد را در ECU ثبت می‌کند. ترانسپاندر میدانی مغناطیسی ایجاد می‌کند و کامپیوتر کد ثبت شده را به UCH می‌فرستد تا اگر این کد با سوییچ همخوانی داشت، اجازه فعالیت بخش‌های مختلف را صادر کند.

از کار انداختن ایموبلایزر انواع سیستم ایموبلایزر ایموبلایزر 206 ایموبلایزر پراید ایموبلایزر پژو پارس ایموبلایزر چیست چراغ هشدار ایموبلایزر خرابی ایموبلایزر روشن شدن چراغ چشمک زن ایموبلایزر کد ایموبلایزر پژو 405 جلوگیری از سرقت خودرو تعمیرات ایموبلایزر آموزش تعمیر خودرو

دلیل حذف کردن ایموبلایزر پیشفرض ماشین

سیستم‌های ضدسرقت یا ایموبلایزرها، خیلی وقت است که تاثیر خود را گذاشته‌اند و افراد زیادی به این سیستم اعتماد دارند و خیالشان از بابت وجود آن گرم است. سیستم ضدسرقت به‌صورت پیشفرض در خودروهای جدید نصب است. این سیستم، با مسدود کردن و غیرفعال کردن برخی از بخش‌های ماشین، مانند (پیشگیری از پاشش سوخت و قطع جرقه شمع‌ها) از سرقت خودرو پیشگیری می‌کند. اما اگر راننده به سوییچ خودرو خود دسترسی نداشته باشد و نیاز به غیرفعال کردن ایموبلایزر داشته باشد چه؟ در صورت این‌که کسی سوییچ خودروی خود را گم کند، باید بتواند از خودرو استفاده کند. در چنین شرایطی، حذف کردن ایموبلایزر پیشفرض ماشین ضروری است.

آموزش کددهی خودرو کددهی ریموت پراید 132 کددهی ریموت پژو 405 کددهی ریموت تویوتا کددهی ریموت سمند کد دهی ریموت پژو پارس کد دهی محصولات سایپا نحوه کددهی ریموت بلوتوثی آموزش تعمیر دزدگیر پراید آموزش تعمیر دزدگیر خودرو آموزش تعمیر ریموت دزدگیر پژو آموزش ریست دزدگیر آموزش نصب دزدگیر پژو ۴۰۵ آموزش نصب دزدگیر پژو پارس بهترین دزدگیر خودرو انواع ریموت بلوتوثی آموزش کپی کردن ریموت تعریف ریموت تویوتا یاریس

حذف کردن ایموبلایزر پیشفرض

در صورتی که کلید ماشین را دارید، آن را داخل قفل کنید و بچرخانید تا قفل باز شود، اما خارجش نکنید. اگر حدود ۳۰ ثانیه کلید را در همان حالت نگه دارید. بدین ترتیب، سیستم کلید را شناسایی می‌کند و به شما اجازه حذف ایموبلایزر پیشفرض ماشین را می‌دهد.

برای این که موفق شوید سیستم ضدسرقت خودروتان را از کار بیاندازید، اولین قدم تهیه‌ی سوییچی شبیه سوییچ خودتان است. سپس لازم است که به کد ذخیره شده در برد الکترونیک را بدانید. اگر ECU ماشین این کد را تشخیص دهد، قفل را باز می‌کند ومی‌توانید ماشین را فعال کنید.

علائم خرابی ایموبلایزر

اگر ایموبلایزر مشکل پیدا کرده باشد، سیستم ایمنی خودرو به‌درستی کار نمی‌کند. در صورتی که احساس کردید ایموبلایزر خراب شده، دنبال این علائم باشید:

  • مشکل پیدا کردن باز و بسته شدن قفل
  • استارت نخوردن ماشین
  • نچرخیدن سوییچ
  • خراب شدن آلارم ماشین

در صورت باز نشدن یا قفل نشدن درب‌های ماشین، ممکن است مشکل از باتری ریموت کنترل باشد. اگر باتری مشکلی نداشت، وضعیت ایموبلایزر را چک کنید.

چگونه با ریست کردن سیستم ایموبلایزر را حذف کنیم؟

اگر کسی بخواهد ماشین شما را بدزدد، سیستم ایموبلایزر پیشفرض ماشین فعال می‌شود. اما اگر برای خودتان هم این سیستم فعال شود، کار سخت می‌شود. یکی از راه‌های حذف کردن ایموبلایزر پیشفرض، ریست کردن آن است. در ادامه در ۱۰ مرحله می‌گوییم که چطوری سیستم را ریست کنید.

  1. ماشین را پارک کنید.
  2. چراغ‌های داشبورد را بررسی کنید.
  3. مطمئن شوید که چراغ ضدسرقت دارد چشمک می‌زند.
  4. سوییچ را در جایگاه قرار دهید و در وضعیت on نگه دارید.
  5. ماشین را استارت نزنید.
  6. ۱۵ دقیقه کلید را در آن وضعیت قرار دهید.
  7. داشبورد را چک کنید و ببینید که چراغ ضدسرقت هنوز باز است یا نه.
  8. در صورت روشن نبودن چراغ ضد سرقت، سوییچ را در وضعیت off قرار دهید.
  9. ۵ دقیقه صبر کنید.
  10. حال کلید را بچرخانید و ماشین را روشن کنید. سیستم ضدسرقت قطع شده است.

در صورت این که بعد از این کارها سیستم ضدسرقت غیرفعال نشد، ممکن است باتری ماشین خراب شده باشد و باید تعویضش کنید. توصیه می‌کنیم که اگر خودتان نمی‌توانید برای تعویض باتری ماشین به تعمیرگاه مراجعه کنید.

نحوه ساخت سوییچ ایموبلایزر

کد مخصوص ماشین، برای ساخت سوییچ ایموبلایزر ضروری است. این کد در اختیار کارخانه سازنده است و زمانی که خواستید اتومبیل را تهیه کنید، همراه سوییچ به شما داده می‌شود. اگر سوییچ را گم کردید، با در اختیار داشتن این کد می‌توانید مجددا آن را روی سوییچ فعال کنید.

اگر هم کلید را گم کردید و کد را در اختیار نداشتید، کلیدسازان می‌توانند با غیرفعال کردن کد، کد جدیدی تعریف کنند.

پایان

ایموبلایزر، بخشی حیاتی برای خودروی شماست و با غیرفعال کردن ماشین، مانع فعالیت سارقین می‌شود. با این حال، گاهی وقت‌ها این سیستم نیز دچار نقصان می‌شود و حتی به شما هم اجازه دسترسی به ماشین را نمی‌دهد. در چنین مواقعی، شما با کمک این مقاله و روش‌هایی که گفته شد، می‌توانید خودتان اقدام به حذف کردن ایموبلایزر پیشفرض ماشین، و فعال‌سازی موتور کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.