قرقره سر میل لنگ چیست ؟
انتقال قدرت به وسیله تسمه انجام می شود. سر میل لنگ باعث چرخش کمپرسور کولر، پولی های دستگاه مولد برق و پمپ هیدرولیک فرمان می شود. پولی سر میل لنگ در سه قطعه مجزا طراحی و تولید می شود، در این صورت می تواند ضربات ناشی از کمپرسور کولر و پمپ روغن هیدرولیک به محور میل لنگ و بالعکس را دفع کند.
قرقره میل لنگ یک عنصر مکانیکی متشکل از یک دیسک است که حول محور خود می چرخد و دقیقاً در یک انتهای میل لنگ ثابت می شود.
عمدتاً از چدن ساخته شده است، اما وجود عناصر لاستیکی به آن اجازه می دهد تا ارتعاشات موتور را کاهش دهد و تصادفی نیست که به آن قرقره دمپر نیز می گویند. این لاستیک از ترکیب خاصی ساخته شده است و چسبندگی آن بر روی فلز به دقت بررسی شده است تا بی نقص باشد. سایر ملاحظات مهم طراحی مقاومت در برابر تنش های مکانیکی مانند پیچش و فرکانس تشدید است. سپس قرقره با یک یا چند شیار فراهم می شود که تسمه برای انتقال نیرو به قسمت های کمکی در آن وارد می شود.
چگونه کار می کند چرخش، قرقره حرکت میل لنگ را از طریق تسمه به دستگاه های خدماتی مختلف خودرو منتقل می کند که به نوبه خود مجهز به قرقره هایی هستند که توسط قرقره میل لنگ هدایت می شوند. این دستگاه ها شامل دینام، کمپرسور کولر گازی و پمپ خنک کننده آب می باشد.
این برای چیه قرقره برای انتقال نیرو به قطعات کمکی و به حداقل رساندن ارتعاشات پیچشی که در میل لنگ ایجاد می شود طراحی شده است