حساب وکالتی چیست و چطور انجام میشود؟

0

افتتاح حساب وکالتی بانک ملی ،حساب وکالتی بانک تجارت ،حساب وکالتی بانک ملت ،حساب وکالتی سایپا ،حساب وکالتی بانک صادرات ،حساب وکالتی بانک سپه

حساب وکالتی یکی از عبارت‌های پرتکرار این روزهای مردم شده است. دقیقا همانند سال 98-99 که به خاطر رونق بازار بورس و اقبال مردم به سمت سرمایه گذاری در این بازار، عبارت هایی همچون سجام و کد بورسی بسیار پرتکرار شده بود. این روزها هم با رونق گرفتن بورس کالا، شما هم ممکن است زیاد این عبارت را شنیده باشید . چراکه در حال حاضر علاوه بر خرید خودرو از طریق طرح های فروش دو شرکت سایپا و ایران خودرو، امکان خرید خودرو از بورس کالا هم ممکن شده است. و این نوع از حساب، برای هردوی این موارد لازم و ضروری است.

 حساب وکالتی چیست  مشکلات خرید خودروی وکالتی  معایب وکالت فروش خودرو  وکالت تعویض پلاک خودرو  وکالت خرید خودرو چیست  بورس کالا  شرایط ثبت نام بورس کالا  نحوه ثبت نام در بورس کالا  حساب وکالتی بانک ملت  حساب وکالتی بانک ملی  حساب وکالتی بانک سپه  حساب وکالتی ایران خودرو  حساب وکالتی سایپا  اخبار دانستنی

اگر شما هم برایتان سوال پیش آمده باشد که حساب وکالتی چیست و چطور انجام میشود؟ در این مقاله سعی کردیم به تمامی این سوالات پاسخ دهیم. همراه ما بمانید:

حساب وکالتی چیست؟

حساب وکالتی یا حساب وکالتی بورس کالا تفاوتی با یکدیگر ندارند و هردو به یک معنا به کار می روند. این حساب که برای انجام معاملات در بورس کالا استفاده می شود؛ حسابی است که به حساب معاملاتی مشتری لینک میشود. در این حالت، مشتریان می توانند برای واریز وجه لازم برای انجام معاملات خود در بورس کالا، در یکی از بانک های منتخب حساب کنند.

این افتتاح حساب در بورس کالا ؛ کمک میکند که به جای شارژ حساب مالی خود برای انجام شدن معامله، وجه به طور مستقیم از اکانت کاربری شما برداشت شود.

برای باز کردن این حساب، لازم است مراحل و فرم های مرتبط را کامل کنید و به کارگزاری مودرنظر خود این اختیار را میدهید تا وجوه موردنیاز برای سفارش ها را مستقیما در حساب بانکی مشتری مسدود کند. بعد از انجام معامله، این وجه مسدودی به حساب کارگزاری منتقل می شود و اگر معامله ای انجام نشود، این وجه از مسدودی خارج خواهد شد.

بر اساس دستورالعل های ثبت سفارش که در بورس کالا ذکر شده است؛ کلیه نقل و انتقالات وجوه بین کارگزار و مشتری باید از طریق انتقال بین حساب های بانکی کارگزاری و مشتری انجام شود . روش های دیگر برای انتقال وجه در بورس کالا ممنوع است. به همین دلیل که حساب وکالتی راهی برای انتقال وجه پیش پرداخت به ح‌ساب کارگزاری است.

افتتاح حساب وکالتی چطور انجام میشود؟

برای افتتاح حساب وکالتی می توان از دو راه استفاده کرد.

اگر شما متقاضی خرید خودرو از بورس کالا هستید، می توانید با روش زیر اقدام به باز کردن حساب وکالتی شوید.

ابتدا به سایت Ebgo.ir مراجعه کنید و روی بخش کارگزاری های فعال کلیک کنید تا بتوانید کارگزاری موردنظر خود را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب کارگزاری مدنظر خود، به سامانه EBGO هدایت خواهید شد. در این صفحه روی گزینه اخذ کد آنلاین بورس کالا کلیک کنید و در مرحله بعدی به ترتیب مشخصات فردی، اطلاعات نشانی و اطلاعات مالی خود را وارد کنید. همچنین لازم است مدارک موردنیاز را در سامانه بارگزاری کنید.

بعد از اتمام این مراحل، حالا نام شما برای دریافت کدبورسی ثبت شده است. در این مرحله میتوانید در بخش اطلاعات بانکی، معرفی نامه خود را دریافت کنید و با در دست داشتن آن به بانک مربوطه مراجعه کرده و اقدام به باز کردن حساب برای بورس کالا کنید.

بعد از دریافت معرفی نامه، لازم است بار دیگر به سامانه EBGO مراجعه و از بخش اعلام شماره حساب وکالتی مشخصات حساب وکالتی خود را در اختیار کارگزاری مورد خود قرار دهید.

در حال حاضر نیز تنها بانک های ملت، کشاورزی، تجارت، توسعه صادرات، سامان، رفاه کارگران، صنعت و معدن، پاسارگارد ، اقتصاد نوین ، شهر و ملی وظیفه انجام فرایند وکالتی کردن را دارند.

اما اگر شما متقاضی خرید خودرو در طرح پیش فروش خودرو هستید، بر اساس بخشنامه سایپا باید از روش زیر اقدام به افتتاح حساب کنید:

ابتدا علاوه بر امکان مراجعه حضوری به دو بانک ملی و تجارت، با مراجعه به سایت car.farava.ir ( برای بانک تجارت) و سایت https://firoozeh.bmi.ir/signin ( برای بانک ملی) مراجعه کرده و اقدام به افتتاح حساب کنید.

بعد از ثبت نام در سایت بانک های اعلام شده از سوی شرکت خودروسازی ، لازم است برای خرید خودروهای شرکت سایپا، وجه موردنظر را تا تاریخ مشخص شده در بخشنامه سایپا واریز کنید.

شرایط افتتاح حساب وکالتی بورس کالا چیست؟

شرایط این افتتاح حساب چندان سخت نیست. پیش از همه باید بدانید که برای انجام این کار لازم است که احراز هویت در سجام را انجام دهید. اگر تا کنون احراز هویت در سامانه سجام را انجام نداده اید، می توانید با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن سیگنال، احراز هویت غیرحضوری سجام را با سرعت و سهولت انجام دهید.
شرط بعدی ، دریافت نامه درخواست از یکی از کارگزاری های معتبر بورس است .
همچنین حساب بانکی‌ای که به نام مشتری است (حساب مبدا) باید حساب سپرده کوتاه مدت یا پس انداز باشد.

سوالات متداول:

حساب وکالتی چیست؟

حسابی که برای خرید کالا از بورس کالا استفاده می شود. در این حساب، شما مبلغ موردنیاز برای ورود به بازار بورس کالا را در این حساب قرار میدهید و به کارگزاری خود وکالت می دهید که تا پایان معامله، این وجه مسدود شود. در صورت انجام معامله این پول از حساب شما برداشت خواهد شد و در صورت انجام نشدن معامله، پول شما از حالت مسدودی خارج خواهد شد.

افتتاح حساب وکالتی چطور انجام میشود؟

ابتدا لازم است برای باز کردن حساب وکالتی از طریق سامانه EBGO مراجعه کنید و معرفی نامه دریافت کنید. در مقاله اطلاعات تکمیلی درباره نحوه افتتاح حساب وکالتی شرح داده شده است.

شرایط افتتاح حساب وکالتی بورس کالا چیست؟

انجام احراز هویت سجام، دریافت نامه درخواست از یکی از کارگزاری های معتبر بورس و داشتن حساب سپرده کوتاه مدت یا پس انداز جزو شروط اصلی باز کردن حساب وکالتی بورس کالا است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.