میل رابط تعادل موجگیر چیست و کجا نصب می شود؟

0

میل موجگیر یا میل تعادل، سیستم تعلیق سمت چپ و راست خودرو را به یکدیگر متصل کرده و ارتعاشات ریز و کوچک را دریافت می کند. سپس این ارتعاشات را بین هر دو طرف تقسیم کرده و موجب می شود خودرو حرکت نرم تری داشته باشد. این قطعه با لاستیک چاکدار در یک سطح و معمولا بین دو طبق پایین قرار می گیرد.

نگهدارنده میل موجگیر

 خرابی میل موجگیر 206  علائم خرابی میل موجگیر  علائم خرابی میل موجگیر 206  علایم خرابی میل موج گیر  میل موج گیر چیست  محل نصب میل موج گیر  نگهدارنده میل موجگیر  میل تعادل موج گیر چیست  میل موج گیر سمند  قطعات جلوبندی  زمان بازدید قطعات جلوبندی  آموزش عیب یابی خودرو  لاستیک چاکدار چیست  لاستیک چاکدار پژو 405  آموزش جلوبندی خودرو  آموزش مکانیکی و جلوبندی

میل رابط میل موجگیر، قطعه‌ای است که میل موجگیر ( میل تعادل) را به طبق متصل می‌کند. ضریب مصرف این قطعه در خودرو 2 است و یکی در سمت چپ و یکی در سمت راست میل تعادل بسته می‎شود. این قطعه در پژو 405، بدون سیبک است که دارای 2 عدد بوش در دو طرف میله است و توسط پیچ و مهره به میل تعادل وصل می‌شود.

اما برای خودروهای جدیدتر دارای مفصل (سیبک) است. دو سر میل رابط میل موجگیر پژو 206 به صورت مفصلی است که باعث شده خودرو دارای تعادل بهتر و نرمتر باشد. در خودرو 206، این قطعه از یک طرف به پوسته کمک فنر جلو و از طرف دیگر به میل تعادل وصل شده است.

میل رابط میل موجگیر

میل رابط میل موجگیر، قطعه‌ای است که میل موجگیر ( میل تعادل) را به طبق متصل می‌کند. ضریب مصرف این قطعه در خودرو 2 است و یکی در سمت چپ و یکی در سمت راست میل تعادل بسته می‎شود.
این قطعه در پژو 405، بدون سیبک است که دارای 2 عدد بوش در دو طرف میله است و توسط پیچ و مهره به میل تعادل وصل می‌شود. اما برای خودروهای جدیدتر دارای مفصل (سیبک) است. دو سر میل رابط میل موجگیر پژو 206 به صورت مفصلی است که باعث شده خودرو دارای تعادل بهتر و نرمتر باشد. در خودرو 206، این قطعه از یک طرف به پوسته کمک فنر جلو و از طرف دیگر به میل تعادل وصل شده است.

مشخصات عملکردی و استانداردی قطعه :

 

این قطعه از قطعات ایمنی خودرو است بنابراین بازدیدهای دوره‌ای برای آن الزامی است. چنانچه بوش لاستیکی این قطعه پاره شده باشد یا مفصل آن ایراد داشته باشد، هنگام گردش در پیچها مخصوصاً اگر کمی سرعت بالا باشد، خودرو فرمان پذیری مناسبی نخواهد داشت و بریدن این قطعه باعث واژگونی خودرو خواهد شد.

چنانچه در این قطعه سیبک استفاده شده باشد، الزامات سیبک هم باید برای آن رعایت گردد، بنابراین از فولادهای مقاوم به سایش باید ساخته شده باشد. این قطعه در معرض رطوبت، گل و لای است و ضخامت و نوع پوشش آن باید مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی ( زنگ زدگی) داشته باشد. هم چنین در معرض ارتعاش است بنابراین باید دوام خوبی در مقابل نیروهای ارتعاشی داشته باشد و عملکرد خود را برای مدت نسبتاً طولانی حفظ نماید.

ایرادات احتمالی و قطعی استفاده از قطعات غیر استاندارد:

 خرابی میل موجگیر 206  علائم خرابی میل موجگیر  علائم خرابی میل موجگیر 206  علایم خرابی میل موج گیر  میل موج گیر چیست  محل نصب میل موج گیر  نگهدارنده میل موجگیر  میل تعادل موج گیر چیست  میل موج گیر سمند  قطعات جلوبندی  زمان بازدید قطعات جلوبندی  آموزش عیب یابی خودرو  لاستیک چاکدار چیست  لاستیک چاکدار پژو 405  آموزش جلوبندی خودرو  آموزش مکانیکی و جلوبندی

1- قطعات متفرقه ، بدلیل نوع جنس و فرایند تولیدی غیراستاندارد، دارای طول عمر و مقاومت به سایش و پیچش به مراتب کمتری می‌باشد.
2-به مروز زمان باعث آسیب به سایر قطعات ، مخصوصاً میل تعادل می شود .

3-باعث صدای جیر جیر در دست انداز می شود.

4-از علائم خرابی دیگر این قطعه عدم تعادل میل موج گیر و جلوبندی خودرو

5-کشیدن فرمان و لاستیک سابی و لرزش و ایجاد صداهای اضافی در جلوبندی می شود.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.