اجزای گیربکس اتوماتیک پژو چگونه کار می‌کنند؟

0

اجزای گیربکس پژو چگونه کار می‌کنند؟

 اجرت تعمیر گیربکس پژو 206  اجرت تعمیر گیربکس پژو پارس  بهترین روغن گیربکس پژو ۲۰۷  تعمیر گیربکس پژو 405  توربین گیربکس پژو 206  روغن گیربکس پژو 206 اتومات  زوزه کشیدن گیربکس پژو  قیمت روغن گیربکس پژو 207 اتومات  گیربکس پژو 2008  سلکتور گیربکس پژو 206  معایب گیربکس پژو 206  تعمیر گیربکس پژو 206  انواع گیربکس  انواع گیربکس اتوماتیک  مشخصات گیربکس AMT  تفاوت گیربکس cvt با AL4  مشکلات گیربکس al4  معایب و مزایای گیربکس AL4  گیربکس al4 ساخت کجاست  قیمت گیربکس اتوماتیک AL4  قیمت گیربکس al4  سنسور فشار روغن گیربکس اتومات AL4

اجزای گیربکس پژو

• چرخ دنده‌ها

حلقه، چرخ‌ دنده‌های سیاره‌ای و چرخ دنده خورشیدی‌ از قسمت‌های مهم گیربکس پژو هستند. در واقع با کمک این سه جزء و شفت ورودی نسبت‌های متفاوتی از دنده‌ بدست می‌آید. یکی از پرکاربرد‌ترین اجزای گیربکس پژو، چرخ دنده‌ها هستند که برای انتقال نیرو بین دو محور استفاده می‌شوند.

مشکلات گیربکس اتوماتیک 206 آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک قیمت گیربکس al4 گیربکس al4 ساخت کجاست اجزای گیربکس اتوماتیک انواع گیربکس اتوماتیک طرز کار گیربکس اتوماتیک

• پمپ

پمپی که توسط موتور به حرکت در می‌آید، نیروی هیدرولیک لازم را برای فعال کردن و عملکرد بهتر کلاچ‌ها و ترمزها فراهم می‌کند. در حقیقت توزیع کننده نیروی هیدرولیک که رابط بین کامپیوتر و خودرو هم هست، اقدامات لازم را برای توزیع نیرو و تنظیم روغن ارائه می‌دهد.

• ECM

یکی دیگر از عناصر مهم گیربکس پژو، ECM یا همان کامپیوتر الکترونیکی است. این کامپیوتر عملکرد موتور و مصرف سوخت را در حالت بهینه تضمین می‌کند. شاید شنیده باشید که به ECM مغز خودرو هم می‌گویند، اما علت آن چیست؟

در واقع این کامپیوتر بسیار قدرتمند است که اطلاعات لازم را از حسگرها و کنترل‌های مختلف خودرو دریافت کرده و پس از تحلیل و بررسی سیگنال‌های دریافتی، دستورات لازم را به عملگرهای هر بخش ارسال می‌کند.

بنابراین این کامپیوتر کنترل تمام ریزپردازنده‌ها و کنترل‌های الکترونیکی خودرو را در دست دارد.  یعنی عوامل تنظیمی، نظارتی و کنترلی را در خودرو مدیریت می‌کند.

 اجرت تعمیر گیربکس پژو 206  اجرت تعمیر گیربکس پژو پارس  بهترین روغن گیربکس پژو ۲۰۷  تعمیر گیربکس پژو 405  توربین گیربکس پژو 206  روغن گیربکس پژو 206 اتومات  زوزه کشیدن گیربکس پژو  قیمت روغن گیربکس پژو 207 اتومات  گیربکس پژو 2008  سلکتور گیربکس پژو 206  معایب گیربکس پژو 206  تعمیر گیربکس پژو 206  انواع گیربکس  انواع گیربکس اتوماتیک  مشخصات گیربکس AMT  تفاوت گیربکس cvt با AL4  مشکلات گیربکس al4  معایب و مزایای گیربکس AL4  گیربکس al4 ساخت کجاست  قیمت گیربکس اتوماتیک AL4  قیمت گیربکس al4  سنسور فشار روغن گیربکس اتومات AL4

بر همین اساس می‌توان وظایف ECM را در موارد زیر خلاصه کرد:

  • نشان دادن نقص در گیربکس پژو و سایر قطعات با روشن کردن چراغ هشدار
  • تنظیم عملکرد برخی از عملگرها در مواقع حساس
  • کنترل مصرف سوخت و کاهش میزان آلایندگی
  • کنترل شتاب و سرعت خودرو

اما برای تشخیص مشکلات خودرو از طریق کامپیوتر، نیازمند به تجهیزات مخصوص و مهارت بالا دارید. اگر در این موارد تخصصی ندارید بهتر است با افراد با تجربه مشورت کنید.

• مبدل گشتاور

قبل از اینکه در مورد مبدل گشتاور صحبت کنیم، بیاید اول با گشتاور آشنا شویم. به عبارت ساده، گشتاور انرژی پتانسیلی است که هنگام چرخش چیزی تولید می‌شود. در خودروها، چرخش موتور باعث تولید گشتاور می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا با خودروی خود شتاب بگیرید؛ در حقیقت هر چه موتور گشتاور بیش‌تری تولید کند، خودرو سریع‌تر حرکت می‌کند.

مبدل گشتاور مرز بین موتور و گیربکس پژو را مشخص می‌کند. وظیفۀ این قطعه این است که نیرو را از گیربکس با کمک یک اتصال هیدرولیکی به موتور منتقل کند. در ادامه در مورد مشکلاتی که ممکن است مبدل گشتاور را درگیر کند، صحبت می‌کنیم.

1- لغزش:

گاهی اوقات ممکن است در اثر نبودن روغن کافی، آلوده بودن روغن و یا فرسوده بودن قطعات، لرزش را در مبدل گشتاور و در نتیجه گیربکس پژو حس کنید. در این صورت به شما توصیه می‌کنیم رانندگی را متوقف کنید و خودروی خود را به تعمیرگاه ببرید.

2- گرمای بیش‌ از حد:

گرمای بیش از حد ممکن است به علت کاهش فشار روغن و یا عملکرد نادرست شیر برقی باشد. اگر گرم شدن مبدل را جدی نگیرید، سایر قطعات گیربکس پژو را هم درگیر می‌کند و باعث فرسودگی آن‌ها می‌شود. برای پیشگیری از این مشکل بهتر است روغن خودرو را چک کرده و سرویس‌های دوره‌ای را جدی بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.