سوزن انژگتور گاز مایع LPG چیست و چگونه کار می کند؟
از نظر مفهومی تفاوت چندانی با انژکتوری که برای بنزین استفاده می شود ندارد. اجزای اصلی در واقع یک سوپاپ سوزنی، یک شیر برقی است که سیگنال هایی را از یک واحد کنترل الکترونیکی ECU دریافت می کند و حرکت سوزن را به همراه فنر برگشتی کنترل می کند، یک دیافراگم لاستیکی که عبور گاز را تنظیم می کند، و در پایین دست، نازلی که سوخت از آن برای احتراق است.
چگونه کار می کند؟
عملکرد انژکتور به طور کامل توسط واحد کنترل الکترونیکی کنترل می شود: دومی، بر اساس پارامترهای موجود، تصمیم می گیرد که چه مقدار سوخت باید به محفظه احتراق تزریق شود و در چه لحظه ای.
سپس جعبه کنترل برای مدت زمانی که طول می کشد تا مقدار معینی گاز از آن عبور کند به شیر برقی انرژی می دهد و باعث می شود پین قبل از بازگشت به نقطه اولیه خود توسط فنر برگشت حرکت کند. سپس گاز مایع از غشای لاستیکی عبور می کند و با تبخیر شدن، از نازل به کانال ورودی تزریق می شود.
مشکلاتی که اغلب بر انژکتورهای سیستم های LPG تأثیر می گذارد، ناشی از استفاده از گازهای آلوده به مواد خارجی است که رسوبات آن می تواند به غشاء آسیب برساند و باعث اختلال در عملکرد موتور شود.
این ناهنجاری با افزودنی های تمیز کننده نازل کاهش می یابد، که می تواند به طور متناوب نیز استفاده شود، اما آسیب جدی گاهی اوقات نیاز به تعویض خود نازل ها دارد.
سوزن انژکتور LPG بخشی از یک سیستم انتقال سوخت دوگانه است و برای پاشش سوخت به منیفولد مکش در زمان مناسب و در مقدار مناسب طراحی شده است.
توانایی انجام این کار با دقتی که اختلاط مناسب هوا و LPG را تضمین می کند به بازده کلی موتور، هم از نظر توان و هم از نظر مصرف و بنابراین از نظر آلایندگی بستگی دارد.
کارستان