رونمایی از موستانگ شلبی 2023 + عکس

0

کمپانی «امریکن شلبی» مدلی از یک خودروی ویژه را به مناسبت صدمین زادروز کارول شلبی، مهندس طراح خودروهای فورد موستانگ، در تیراژ محدود تولید می‌کند.

به نقل از  سایت موتور ۱، این کمپانی تنها ۱۰۰ دستگاه از مدل ویژه « موستانگ ۲۰۲۳ نسخه صدمین سالگرد کارول شلبی» (Carroll Shelby Centennial Edition Mustang ۲۰۲۳) را تولید خواهد کرد. این نسخه که به طور محدود تولید خواهد شدد همراه با یک کلاه مشکی و یک کتاب ویژه عرضه می‌شود.

کارول شلبی یک افسانه در فرهنگ خودروسازی آمریکا بود. اگر او امروز زنده بود، در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۳ صد ساله می‌شد. علیرغم این واقعیت، شرکت همنام او با معرفی بسته‌ای ویژه برای «فورد موستانگ جی تی» جشن تولد بنیانگذار خود را از دست نمی‌دهد.

این مدل(نسخه ویژه) «موستانگ ۲۰۲۳ صدمین سالگرد کارول شلبی» نام دارد، کمپانی «شلبی امریکن» این نسخه ویژه را به تعداد محدود عرضه می کند. ارتقاءهای انجام گرفته در این خودرو تنها منحصر به عملکرد نیستند، زیرا این خودرو دارای چندین برند صدمین سالگرد (Centennial) برای نشان دادن ویژگی آن است؛ از جمله یک کلاه سیاه امضا شده  «استیتسون»( Stetson) که کارول شلبی همیشه بر سر می‌کرد و یک کتاب صدمین سالگرد زادروز شلبی که توسط «باشگاه شلبی» منتشر شده است.

جدا از ارتقاءهای معمول شلبی در نمای بیرونی، مدل ویژه شلبی موستانگ با نام تجاری (Centennial)در پنل عقب خودرو و  نوارهای کناری عرضه می‌شود. نوارهای وینیل مشکی ساتن روباز  «له من»( Le Mans) به یاد مسابقات «۲۴ ساعته له من» در تزئینات خارجی خودرو دیده می‌شود.  کارول شلبی از رانندگان برنده این سری مسابقات بود.  فیلمی نیز از حوادث ویژه این مسابقات در سال ۲۰۱۹ با عنوان «فورد در برابر فراری» ساخته شده که مت دیمون در این فیلم ایفا گر نقش شخصیت کارول شلبی است.  در داخل، «موستانگ صدمین سالگرد»، روی صفحات رکاب در، تشک‌های کف و روکش‌های چرمی، نشان‌های «نسخه صدمین سالگرد کارول شلبی» (Carroll Shelby Centennial Edition) نقش شده است.

از نظر عملکرد، این خودرو همان چیزی است که از شرکت «امریکن شلبی» انتظار دارید. یک سوپرشارژر مشکی شلبی با غلاف سنجی که خروجی موتور ۵.۰ لیتری V۸ را به ۷۵۰ اسب بخار (۵۵۹ کیلووات) می‌رساند. انتقال این نیرو به زمین، از طریق مجموعه‌ای از چرخ‌های مشکی ۲۰ اینچی است که تایرهای عملکردی ۲۰/۳۰/۳۰۵ با مشخصات «شلبی» آن را پوشانده‌اند.

ارتقاء موتور با ارتقاءهای دیگری مانند هود هواکش، رادیاتور عملکردی، کیت درپوش مایع زیر کاپوت و اگزوز «بورلا کت – بلک » ارائه می‌شود. فنرهای پرفورمنس، میله‌های نوسانی، صفحات چرخ‌دار قابل تنظیم و کالیپرهای جلوی « او ای ام برمبو» (OEM Brembo) همگی بخشی از این نسخه جدید هستند.

وینس لاویولت، معاون عملیات، راننده آزمایشی و رئیس بخش تحقیق و توسعه کمپانی «آمریکن شلبی» گفت: این شلبی موستانگ با این سطح عملکرد دقیقا همان خودرویی بود که «کارول» انتظار داشت نامش بر آن ثبت شود. ما بسیار مطمئن هستیم که او اگر در قید حیات بود، موستانگ نسخه صدمین سالگرد کارول شلبی را تایید می‌کرد.

منبع:همشهری آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.