طرز تهیه ران بوقلمون در فر مجلسی و لذیذ

0

ران بوقلمون در فر یکی از روش های تهیه بوقلمون می باشد که بسیار لذیذ و خوشمزه و مجلسی است و به ران بوقلمون بریانی نیز معروف است.

طرز تهیه ران بوقلمون آموزش غذای خوشمزه آموزش غذای مجلسی آموزش غذای خونگی آشپزی ساده سریع آشپزی با فر آشپزی مجله آشپزی کتاب آشپزی فوت و فن آشپزی نکات ریز آشپزی

شما می توانید ران بوقلمون در فر را با دورچین های مختلف پخته و با برنج ساده یا سبزی پلو سرو کنید و یک غذای مجلسی و فوق العاده خوشمزه در خانه تهیه کنید. برای مرینت کردن یا همان مزه دار کردن ران بوقلمون روش های مختلفی گفته شده است که سعی کردیم بهترین رسپی را برای شما بیاوریم تا بتوانید با خیال راحت یک ران بوقلمون در فر یا سولاردم تهیه کنید.

امروز طرز تهیه ران بوقلمون در فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

مواد لازم :

  • ران بوقلمون ۱ عدد
  • یپاز بزرگ ۱ عدد
  • هویج ۲ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • برگ بو ۱ عدد
  • کره و زعفران به مقدار لازم
  • سرکه به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

 

طرز تهیه:

مرحله اول : مرینت کردن بوقلمون

ابتدا باید ران بوقلمون را برای یک شب تا صبح داخل مخلوط آب و سرکه و نمک داخل یک کاسه بزرگ قرار دهید تا بوی زهم بوقلمون گرفته شود و بعد از این زمان آن را بشورید و خشک کنید و با کمک چاقو برش های عمیقی روی ران ایجاد کنید.

مرحله دوم: استراحت ران بوقلمون

پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی درشت خرد کنید. سیر را نیز پوست بگیرید و کمی کره و زعفران را باهم مخلوط کنید. ران بوقلمون را داخل یک کاسه یا ظرف پیرکس قرار دهید و به آن مخلوط کره و زعفران را بزنید و پیاز و سیر و فلفل دلمه خرد شده و هویج حلقه شده ادویه ها و برگ بو را اضافه کنید و بگذارید برای چند ساعت تا ران بوقلمون مزه دار شود.

مرحله سوم: پخت ران بوقلمون در فر

بعد از چند ساعت که ران بوقلمون مزه دار شده باید داخل سینی یا ظرف پیرکس به همراه مخلفات هویج و پیاز و فلفل دلمه بریزید و مجدد با کمی زعفران رومال کنید و روی ظرف را با فویل بپوشانید و چند سوراخ روی فویل ایجاد کنید و به مدت ۱.۵ ساعت در فر از قبل گرم شده در دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید و در این زمان باید از نیم ساعت ران بوقلمون را با کره و زعفران رومال کنید و اگر سبزیجات پخته شده است جدا کنید و در انتها برای این که روی ران بوقلمون طلایی شود گریل را روشن کنید و به همراه برنج از قبل تهیه شده و سبزیجات پخته شده سرو کنید. نوش جان

 

نکات کلیدی در تهیه ران بوقلمون در فر لذیذ و مجلسی

  1. بهتر است پوست ران بوقلمون را نگیرد تا چربی به خورد گوشت رفته و از خشک شدن آن جلوگیری کنید.
  2. می توانید ران بوقلمون در فر را در کنار پوره سیب زمینی نیز سرو کنید.
  3. می توانید سیر های برش خرده را داخل برش های بوقلمون که ایجاد کردید قرار دهید.

منبع : پارسی دی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.