معرفی ۱۰ برنامه دیاگ خودرو با گوشی موبایل!

0

دانلود نرم افزار دیاگ سایپا برای اندروید ، دیاگ موبایل ،برنامه دیاگ بلوتوثی ،نحوه استفاده از نرم افزار دیاگ ،نرم افزار دیاگ فارسی رایگان ،نرم افزار دیاگ بلوتوثی فارسی ،خرید برنامه دیاگ خودرو ،نرم افزار دیاگ ایران خودرو اندروید

تست دیاگ و ریمپ ECU خودرو

 Diag دیاگ چیست  آشنایی با برنامه دیاگ  آموزش دیاگ  آموزش دیاگ زدن به پراید  آموزش کار با دستگاه دیاگ  آموزش عیب یابی با دیاگ  انواع دیاگ  برنامه دیاگ  بهترین دیاگ خودرو  پارامترهای استاندارد دیاگ پراید  تست سنسور با دیاگ  ترجمه کدهای دیاگ  آموزشگاه تخصصی دیاگ  دیاگ بلوتوثی چیست  نصب دیاگ با موبایل  انواع برنامه دیاگ خودرو  آموزش تنظیم موتور خودرو  ایرادات خودرو

اگر وسیله نقلیه شما دچار مشکل شده، نرم‌افزار دیاگ خودرو با موبایل به شما کمک می‌کند تا ایراد را شناسایی و برطرف کنید. استفاده از این نرم‌افزار بسیار ساده است و حتی کسانی که اطلاعات چندانی در زمینه مکانیک خودرو ندارند نیز می‌توانند به‌راحتی از این برنامه استفاده کنند.

با استفاده از برنامه دیاگ خودرو با گوشی و تشخیص مشکلات خودرو، می‌توانید بررسی نمایید که آیا باید ماشین خود را به تعمیرگاه ببرید یا خودتان توانایی تعمیر آن را دارید. اگر شما هم دوست دارید با مراحل دیاگ خودرو با گوشی اندروید آشنا شوید تا آخر این مقاله با ما همراه بمانید.

نکات کلیدی

  • برنامه دیاگ خودرو با گوشی به سیستم ماشین شما متصل می‌شود و اطلاعات عیب‌یابی را از خودرو می‌خواند.
  • سیستم‌های نرم‌افزاری دیاگ خودرو، دسترسی به اطلاعات و پارامترها و حسگرهای متعدد از واحدهای کنترل الکترونیکی (ECU) خودرو را فراهم می‌کنند.
  • ابزار ELM327 که دستگاه دیاگ خودرو با موبایل است، به‌عنوان یک رابط بین کامپیوتر یا موبایل و ماشین عمل می‌کند.
  • با کمک گوشی Android یا آیفون و آداپتور OBD-II، شما می‌توانید در مورد آنچه در ماشین شما اتفاق می‌افتد اطلاعات کسب کنید.

برنامه‌های اندروید برای دیاگ خودرو با موبایل

 Diag دیاگ چیست
 آشنایی با برنامه دیاگ
 آموزش دیاگ
 آموزش دیاگ زدن به پراید
 آموزش کار با دستگاه دیاگ
 آموزش عیب یابی با دیاگ
 انواع دیاگ
 برنامه دیاگ
 بهترین دیاگ خودرو
 پارامترهای استاندارد دیاگ پراید
 تست سنسور با دیاگ
 ترجمه کدهای دیاگ
 آموزشگاه تخصصی دیاگ
 دیاگ بلوتوثی چیست
 نصب دیاگ با موبایل
 انواع برنامه دیاگ خودرو
 آموزش تنظیم موتور خودرو
 ایرادات خودرو

اکثر برنامه‌های دیاگ‌ زدن خودرو با موبایل امکان دسترسی به اطلاعات درباره موتور خودرو را به فرد می‌دهند. همچنین نتایجی را ارائه می‌کنند که پارامترهایی مانند سرعت، زاویه چرخش، فشار و دما را پوشش می‌دهند.

با وجود هزاران برنامه دیاگ خودرو با گوشی iOS و اندروید در بازار اپلیکیشن‌ها، ممکن است برای بررسی اتومبیل با مشکل مواجه شوید.

در این مطلب قصد داریم با معرفی لیست جامعی از بهترین برنامه‌های دیاگ خودرو با گوشی موبایل برای دستگاه‌های iOS یا Android شما را در این راه کمک کنیم تا با آزمایش برنامه‌های مختلف زمان خود را تلف نکنید.

در ادامه ۱۰ برنامه برتر دیاگ زدن خودرو با موبایل را بررسی می‌کنیم تا شما بتوانید مناسب‌ترین برنامه برای ماشین خود را انتخاب کنید.

معرفی برنامه‌های دیاگ خودرو با موبایل برای Android/IOS

 Diag دیاگ چیست
 آشنایی با برنامه دیاگ
 آموزش دیاگ
 آموزش دیاگ زدن به پراید
 آموزش کار با دستگاه دیاگ
 آموزش عیب یابی با دیاگ
 انواع دیاگ
 برنامه دیاگ
 بهترین دیاگ خودرو
 پارامترهای استاندارد دیاگ پراید
 تست سنسور با دیاگ
 ترجمه کدهای دیاگ
 آموزشگاه تخصصی دیاگ
 دیاگ بلوتوثی چیست
 نصب دیاگ با موبایل
 انواع برنامه دیاگ خودرو
 آموزش تنظیم موتور خودرو
 ایرادات خودرو

استفاده از ابزارهای عیب‌یابی خودرو کار آسانی است؛ چون کافی‌ست آن‌ها را به داشبورد خودرو وصل کنید. پس از آن در صورت بروز مشکل در خودرو، مراتب به شما اطلاع داده خواهد شد.

با استفاده از نرم افزار دیاگ خودرو با گوشی ایفون و اندروید می‌توانید مطمئن باشید که از هر مشکل ماشین خود مطلع خواهید شد.

با کمک این برنامه‌ها می‌توانید شدت مشکل را بررسی کنید و دستورالعمل‌های دقیقی در مورد مراحلی که باید انجام دهید دریافت نمایید.

در حال‌ حاضر بهترین برنامه‌های دیاگ خودرو با موبایل به‌شرح ذیل است:

1. نرم‌افزار Torque Pro

نرم‌ افزار Torque Pro یکی از بهترین برنامه‌های بلوتوث دیاگ خودرو با تبلت و گوشی است. این برنامه توسط بسیاری از دارندگان وسایل‌نقلیه به‌عنوان بهترین برنامه برای اندروید، بیش از 1,000,000 بار دانلود شده است. برای دریافت این برنامه در پلی استور باید مبلغی را بپردازید.

با Torque Pro می‌توانید با چیدمان زیبا و قابل‌تنظیم روی صفحه‌نمایش تلفن همراه‌تان، به‌طور همزمان عملکرد ماشین‌تان را ببینید. همچنین امکان انتقال داده‌های کامپایل‌شده به سرورهای Torque Pro یا ایمیل وجود دارد تا بتوانید در آینده از آن استفاده کنید.

2. برنامه OBD Auto Doctor

اپلیکیشن OBD Auto Doctor تقریبا مانند اکثر برنامه‌های دیاگ خودرو با گوشی آیفون و اندروید است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

این برنامه با آداپتورهای بلوتوث و وای‌فای ELM327 سازگار است. ELM327 دستگاه دیاگ خودرو با موبایل است که قابلیت اتصال به گوشی موبایل را دارد.

برنامه دیاگ Auto Doctor به شما امکان می‌دهد روی چندین واحد کنترل مانند موتور و راکر گیربکس و سایر قسمت‌های آن نظارت کنید.

از آنجایی که پارامتر مصرف سوخت در Auto Doctor بهینه‌سازی شده است می‌توانید در هزینه‌های سفر هم پس‌انداز کنید.

3. برنامه InCarDoc Pro

برنامه InCarDoc Pro یکی از بهترین برنامه‌های دیاگ خودرو با گوشی اندروید برای بررسی خودروها در سال 2017 – 2018 بوده است. این برنامه از اسکن و عیب‌یابی خودرو در سطح بالا پشتیبانی می‌کند که در صفحه اصلی گوشی نمایش داده می‌شود.

قبل از خرید این برنامه می‌توانید نسخه رایگان آن را دانلود کنید. به‌ این‌ ترتیب از سازگاری آداپتور و ماشین مطمئن خواهید شد.

InCarDoc Pro از یو اس پی ELM327 بلوتوث و آداپتور WIFI پشتیبانی می‌کند. همچنین قابلیت کار روی اکثر دستگاه‌های اندرویدی جدید را نیز دارد.

4. برنامه Car Scanner ELM

تشخیص همه مشکلات در مورد خودرو و تفسیر هر پارامتری که توسط حافظه الکترونیکی خودرو (ECU) خوانده می‌شود با این برنامه دیاگ خودرو با موبایل امکان‌پذیر است. با کمک این برنامه می‌توانید قبل از وقوع مشکلات خودرو، آن‌ها را بشناسید.

اگر تعداد دستگاه‌های سازگار را در نظر بگیرید، Car Scanner ELM بدون شک بهترین ابزار دیاگ خودرو با تبلت و گوشی است. این برنامه دارای نسخه‌هایی است که در اندروید، IOS Windows PC یا موبایل قابل پخش است.

این واقعیت که بیش از ۲ میلیون نصب از این برنامه تاکنون انجام شده است، نشان می‌دهد که این اسکنر خودرو ارزش بررسی را دارد.

نکته قابل توجه این است که Car Scanner ELM بهترین امتیاز (4.7) را در بین تمام برنامه‌های موجود در این لیست به خود اختصاص داده است.

5. برنامه EOBD Facile

برنامه EOBD Facile برنامه دیاگ خودرو با گوشی اندروید و iOS است که از تمام آداپتورهای WIFI و بلوتوث ELM327 پشتیبانی می‌کند.

با کمک این برنامه در تلفن همراه خود، می‌توانید تقریبا تمام پارامترهای ضروری برای برقراری تماس‌های مناسب با ماشین خود را ردیابی کنید. (برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص GPSهای پیشفرض کارخانه، پرتابل و گوشی های هوشمند کلیک کنید.)

با توجه به حافظه الکترونیکی خودرو می‌توانید از طریق تست و بررسی کیلومتر سرعت‌سنج ماشین، سرعت خودرو، دور موتور، دمای موتور، زمان جرقه‌زنی، گشتاور موتور و مقدار هوای ورودی را روی داشبورد برنامه مشاهده کنید.

برنامه EOBD Facile از زمانی که در فروشگاه Google Play فعال شد، بیش از 1 میلیون نصب آن به ثبت رسیده است.

6. برنامه HobDrive

برنامه HobDrive یکی از بهترین برنامه‌های دیاگ خودرو با موبایل برای اندروید و همچنین گران‌ترین برنامه Google Play است.

این اپلیکیشن حدود ۱۰ دلار قیمت دارد؛ بنابراین بهتر است قبل از خرید، از مطابقت آن با ویژگی‌های خودروی خود مطمئن شوید.

7. برنامه OBDeleven

وقتی روند توسعه برنامه‌های دیاگ خودرو با موبایل را مقایسه می‌کنیم برنامه OBDeleven به همه آن‌ها برتری دارد.

این برنامه نمای واضحی از تمام پارامترهای حافظه کامپیوتری ماشین شما ارائه می‌دهد و می‌توانید از آن برای کنترل چندین گزینه فقط با کلیک یک دکمه استفاده کنید.

تنها نگرانی در مورد OBDeleven این است که برای بهره‌گیری از ویژگی One Click App به اتصال شبکه‌ای قوی نیاز دارید. با این‌ حال این اپلیکیشن ابزار مفیدی برای بررسی خودرو است و توسط بسیاری از کاربران و مکانیک‌ها استفاده می‌شود.

8. برنامه Engine Link

برنامه Engine Link مشابه Torque Pro است؛ اما فقط برای دیاگ خودرو با گوشی آیفون در دسترس قرار دارد. این برنامه با آداپتورهای بلوتوث و ELM327 WIFI سازگار است؛ اگرچه اخیرا کاربران شکایت دارند که ویژگی WIFI Connects آن از کار افتاده است.

با وجود امتیاز پایینی که به این برنامه داده شده است؛ اما هنوز هم یکی از بهترین برنامه‌های دیاگ خودرو با موبایل در iOS به‌شمار می‌رود. برنامه Engine Link با قیمت 6 دلار در iTunes در دسترس است و می‌تواند تمام مشکلات نظارت بر خودروی شما را حل کند.

9. برنامه ScanMaster

برنامه ScanMaster یکی دیگر از ابزارهای عالی نظارت بر خودرو برای آداپتورهای ELM327 OBD2 است؛ اگرچه به اندازه سایر اسکنرها محبوب نیست؛ اما در بین چندین برنامه دیاگ خودرو با موبایل و گوشی اندروید، با بیش از 1 میلیون نصب دارای رتبه مناسبی است.

با برنامه ScanMaster در تلفن همراه می‌توانید نمای کلی و واضحی از عملکرد خودروی خود در زمان واقعی داشته باشید. این برنامه به کاربران نسخه Lite (رایگان) اجازه می‌دهد، برخی از پارامترهای ضروری خودرو مانند VIN، CVN، کدهای خطا و وضعیت MIL را دریافت کنند. (برای مطالعه در زمینه کد خطای P0108 فشار بالا و مطلق منیفولد ورودی کلیک کنید.)

10. برنامه DashCommand

برنامه DashCommand به عنوان بهترین ابزار برای تبدیل تلفن همراه به صفحه‌نمایش پیشرفته برای داده‌های موتور معرفی‌شده است. جایزه بهترین محصول الکترونیکی موبایل SEMA Show در سال 2014 به این اپلیکیشن داده شد.

DashCommand یکی از گران‌ترین برنامه‌های دیاگ خودرو با گوشی آیفون در iTunes است. این برنامه بهترین گیج‌های عملکرد، درجه‌‌بندی مصرف سوخت، تنظیم دستگاه فشار سوخت ماشین و گیج‌های موتور را دارد.

آموزش برق خودرو آموزش برق و انژکتور خودرو آموزش تنظیم برق خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو آموزشگاه برق خودرو هزینه تعمیر بی ام و تعمیرات تخصصی تعمیرات تخصصی بی ام و آموزش عیب یابی با دیاگ بهترین تعمیرگاه بی ام و در تهران مجله مکانیک

جمع‌بندی

در این مقاله با لیست کاملی از بهترین برنامه‌های دیاگ خودرو با موبایل برای iOS/Android آشنا شدیم. احتمالا در نظر دارید هر کدام را که مناسب ماشین خود می‌دانید، نصب کنید. البته هیچ راهی برای تأیید سازگاری خودرو با برنامه دیاگ خودرو با گوشی بدون آزمایش عملکرد آن وجود ندارد.

بنابراین قبل از پرداخت پول، کمی وقت بگذارید و این موضوع را بررسی کنید. اکثر توسعه‌دهندگان برنامه دیاگ خودرو با گوشی نسخه Lite رایگان برای این منظور ارائه می‌دهند. به این ترتیب راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای خودروی شما مناسب‌تر است و آن را خریداری کنید.

اگر در خصوص دیاگ خودرو با موبایل نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، کارشناسان آچاره پاسخگوی شما هستند. شما می‌توانید از طریق ثبت سفارش، با تعمیرکاران مجرب آچاره مشاوره نمایید و از هزینه تست دیاگ مطلع شوید.
سوالات متداول

آیا می‌توانم از گوشی خود به عنوان کدخوان خودرو استفاده کنم؟

ScanMaster Lite به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از آداپتور ELM327-OBD، عیب‌یابی خودرو را از تلفن یا لپ تاپ خود انجام دهید.
این برنامه به شما کمک می‌کند تا کدهای عیب‌یابی خودرو را بخوانید؛ اما فقط برای دستگاه‌های اندرویدی در دسترس است.

چگونه ماشینم را اسکن کنم؟

ماشین را روشن کنید تا ابزار اسکن یا کدخوان فعال شود.
اطلاعات درخواست‌شده را وارد کنید. بسیاری از ابزارها شماره شناسایی خودرو (VIN) را می‌خواهند.
برای بررسی کدهای موتور، دکمه «اسکن» را در کدخوان فشار دهید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

چگونه ماشینم را اسکن کنم؟

ماشین را روشن کنید تا ابزار اسکن یا کدخوان فعال شود.
اطلاعات درخواست‌شده را وارد کنید. بسیاری از ابزارها شماره شناسایی خودرو (VIN) را می‌خواهند.
برای بررسی کدهای موتور، دکمه «اسکن» را در کدخوان فشار دهید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

نرم‌افزار OBD2 چیست؟

نرم‌افزار OBD مخفف On-Board Diagnostics است.
این نرم‌افزار سیستم کامپیوتری است که در وسایل‌نقلیه مدرن یافت می‌شود.
سیستم‌های OBD مزایای زیادی را هم برای صاحبان خودرو و هم برای تکنسین‌ها فراهم می‌کنند.

آیا می‌توانم لپ تاپ را به ماشین وصل کنم؟

برای شارژ لپ تاپ از ماشین، موتور خودرو را روشن کنید.
شارژر خودرو را به درگاه شارژ لپ تاپ خود وصل نمایید.
در بعضی موارد ممکن است به شارژر ماشین نیاز نباشد؛ زیرا بسیاری از خودروهای جدید دارای پورت‌های USB هستند.
کانکتور USB-C را به لپ‌تاپ خود وصل کنید.

چه اپلیکیشنی بهتر از torque pro است؟

بهترین جایگزین AndrOBD است که هم رایگان و هم منبع باز است.
سایر برنامه‌های عالی مانند Torque عبارتند از DashCommand openOBD، OBD Auto Doctor و FORScan.
منبع:آچاره

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.