این علائم بیانگر کمبود مصرف سبزیجات است

0

گاهی اوقات مشکلاتی در بدن شما اتفاق می‌افتد که از نشانه‌های مصرف نکردن سبزیجات است، این علائم بدن هشدار از نخوردن سبزیجات فرد می‌دهند.

خواص سبزیجات مجله آشپزی کتاب آشپزی مجله دانستنی ها مجله سلامت طب سنتی کاهش وزن و لاغری درمان درد عضلانی و التهاب مواد غذایی برای کاهش استرس

شاید خودتان فکر کنید که سبزیجات زیاد مصرف می‌کنید اما اینطور نیست. ما به طور میانگین فقط در روز دو وعده سبزیجات مصرف می‌کنیم اما بعضی از رژیم‌ها پیشنهاد می‌کنند که در طول روز ۵ وعده سبزیجات مصرف کنید که تقریباً برابر با یک فنجان سبزیجات خام و نصف فنجان سبزیجات پخته است و در کنار آن دو وعده میوه مصرف کنید. یعنی تقریباً چیزی به اندازه یک عدد سیب و دو زردآلو. نادیده گرفتن این مقدار قطعاً سلامت کلی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. قطعاً می‌دانید که سبزیجات فواید زیادی برای سلامتی شما دارند اما شاید خیلی آن‌ها را مصرف نمی‌کنید. شاید بدن تان با کمبود مصرف سبزیجات مواجه باشد.

 

کمبود رنگ‌های مختلف داخل بشقاب

بسیاری از افراد غذای خود را با مقداری گوشت و سبزیجات کامل می‌کنند اما بعضی از افراد از یک فرمول ساده پیروی می‌کنند و تا زمانی که رنگ‌های کافی در بشقاب غذایشان وجود نداشته باشد، متوجه می‌شوند که در این امر ‏تعادل به خرج نداده‌اند و در نتیجه اگر رنگ‌های مختلف داخل بشقابتان نمی‌بینید، احتمالا از سبزیجات به مقدار کم مصرف می‌کنید.

کبود شدن راحت بدن

مصرف مقدار کم ویتامین c عاملی برای کبود شدن بدن است زیرا خون اطراف لثه را افزایش می‌دهد و فرآیند بهبود بخشی را می‌کاهد. ویتامین c را می‌توانید از طریق خوردن فلفل قرمز، سبزیجات برگدار تیره، بروکلی و گوجه فرنگی افزایش دهید.

خستگی مداوم

کمبود فولات در بدن باعث ایجاد خستگی و کم خونی می‌شود. ویتامین ب موجود در سبزیجات برگدار تیره رنگ و سبزیجات نشاسته‌دار مانند نخود، انواع لوبیاها و عدس را فراموش نکنید. خستگی مداوم می‌تواند نشان دهنده کم‌خوابی هم باشد اما گاهی اوقات به دلیل مصرف کم سبزیجات هم هست.

 خواص سبزیجات
 مجله آشپزی
 کتاب آشپزی
 مجله دانستنی ها
 مجله سلامت
 طب سنتی
 کاهش وزن و لاغری
 درمان درد عضلانی و التهاب
 مواد غذایی برای کاهش استرس

بهبودی دیرهنگام از بیماری

اگر بدن شما در رژیم غذایی خودش به اندازه کافی ویتامین‌های موجود در سبزیجات را مصرف نکند، رادیکال‌های آزاد مبارزه کننده در برابر ویروس‌ها در بدنش کم می‌شود. پس سعی کنید همیشه منبع خوبی از ویتامین c را داخل غذاهایتان جای دهید و مدت ریکاوری از بیماری را کاهش دهید.

حافظه ضعیف

فراموشی برای همه در همه سنین اتفاق می‌افتد اما اگر سرعت ناپدید شدن اطلاعات از مغز شما خیلی سریع است، احتمالا مواد مغذی در بدنتان کم شده است که با مصرف سبزیجاتی مثل سبزیجات برگدار سبز و هویج، بروکلی، ذرت و گوجه فرنگی می‌توانید ذهن خود را بهبود ببخشید.

استرس زیاد

استرس بخش طبیعی زندگی همه ما محسوب می‌شود اما گاهی اوقات به جسم ما وابسته است. التهاب موجود در بدن می‌تواند عامل ایجاد استرس باشد که اثرات تخریب کننده‌ای دارد. مواد غذایی حاوی ترکیبات ضد التهابی مانند اسید چرب غیر اشباع مثل سالمون و تن ماهی، آنتی اکسیدان‌ها، پلی فنول‌ها، کاروتونیدها و سبزیجات با رنگ روشن می‌توانند التهابات را کاهش دهند و وضعیت ذهنی شما را برای مبارزه با استرس بهبود ببخشند.

درد عضلانی

میوه و سبزیجات حاوی پتاسیم می‌توانند از درد عضلانی جلوگیری کنند؛ مخصوصاً اگر منظم ورزش می‌کنید و زمان زیادی را در ماه‌های گرم تابستان بیرون از منزل هستید. یک عدد موز ۴۲۲ میلی‌گرم پتاسیم دارد.

کم نکردن وزن

میوه و سبزیجات فیبر دارند که باعث می‌شوند شما بیشتر احساس سیری کنید و کمتر غذا بخورید. بیشتر میوه‌ها و سبزیجات کمک می‌کنند که تمایل به شیرینی‌جات در شما کاهش پیدا کند.

یک کاسه توت فرنگی به جای یک بستنی می‌تواند انرژی لازم را به شما ببخشد. پس اگر وزنتان هرگز تغییر نمی‌کند، شاید نشان دهنده این است که سبزیجات کمی مصرف می‌کنید.

منبع: ایسکانیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.