علت روشن شدن چراغ AT مزدا 3 چیست؟

0

گیربکس های اتومات در خودرو هایی مانند مزدا ۳ معمولا معضلات مختلفی را برای راننده به وجود می‌آورند. این مشکل معمولا در این مدل خودرو و خصوصا مزدا ۳ نیو بعد از طی ۸۰ الی ۱۲۰ هزار کیلومتر معمولا خود را با روشن شدن چراغ AT و در مواقعی چراغ چک نشان می‌دهد.

 تعمیرات تخصصی  تعمیرات تخصصی مزدا 3  علت روشن شدن چراغ AT  دلایل روشن شدن چراغ گیربکس  هشدار چراغ گیربکس اتومات  تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک  آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک  سنسورهای گیربکس اتوماتیک

بعد از روشن شدن این چراغ، زمان تعویض دنده خودرو با صدای تقه ای نیز همراه است و در حالت های دیگر راننده جهشی را در حین تعویض دنده توسط گیربکس احساس می‌کند. عمده ترین مشکلی که در رابطه با این موضوع وجود دارد،TCM  گیربکس است.

TCM ها یونیت هایی هستند که رابط میان گیربکس خودرو و ECU موتور می‌باشند و به طور مستقیم بر مصرف سوخت و آلایندگی خودرو تاثیر دارند. به دلیل نصب این یونیت در زیر باتری و طراحی ضعیف در خودرو های مزدا ۳، این قطعه به سرعت دچار خرابی می‌شود.

بنابراین، علل های روشن شدن چراغ AT می‌تواند به موارد زیر اطلاق شود:

  • خرابی کامیپیوتر گیربکس اتومات
  • خرابی قطعات SMD برد الکتریکی گیربکس
  • ایراد در عملکرد یونیت TCM

با توجه به اینکه خرابی در این قسمت های گیربکس با تشخیص دشوار همراه است، و تعمیر آن نیاز به تخصص، مهارت، و ظرافت بالا دارد، بهتر است به تعمیرکار خودرو خود مراجعه کنید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.