اجزای سیستم کنترل الکترونیکی گیربکس اتوماتیک چیست ؟

0

اجزای سیستم کنترل الکترونیکی گیربکس اتوماتیک :

 آموزش تعمیر ecu  آموزش تعمیر ECU زیمنس  آموزش تعمیر ایسیو زیمنس  آموزش تعمیر گیربکس  آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک  آموزش فلش زدن کامپیوتر ماشین  آموزش فلش کردن ecu  اجرت تعمیر گیربکس پژو پارس  اجزای گیربکس اتوماتیک  انواع ایسیو زیمنس  ایسیو گیربکس اتوماتیک  برنامه گیربکس اتوماتیک پژو  پایه های ایسیو زیمنس  تعمیر ECU  تعمیر ecu خودرو  تعمیر ecu در تهران  تعمیر ایسیو BOSCH  تعمیر ایسیو خودرو  تعمیرات تخصصی پژو پارس  دانلود ECU خودرو  دانلود ایسیو چیست  دانلود ایسیو زیمنس  فلش زدن به ایسیو زیمنس  هزینه نصب گیربکس اتوماتیک پژو پارس

• یونیت کنترل گیربکس (TCU)
• شیر سولنوئیدی تورک کانورتر
• شیر سولنوئیدی کنترل فشار
• شیر سولنوئیدی کنترل کلاچ
• شیر سولنوئیدی قفل دسته دنده
• سنسور سرعت توربین
• سنسور سرعت ورودی
• سنسور سرعت خروجی
• سنسور فشار روغن
• سنسور دمای روغن
• سنسور موقعیت دنده گیربکس

 آموزش تعمیر ecu  آموزش تعمیر ECU زیمنس  آموزش تعمیر ایسیو زیمنس  آموزش تعمیر گیربکس  آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک  آموزش فلش زدن کامپیوتر ماشین  آموزش فلش کردن ecu  اجرت تعمیر گیربکس پژو پارس  اجزای گیربکس اتوماتیک  انواع ایسیو زیمنس  ایسیو گیربکس اتوماتیک  برنامه گیربکس اتوماتیک پژو  پایه های ایسیو زیمنس  تعمیر ECU  تعمیر ecu خودرو  تعمیر ecu در تهران  تعمیر ایسیو BOSCH  تعمیر ایسیو خودرو  تعمیرات تخصصی پژو پارس  دانلود ECU خودرو  دانلود ایسیو چیست  دانلود ایسیو زیمنس  فلش زدن به ایسیو زیمنس  هزینه نصب گیربکس اتوماتیک پژو پارس

بررسی عملگرها و سنسورهای ایسیو گیربکس پژو پارس :

سیگنال موقعیت پدال گاز

سیگنال موقعیت پدال گاز توسط یک پتانسیومتر به واحد کنترل الکترونیکی موتور ارسال می شود. سپس، واحد کنترل الکترونیکی موتور، این سیگنال را به واحد کنترل الکترونیکی گیربکس اتوماتیک ارسال می نماید. برنامه ریزی تعویض دنده مبتنی بر موقعیت، حرکت و سرعت فشار دادن یا رها شدن پدال گاز است.

سیگنال دور موتور

سیگنال دور موتور از طریق واحد کنترل الکترونیکی موتور یا حسگر دور موتور به واحد کنترل الکترونیکی گیربکس اتوماتیک ارسال می شود.
سیگنال دور موتور برای انجام عملیات زیر، توسط واحد کنترل الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.
۱) مدیریت نقطه های تعویض دنده
۲) مدیریت میزان لغزش بین موتور و گیربکس؛
۳) مدیریت حالت خزش در دور آرام

 آموزش تعمیر ecu  آموزش تعمیر ECU زیمنس  آموزش تعمیر ایسیو زیمنس  آموزش تعمیر گیربکس  آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک  آموزش فلش زدن کامپیوتر ماشین  آموزش فلش کردن ecu  اجرت تعمیر گیربکس پژو پارس  اجزای گیربکس اتوماتیک  انواع ایسیو زیمنس  ایسیو گیربکس اتوماتیک  برنامه گیربکس اتوماتیک پژو  پایه های ایسیو زیمنس  تعمیر ECU  تعمیر ecu خودرو  تعمیر ecu در تهران  تعمیر ایسیو BOSCH  تعمیر ایسیو خودرو  تعمیرات تخصصی پژو پارس  دانلود ECU خودرو  دانلود ایسیو چیست  دانلود ایسیو زیمنس  فلش زدن به ایسیو زیمنس  هزینه نصب گیربکس اتوماتیک پژو پارس

سیگنال سرعت توربین

سیگنال سرعت توربین توسط حسگر سرعت توربین به واحد کنترل الکترونیکی گیربکس اتوماتیک ارسال می شود. سیگنال سرعت توربین برای انجام عملیات زیر توسط واحد کنترل الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد :
۱) محاسبه مقدار لغزش داخل مبدل گشتاور
۲) مدیریت تعویض دنده
۳) کاهش حالت خزش در دور آرام
۴) کاهش گشتاور

سیگنال سرعت خروجی گیربکس

سیگنال سرعت شفت خروجی گیربکس یا توسط یک حسگر خاص در گیربکس اتوماتیک و یا توسط واحد کنترل ABS ارسال می شود. سیگنال سرعت شفت خروجی گیربکس برای انجام عملیات زیر توسط واحد کنترل الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد :
۱) مدیریت تعویض دنده
۲) محاسبه لغزش ترمز یا کالچ
۳) تنظیم فشار مدار برای فرسودگی سیستم
سیگنال دمای روغن
واحد کنترل الکترونیکی گیربکس اتوماتیک، از دمای روغن به عنوان یک راهنما برای شرایط گیربکس استفاده می کند.
سیگنال دمای روغن برای انجام عملیات زیر توسط واحد کنترل الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد :
۱) کنترل قفل مبدل گشتاور
۲) محاسبه تعویض دنده
۳) مدیریت فشار مدار
۴) ایجاد حالتهای کارکرد محدود

شیر سولنوئیدی قفل دسته دنده

این شیر برقی بر روی مکانیزم کنترل دسته دنده قرار گرفته است. قبل از خارج شدن دسته دنده از موقعیت دنده پارک باید پدال ترمز به طور کامل فشار داده شده و سوئیچ در موقعیت ON (روشن) قرار داده شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.