علت روشن شدن چراغ گیربکس اتوماتیک ساندرو استپ وی

0

رنو ساندرو استپ وی نسخه اتوماتیک این مدل خودروست که تفاوت هایی نیز از نظر امکانات و آپشن با نسخه دنده ای دارد. متاسفانه مشکل خرابی در گیربکس این خودرو هم دیده می‎شود که به طور ناگهانی با روشن شدن چراغ گیربکس خود را نشان می‌‌دهد.

چراغ گیربکس ساندرو تقریبا علامتی دارد که دو دایره در کنار یکدیگر قرار گرفته و شکل یک عینک را می‌سازند. در قسمت بالایی آن هم مستطیلی وجود دارد که خطوط زیگزاگ در ان دیده می‌شود.

تعمیرات تخصصی رنو ساندرو سیستم رادیو پخش چیست تعمیر رادیو پخش رنو ساندور آدرس تعمیرگاه های تهران آپشن های رنو ساندرو قیمت رنو ساندرو معایب رنو ساندرو اطلاعیه فنی پارس خودرو تعمیر ریموت ماشین

برخی از مهم ترین علت های روشن شدن چراغ گیربکس ساندرو عبارتند از:

  • وجود مشکل برقی در قطعات برقی خودرو
  • انسداد در شیرهای برقی گیربکس
  • خراب شدن پدال گاز
  • مشکل در پردازش ECU

وجود این مشکلات در حالتی است که چراغ گیربکس ساندرو روشن شده و خطای بین موتور و گیربکس را نشان می‌دهد. اما چون دلیل اصلی آن ممکن است به راحتی تشخیص داده نشود، در این حالت بهتر است تا رسیدن به مرکز تعمیراتی به آرامی برانید چرا که این مشکل باید با استفاده از دستگاه دیاگ مورد بررسی قرار گرفته و توسط آن پارامترهای مشخص شده چک شود.

بهتر است قبل از انجام هر گونه اقدامی در زمان هایی که دچار مشکل روشن شدن چراغ گیربکس خودرو اتومات خود می‌شود، خونسردی خود را حفظ کنید و به بررسی مواردی که امکان تشخیص ان برای شما وجود دارد بپردازیم اما هیچ گاه بدون اطمینان از وجود مشکل در بخش های گفته شده اقدام به تعمیر آن به تنهایی نکنید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.