معرفی بهترین فیلم های ماشینی

0

فیلم سینمایی مسابقات ماشین خیابانی ،فیلم ماشینی سرعت ،فیلم سینمایی تیونینگ ماشین ،بهترین فیلم های ماشینی ۲۰۱۹ ،فیلم های ماشینی ایرانی ،فیلم سینمایی ماشین سواری ،فیلم ژانر ماشینی ،فیلم ماشینی خوب
فیلم های ماشینی یکی از پر ترفدار ترین ژانر سینما در جهان بشمار میرود. در این مقاله قصد داریم تا ۴۳ عنوان از بهترین فیلم های ماشینی تاریخ سینما را به شما معرفی کنیم. این ژانر از فیلم ها شامل فیلم ماشینی اکشن، فیلم های مسابقه ماشین سواری و اتومبیل رانی، فیلم های سرقت ماشین و … میشوند.
در ادامه این مقاله علاوه بر ۴۳ عنوان برتر فیلم های ماشینی، فیلم های سینمایی که در بخشی از آنها سکانس های اکشن ماشینی جذاب وجود دارد نیز معرفی کرده ایم.
لیست فیلم های سینمایی زیر به ترتیب امتیاز imdb آنها لیست شده اند. ستارگان، کارگردان و زبان فیلم در کنار معرفی مختصر هر عنوان در این مقاله بصورت دقیق درج شده است.

 بهترین فیلم های 2019
 بهترین فیلم ایرانی
 بهترین فیلم های ماشینی
 انواع مسابقات اتومبیل رانی
 دانلود فیلم
 اسم ماشین های سریع و خشن
 بازیگران فیلم سریع و خشن
 اخبار سینما
 اخبار جالب
 بهترین فیلم های 2022
 بهترین فیلم های دنیا
 بهترین فیلم سینمایی

توجه نشان دادن به خودرو و دنیای اتومبیل برای بسیاری از افراد تبدیل به یک علاقه خاص شده تا جایی که صنعت فیلم سازی نیز به فکر ایجاد ژانر های مرتبط با این فناوری کرده اند. امروزه فیلم های اکشن اولین رتبه فیلم های تماشایی در سنین مختلف را به خود اختصاص داده است. علاقه به تماشای فیلم های اکشنی نه تنها در آقایان بیشتر شده بلکه در میان خانم ها نیز به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده.

در طی سال های اخیر شاهد ساخت “فیلم ماشینی جدید” و اکران فیلم های بسیاری در ژانر اکشن که خودرو را به عنوان اِلِمان اصلی بکار رفته بوده ایم. برخی از این فیلم ها که در مقایسه با سال ساخت و اکران قدیمی تر هستند، ممکن است جلوه و جذابیت زمان خود را نداشته باشد اما همچنان در دسته فیلم هایی قرار می‌گیرند که ارزش یکبار دیدن را داشته باشند.

در ادامه لیستی از “بهترین فیلم های ماشینی” تاریخ سینما را به شما معرفی خواهیم کرد. ۴۳ عنوان اول معرفی شده، عنواینی مثل “فیلم اکشن ماشینی“، “فیلم های مسابقه ای” و سایر انواع “فیلم اتومبیل رانی” است که تمرکز اصلی آنها بروی اتومبیل بوده. عناوین بعدی را نیز میتوان “فیلم سینمایی خارجی ماشینی” دانست اما باید گفت تمامی داستان فیلم حول محور اتومبیل پیش نمیرود. لازم به ذکر است که این لیست بر اساس امتیاز دهی کاربران سایت IMDB می‌باشد. وب سایت نامبرده از پایگاه های داده آنلاین و دربرگیرنده تمامی اطلاعات کاربردی فیلم، سریال، برنامه های تلوزیونی، بازی های ویدیوئی و … می‌باشد. امتیاز دهی تمامی داده ها بر اساس نظر و رای کاربران این وب سایت ها انجام می‌گیرد.

شتاب (Rush) – 2013

 بهترین فیلم های 2019  بهترین فیلم ایرانی  بهترین فیلم های ماشینی  انواع مسابقات اتومبیل رانی  دانلود فیلم  اسم ماشین های سریع و خشن  بازیگران فیلم سریع و خشن  اخبار سینما  اخبار جالب  بهترین فیلم های 2022  بهترین فیلم های دنیا  بهترین فیلم سینمایی

کارگردان: Ron Howard

ستارگان: Chris Hemsworth, Daniel Bruhl, Olivia Wilde, Alexandra Maria Lara, …

کشور سازنده: ایالات متحده، بریتانیا

زبان: انگلیسی، آلمانی

امتیاز آی ام دی بی: ۸٫۱

فیلم سینمایی شتاب یا راش (Rush) یکی از محبوب ترین فیلم های ژانر اکشن با فیلم نامه ای- ورزشی از نظر کاربران است که با امتیاز ۸٫۱ در وب سایت آی ام دی بی جای گرفته. در سال ۲۰۱۳ به نمایش گذاشته شد و با بودجه ۳۸ میلیون دلار وارد میدان شد و فروشی معادل با ۴۸ میلیون دلار در گیشه داشت.

مدت زمان این فیلم ۱۲۲ دقیقه می‌باشد و حال و هوای مسابقه را بیان می‌کند و شامل جلوه های بصری با اِلِمان های خودرو و ماشین های مسابقه ای می‌باشد اما به خوبی در این میان جنبه های درام فیلم نیز به خوبی به تصویر کشیده شده است. شرکت تولید و پخش آن نیز Exclusive Media بوده و همچنین، برای نمایش خودرو اصلی و شاخص فیلم شتاب از فراری کمک گرفته شده است.

خلاصه داستان مربوط به واقعه مسابقه ای فرمول یک در دهه ۱۹۷۰ و برگرفته از یک داستان واقعی است که رقیبان اصلی آن را جیمز هانت و نیکی لائودا تشکیل می‌دهند. نیکی لائودا در یک سانحه مسابقات فرمول یک جایزه آلمان  در سال ۱۹۷۶دچار جراحت شدید شده و تا سرحد مرگ پیش می‌رود اما بعد از گذشت چند هفته وارد میدان مسابقه می‌شود تا رقیب خود جیمز هانت را برای دستیابی به مقام اول قهرمانی در فوجی ژاپن شکست دهد و …

فیلم شتاب یا راش با نویسندگی پیتر مورگان را میتوان یک “فیلم هیجانی ماشینی“، اتومبیل رانی، ورزشی، مسابقه ای موفق دانست. تماشای این فیلم به افرادی که علاقه مند به این سبک فیلم ها پیشنهاد می‌شود.

فراری در برابر فورد (Ferrari vs Ford) – 2019

کارگردان: James Mangold

ستارگان: Matt Damon, Christian Bale, Caitriona Balfe, Jon Bernthal

کشور سازنده: آمریکا

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۸٫۱

فیلم فورد در برابر فراری (Ferrari vs Ford) از جمله آثار های فیلم نامه ای و واقعیت محور است که در سال ۲۰۱۹ به نمایش درآمد. فراری در برابر فورد ۲۰۱۹ با امتیاز ۸٫۱ از آی ام دی بی که در بخش اول مقاله ذکر شد به عنوان فیلم اکشن ماشینی با حال و هوای رقابتی وهمچنین در خود جای دادن سکانس های درام مختلف که در ۱۵۲ دقیقه گنجانده شده، در نظر بیننده از جمله آثاری است که ارزش دیدن را دارد، خصوصا اگر از زمره افرادی هستید که به ماشین و ماشین بازی علاقه زیادی دارید.

نویسندگی فیلم نامه فورد در برابر فراری به عهده جیسون کلر بوده و شرکت پیتر چرنین تولید کننده و فاکس قرن بیستم توزیع کننده آن بوده است. خلق این اثر بودجه ای با مبلغ ۹۷٫۶ میلیون دلار داشته و فروش آن در گیشه ۲۲۵٫۵ میلیون دلار می‌باشد. این ارقام نشان می‌دهد که فیلم به خوبی از عهده جلب نظر بیننده برآمده است. همانطور که از نام این فیلم پیداست، فورد و فراری به عنوان اصلی ترین خودرو های برند بکار گرفته شده اند.

داستان فورد در برابر فراری تقریبا به رابطه دوستی و رفاقت بین کن مایلز و کرون سلبی و رقابت این دو کمپانی قَدَر خودرو سازی اطلاق می‌شود. کن و کرون با استخدام در شرکت فورد در اوایل دهه ۶۰ شروع به ساخت ماشین مسابقه ای قدرتمندی می‌کنند که توانایی رقابت و شکست خودرو کمپانی فراری را داشته باشد و …

فیلم سینمایی فورد در برابر فراری را میتوان یک “فیلم سینمایی مسابقه ماشین” هیجانی و خوش ساخت دانست که داستانی واقعی را روایت میکند. با توجه به فروش بالا و امتیازات خوب آن، سینمایی فورد در برابر فراری را میتوان به عنوان “بهترین فیلم ماشینی سال ۲۰۱۹” معرفی کرد. تماشای این فیلم به افرادی که علاقه مند به این سبک فیلم ها پیشنهاد می‌شود.

مکس دیوانه، جاده خشم (Mad Max, Fury Road) – 2015

 بهترین فیلم های 2019  بهترین فیلم ایرانی  بهترین فیلم های ماشینی  انواع مسابقات اتومبیل رانی  دانلود فیلم  اسم ماشین های سریع و خشن  بازیگران فیلم سریع و خشن  اخبار سینما  اخبار جالب  بهترین فیلم های 2022  بهترین فیلم های دنیا  بهترین فیلم سینمایی

کارگردان: George Miller

ستارگان: Tom Hardy, Charlize Theron, Nicholas Hoult, Hugh Keays-Byrne, …

کشور سازنده: ایالات متحده، استرالیا

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۸٫۱

فیلم مکس دیوانه یا مد مکس (Mad Max, Fury Road) یک فیلم ماشینی اکشن و پسا رستاخیزی است که از سری فیلم های مکس دیوانه و ریبوت می‎باشد. البته به گفته کارگردان این اثر، ادامه این فیلم وارد مرحله ساخت خواهد شد. مکس دیوانه، جاده خشم در سال ۲۰۱۵ به نمایش درآمد و امتیاز ۸٫۱ را از نظر بینندگان و کاربران وب سایت های آی ام دی بی و متاکریتیک به خود اختصاص داد.

سرمایه گذاری بر ساخت این فیلم توسط شرکت های کندی میلر میتچل و رت پک- دان انترتینمنت انجام شده و بودجه کلی صرف شده برای خلق این اثر ۱۵۰ میلیون دلار بوده است. این در حالی است که مکس دیوانه ۳۷۷٫۷ میلیون دلار فروش را در گیشه به خوا اختصاص داده است.

کلیات ۱۲۰ دقیقه ای داستان حول محور شخصیت اصلی داستان یعنی مکس روکاتانسکی می‌چرخد که به ایمپریتر فیوروسا می‌پیوندد که طی تعقیب و گریز های جاده ای از دست رهبر شروری به نام ایمورتان جو، جان سالم به در ببرد. این در حالی است که ایمپریتر در حال فراری دادن همسران ایمورتان است و مخالف سرسختی برای فرقه این رهبر محسوب می‌شود و … سکانس های بسیار هیجانی که اِلِمان هایی نظیر ماشین های سنگین و آفرود ها بخش اصلی آن ها را تشکیل می‌دهد مهم ترین صحنه های فیلم محسوب می‌شود. شاید وجود چنین سکانس هایی فیلم را در قسمت های مختلفی حال و هوای ماشین بازی را هم در کنار فضای آینده زمین به بیننده بدهد.

راندن (Drive) – 2011

کارگردان: Nicolas Winding Refn

ستارگان:   Ryan Gosling, Carey Mulligan, Bryan Cranston, Christina Hendricks, Ron Perlman , …

کشور سازنده: آمریکا

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۸

اگر علاقه مند به داستان های اکشن و ماشینی داشته باشید قطعا فیلم راندن یا درایو (Drive) جزء فیلم هایی است که قطعا تماشا کرده اید. فیلنامه راندن توسط حسین امینی نوشته شده اما قلم آن توسط جیمز سالیس انجام شده است. این فیلم در سال ۲۰۱۱ اکران شد و با امتیاز ۷٫۸ از نظر کاربران در وب سایت آی ام دی بی، کسب ۹۷% نظر منتقدان و همچنین ۷۹% آرای وب سایت متاکریتیک در لیست آثار جذاب و دیدنی اکشن قرار گرفته است. ژانر اصلی فیلم اکشن و درام است و سکانس های مختلفی از بکار گیری خودرو ها در آن دیده می‌شود.

زمان فیلم ۱۰۰ دقیقه بوده و بلاد فیلم، سید، و شرکت مارک پلات سرمایه گذاران اصلی ساخت آن هستند. توزیع و پخش راندن نیز توسط دیستریت فیلم انجام شده است. بودجه اختصاص داده شده به راندن ۱۵ میلیون دلار بوده و حدود ۷۰٫۶ میلیون دلار نیز فروش گیشه آن می‌باشد. راندن در شصت و چهارمین جشنواره فیلم کن توانست جایزه بهترین کارگردانی را به خود اختصاص دهد.

فیلم درباره راننده بدلکار و مرموز است که در یک گاراژ زندگی می‌کند و به رانندگی با خودرو های فراری مشغول است. بخش اصلی داستان از آنجایی شروع می‌شود که کاراکتر اصلی با کمک به همسایه خود متوجه دردسری می‌شود که گرفتار آن شده است …

بیبی راننده (Baby Driver) – 2017

کارگردان: Edgar Wright

ستارگان: Ansel Elgort, Kevin Spacey, Lily James, Jon Hamm , …

کشور سازنده: ایالات متحده، انگلستان

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۶

بیبی درایور یا بچه راننده (Baby Driver) یکی دیگر از دسته بندی های فیلم های ژانر اکشن جنایی است که در سال ۲۰۱۷ به نمایش درآمد. این فیلم با وجود انتقاد های متعددی که به آن وارد بود اما یکی از آثار موفق در رسانه به شمار می‌‌رود که با بودجه ۳۴ میلیون دلار موفق به فروش ۲۲۶٫۳ میلیون دلار در گیشه شد. نویسندگی بیبی درایور توسط خود کارگردان اثر انجام شده که یکی از آثار مورد علاقه ادگار وایت محسوب می‌شود و نزدیک به دو دهه در دست ساخت بوده است. شرکت های سرمایه گذاری فیلم بیبی درایور سه کمپانی از قبیل رسانه رایتس کاپیتال، بیگ تالک پروداکشنز، و ورکینگ تایتل فیلمز هستند و شرکت پخش کننده آن نیز ترایستارز پیکچرز بوده است.

این فیلم ۱۱۵ دقیقه ای همچنین موفق به کسب امتیاز ۷٫۶ از نظر کاربران در وب سایت های رسمی مانند آی ام دی بی شده است و جوایزی از جمله جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم کمدی یا موزیکال در هفتاد و پنجمین مراسم گلدن گلوب، دو جایزه بفتا، دو جایزه گزینش منتقدان به آن تعلق گرفته است. علاوه بر این، در نودمین دوره جوایز اسکار در سه رشته بهترین تدوین صدا، میکس صدا، و تدوین فیلم شده است.

داستان کلی این فیلم حول محور کاراکتر اصلی فیلم یعنی انسل الگورت می‌چرخد که نقش یک راننده فراری و علاقه مند به موسیقی را بازی می‌کند. او وارد گروه خلافکاری می‌شود و در تلاش است تا بعد از انجام عملیات، از زندگی مجرمانه خود فاصله گرفته و با معشوقه خود دبورا زندگی آرامی را بگذراند و … محتوای اصلی سکانس های مختلف فیلم نیز با عناصری همچون خودرو و تعقیب و گریز های ماشینی پر شده که تا حد زیادی به جذابیت فیلم افزوده است.

دوئل (Duel) – 1971

کارگردان: Steven Spielberg

ستارگان: Dennis Weaver

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۶

اگر از دسته افرادی هستید که از انواع “فیلم اکشن آمریکایی ماشینی” هیجانی و دلهوره آور لذت میبرید، فیلم دوئل (Duel) می‌تواند انتخاب خوبی برای شما. این فیلم در سال ۱۹۷۱ به نویسندگی ریچارد متیسون نوشته شد. بر خلاف نبود کاراکتر های متعدد و رنگ و لعاب های بیشتر برای جلب نظر بیننده، این فیلم موفق به کسب امتیاز ۷٫۶ در وب سایت های رسمی آنلاین فیلم و سریال شد.

بودجه کلی فیلم دوئل ۴۵۰ هزار دلار بوده است و فیلم در دو نسخه سینمایی و تلوزیونی به ترتیب ۹۰ و ۷۴ دقیقه اکران شده است. شرکت پخش فیلم دوئل نیز یونیورسال استودیوز بوده است.

داستان فیلم درباره مردی است که حین برگشت از سفر کاری، به دلیل سبقت گرفتن از یک کامیون در جاده، گرفتار راننده سادیسمی شده و تا پای مرگ پیش می‌رود … سکانس های فیلم بیشتر حول محور رانندگی در جاده و صحنه های هیجانی می‌شود و خودرو های بکار رفته در خلق چنین اثری Plymouth valiant و Peteblit 281 هستند.

بولیت (Bullitt) – 1986

کارگردان: Peter Yates

ستارگان: Steve Mc Queen, Robert Vaughn, Jacqueline Bisset, Don Gordon, …

 کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۴

از دیگر آثاری که به وضوح به خلق صحنه های دلهره آور ماشینی پرداخته است، فیلم بولیت (Bullitt) می‌باشد که در سال ۱۹۸۶ به نمایش درآمد. این فیلم نوشته رابرت ال. فیش بوده و ژانر درام نیز دارد. فیلم بولیت یک فیلم اکشن آمریکایی ماشینی اصیل شناخته شده و در وب سایت های رسمی موفق به کسب امتیاز ۷٫۴ شده و با ۵٫۵ میلیون دلار فروش ۴۳٫۳ میلیون دلار را تجربه کرده است.

این فیلم ۱۱۳ دقیق های توسط شرکت تولید و پخش استیو مک کوئین به مرحله اجرا درآمده و بعد از پخش موفق به کسب جوایز متعددی از جمله اشکار بهترین تدوین و نامزدی بهترین میکس صدا شد. بولیت همچنین در سال ۲۰۰۷ وارد فهرست محافظت از سوی فهرست ملی ثبت فیلم کتابخانه کنگره شد.

داستان بولیت درباره محافظت فردی به نام جانی راس است که جان او به دلیل شهادت در دادگاه به خطر می‌افتد و این محافظت نیز از سوی ستوان فرانک بولیت که پلیس وظیفه شناس سانفرانسیسکو می‌باشد، توسط والتر چالمرز به او سپرده می‌شود و … با خواندن خلاصه فیلم به خوبی می‌توان متوجه شد که حال و هوای فیلم بیشتر حول محور تعقیب و گریز های دلهره آور است که معمولا توسط عناصری به نام خودرو ایجاد می‌شوند. فورد موستانگ از جمله خودرو های بکار رفته در خلق چنین اثری است.

کسب و کار ایتالیایی (The Italian Job) – 1969

کارگردان: Peter Collinson

ستارگان: Michael Cane, Noel Coward, Benny Hill, Raf Vallone, …

کشور سازنده: انگلستان

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۳

خلق اثری با نام کسب و کار ایتالیایی (The Italian Job) شاید یکی از موفق ترین پروژه های فیلم سازی تاریخ انگلستان به حساب می‌آید که در سال ۱۹۶۹ به قلم تروی کندی مارتین به نمایش درآمد. فیلم کسب و کار ایتالیایی در ژانر جنایی-کمدی است و مضمونی سرقتی با تعقیب و گریز های ماشینی دارد. این فیلم توسط کاربران نیز امتیاز ۷٫۳ را به دست آورده و به قلم پیتر کالینسن بوده است.

مدت زمان کسب و کار ایتالیایی ۹۵ دقیقه می‌باشد، اکهورست پروداکشنز کمپانی تولید کننده و پارامونت پیکچرز نیز شرکت پخش آن بوده است. این فیلم در سال ۲۰۰۴ در رتبه ۲۷ لیست بزرگ ترین فیلم های بریتانیایی قرار گرفته است و محبوبیت آن باعث شد تا اثری دیگری به تقلید از این فیلم در سال ۲۰۰۳ نیز اکران شود.

داستان کلی فیلم درباره برنامه و طرح ریزی گروهی سارق برای دزدیدن محموله طلا است که از طریثق دستکاری سیستم کنترل ترافیک خیابان تورین به انجام می‌رسد و … فیلم حال و هوایی کمدی- درام دارد که خالق اثر سعی داشته تا با ایجاد صحنهه ای اکشن نیز بر جذابیت فیلم بیافزاید. عناصر خودرویی در این فیلم مدل هایی همچون لامبورگینی میورا، استون مارتین دی بی ۴، جگوار ای تایپ، لندلوور، لنسر فلامینیا، و… بوده است.

سریع و خشن ۵ (The Fast Five) – 2011

کارگردان: Justin Lin

ستارگان: Vin Diesel, Paul Walker, Tyrese Gibson, Jordana Brewster, Gal Gadot, Sung Kang, Dwayne Johnson, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۳

باز هم به سراغ سری فیلم های سریع و خشن ۵ (The Fast Five) می‌رویم که هر بار با امتیازت مختلف از نظر کاربران رتبه مورد توجهی را در ژانر اکشن و اتومبیل رانی به خود اختصاص می‌دهد. این سری از سریع و خشن محصول سال ۲۰۱۱ به نویسندگی کریس مورگان است که با کسب امتیاز ۷٫۳ در لیست یکی از بهترین فیلم های ماشینی قرار گرفته است.

سریع و خشن ۵ نیز با عنوان سریع ۵ توسط شرکت اورجینال فیلم و وان ریس فیلمز تولید شده و شرکت یونیورسال استودیوز نیز توزیع کننده آن بوده است. سریع و خشن ۵ با بودجه ۱۲۵ میلیون دلاری موفق به فروش بالای ۶۲۶٫۱ میلیون دلار بوده است. مجموعه فیلم های سریع و خشن را میتوان از بهترین فیلم های ماشین بازی دانست که عناوینی در حال و هوای ماشینی اکشن، مسابقه ای، هیجانی و … دارد.

مدت زمان این فیلم ۱۳۰ دقیقه می‌باشد و روایت آن ادامه داستان سریع و خشن ۴ است. در این قسمت، دومینیک تورتو موفق به فرار از زندان به کمک مامور اف بی آی اوکانر می‌شود . تصمیم به سرقت خودرو در شهر ریو دو ژانیرو می‌گیرد. ماشین ها همگی به متعلق به یک قاچاقچی است که موجب به وجود درگیری بین آنها شده و … خودرو هایی نظیر فورد جی تی ۴۰ نیز در این فیلم شرکت دارند.

جاده آسفالت دو طرفه (Two-Lane Blacktop) – 1971

کارگردان: Monte Hellman

ستارگان: James Taylor, Warren Oates, Laurie Bird, Dennis Wilson

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۲

فیلم جاده آسفالت دو طرفه (Two-Lane Blacktop) محصول سال ۱۹۷۱ می‌باشد که ژانری درام و تقریبا اکشن دارد. این فیلم امتیاز ۷٫۲ را توسط کاربران دریافت کرده است و روایتی حول محور علاقه مندی به خودرو و مناسب برای افرادی که ماشین باز هستند می‌باشد.

جاده آسفالت دو طرفه با بودجه ۸۷۵ هزار دلاری خود اگر چه فروش خوبی در هنگام اکران نداشت اما از کالت های کلاسیک پادفرهنگ دهه ۶۰ محسوب شده ودر سال ۲۰۱۲ توسط کتابخانه کنگره جزء آثاری که  دارای ارزش تاریخی، فرهنگی، و هنری می‌باشد قرار گرفت. مدت زمان فیلم ۱۰۲ دقیقه است و کمپانی پخش کننده آن نیز یونیورسال استودیوز بوده است.

داستان فیلم روایت زندگی یک فرد راننده و مکانیک است که تمامی علاقه آنها در خودرو خلاصه می‌شود که با چوی مدل ۱۹۵۵ خود شروع به دعوت ماشین های دیگر به رقابت و برقراری مسابقه می‌کنند. در یکی از روزها فرد میانسال آشنایی را در پمپ بنزین دیده و …

نقطه گریز (Vanishing Point) – 1971

کارگردان: Richard C. Sarafian

ستارگان: Barry Newman, Cleavon Little, Dean Jagger

کشور سازنده: آمریکا

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۲

گیلرمو کابررا اینفانته نویسنده کوبایی فیلم نقطه گریز است که در سال ۱۹۷۱ اکران شد. نقطه گریز یا ونیش پوینت (Vanishing Point) ژانر اکشن مهیج دارد و فروش خوبی را در زمان اکران خود تجربه کرده است. این اثر در وب سایت های امتیاز دهی نیز موفق به کسب ۷٫۲ و %۶۱ آرای متاکریتیک را به خود اختصاص داده است.

مدت زمان فیلم ۹۸ دقیقه بوده و شامل سکانس های بسیاری از جمله تعقیب و گریز های پلیسی می‌باشد. بودجه اختصاص داده شده به فیلم نقطه گریز ۱٫۵ میلیون دلار است که موفق به فروش ۱۲٫۴ میلیون دلار شده است.همچنین، فاکس قرن بیستم تولید و پخش آن را بر عهده داشته است.

داستان کلی فیلم شامل فرار از دست پلیس توسط راننده ای است که در هنگام تحویل کوالسکی سرعتی غیر مجاز داشته است. فرار این راننده از دست پلیس منجر به تصادفات بسیاری می‌شود و پلیس با قصد دستگیری به تعقیب راننده ادامه می‌دهد و …

سبک و سیاق فیلم به آثاری همچون دوئل شبیه است که بیشتر سکانس های آن در رانندگی و گریز در جاده و خیابان ها فیلم برداری شده است و این عنوان را میتوان یک فیلم ماشینی تعقیب و گریزی پر هیجان خوب دانست. صحنه های مهیج و دلهره آور فیلم سعی در جلب توجه ویژه تماشاگران داشته و استفاده از جلوه های کامپیوتری کمتر نیز از نقاط مثبت این اثر به شمار می‌رود.

جایزه بزرگ (Grand Prix) – 1966

کارگردان: John Frankenheimer

ستارگان: James Garner, Eva Marie Saint, Toshiro Mifune, Yves Montand, Jessica Walter, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۲

جایزه بزرگ (Grand Prix) از جمله فیلم های ماشینی در ژانر درام – ورزشی است که در سال ۱۹۶۶ به نویسندگی رابرت آلن آرتور به مرحله اکران درآمده است. این فیلم در زمان اکران فروش بسیار خوبی را در گیشه تجربه کرده است و برنده جوایزی از جمله اسکار بهترین جلوه های بصری، صوت، صدا، و تدوین شده که در سال ۱۹۶۷ به آن تعلق گرفت.

مدت زمان فیلم جایزه بزرگ ۱۰۰ دقیقه بوده و کمپانی مترو گلدوین وایر پخش آن را بر عهده داشته است. همچنین، از جمله فیلم هایی است که در سال وب سایت امتیاز دهی مانند آی ام دی بی موفق به کسب امتیاز ۷٫۲ شده و ۷۲% آرای متاکریتیک را به خود اختصاص داده است.

داستان فیلم درباره پیت آرون راننده مسابقات بزرگ آمریکا است که با تصادفی در موناکو باعث مجروحیت شدید هم تیمی بریتانیایی خود استودارد شده و از تیم اخراج شد. این در حال است که استودارد در حال بهبودی و طی دوران نقاهت خود است و آرون وارد تیم ژاپنی می‌شود و … از خودرو هایی که در این فیلم حضور دارند می‌توان به فورد جی تی ۴۰، مک لارن ام ۲ بی، اِی سی کبرا، و لوتوس ۲۵ اشاره کرد.

سریع ۷ (Furious 7) – 2015

 بهترین فیلم های 2019  بهترین فیلم ایرانی  بهترین فیلم های ماشینی  انواع مسابقات اتومبیل رانی  دانلود فیلم  اسم ماشین های سریع و خشن  بازیگران فیلم سریع و خشن  اخبار سینما  اخبار جالب  بهترین فیلم های 2022  بهترین فیلم های دنیا  بهترین فیلم سینمایی

کارگردان: James Wan

ستارگان: Vin Diesel, Paul Walker, Dwayne Johnson, Christopher Bridge, Tyrese Gibson, Jason Statham, Romeo Santos, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۱

جیمز وان با قسمتی دیگر از سری فیلم های سریع و خشن (The Fast and Furious 7) محصول سال ۲۰۱۵ را به نمایش درآورد. این فیلم نیز همچنان دنباله قسمت های قبلی و با هنرنمایی بازیگران قبلی است که اینبار نیز با نویسندگی کریس مورگان به مرحله تولید رسید اما کارگردانی آن توسط شخص دیگری صورت گرفت. میانگین امتیاز ثبت شده برای این قسمت از سریع و خشن ۷٫۱ بوده است و این رتبه نشان دهنده استقبال همیشه پا بر جا تماشاگران از آن است.

سریع و خشن ۷ در مدت زمان ۱۳۷ دقیقه تدوین و اکران شده که پخش آن توسط یونیورسال استودیوز و تولید آن نیز بر عهده اورجینال فیلم بوده است. هزینه تولید فیلم ۱۹۰ میلیون دلار محاسبه شده که فروش گیشه آن به ۱٫۵۱۵ میلیون دلار رسیده است. جالب است بدانید که سریع ۷ سومین فیلم پر فروش سال ۲۰۱۵ و هشتمین رتبه فروش در فیلم های تاریخ سینما را به خود اختصاص داده است.

داستان این قسمت از فیلم مربوط به سرنگونی باند خلافکار اوون شاو است که  بعد از آن دومینیک تورتو و دوستانش در حال تجربه یک زندگی معمولی هستند اما با به قتل رسیدن هان متوجه می‌شوند که دکارد شاو به دنبال گرفتن انتقام برادر خود از آنهاست و …

سرعت (Speed) – 1994

کارگردان: Jon de Bont

ستارگان: Keanu Reeves, Dennis Hopper, Sandra Bullock, Joe Morton, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۲

اگر به فیلم های ژانر اکشن و دلهره آور که پر از سکانس های مختلف رانندگی و ماشین بازی علاقه دارید، فیلم سرعت (Speed) از جمله دسته فیلم هایی است که پیشنهاد می‌شود حتما تماشا کنید. با توجه به سال ساخت این فیلم یعنی ۱۹۹۴، استقبال بی نظیر تماشاگران از آن موفق بسیاری را برای عوامل آن به وجود آورد. بدجه اختصاص داده شده برای این فیلم ۳۰ میلیون دلار بود که موفق به فروش ۳۵۰ میلیون دلار در گیشه شد.

گراهام یوست نویسنده این اثر می‎باشد. مدت زمان سرعت ۱۱۶ دقیقه است که توسط شرکت استودیو قرن بیستم به مرحله پخش رسید. سرعت برنده دو اسکار بهترین جلوه های صوتی و بهترین صدا شد. همچنین، کاندیدای بهترین تدوین در سال ۱۹۹۵ را نیز از آن خود کرد. سرعت در وب سایت های رسمی امتیاز دهی توانست امتیاز ۷٫۲ در آی ام دی بی، و ۹۴% آرا را در وب سایت راتن تومیتوز به دست آورد.

فیلم مامور پلیسی به نام جک تراوان را روایت می‌کند که متوجه وجود یک بمب در یک اتوبوس مسافربری می‌شود. کم شدن سرعت اتوبوس و یا توقف آن منجر به انفجار بمب می‌شود و تراوان باید جلوی این کار را گرفته و جان مسافران را نجات دهد. آنی پورتر نیز به عنوان راننده اتوبوس در این عملیات به تراوان کمک می‌کند و …

راننده (The Driver) – 1978

کارگردان: Walter Hill

ستارگان: Ryan O’Neal, Bruce Dern, Isabelle Adjani, Ronee Blakley

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۲

فیلم سینمایی راننده (The Driver) از دسته فیلم های بسیار قدیمی اما جذاب در سبک و سیاق خود است. این فیلم در سال ۱۹۷۸ یعنی نزدیک به ۴۱ سال پیش اکران شد و توجهات بسیاری از افرادی را که به ژانر های سرقتی، جنایی، و اکشن علاقه مندند با کمی چاشنی درام به خود جلب کرد. نویسندگی و کارگردانی فیلم هر دو توسط والتر هیل به انجام رسیده و اثری ماندگار را در زمان خود به جای گذاشته است.

فیلم راننده توسط شرکت ای.ام.آی فیلمز تولید و توسط فاکس قرن بیستم نیز پخش شده است. امتیاز دهی به این فیلم توسط کاربران نیز ۷٫۲ در وب سایت آی ام دی بی بوده است. بودجه هزینه شده برای فیلم ۴ میلیون دلار بوده و فروش آن نیز ۳٫۲ میلیون دلار ارزیابی شده است.

داستان این فیلم ۹۱ دقیقه ای درباره فرد راننده ای و بسیار حرفه ای در این زمینه است که به عنوان بدلکار نیز در فیلم ها ایفای نقش می‌کند. او همچنان به گروه و باند های سارق و خلافکار در تعقیب و گریز ها نیز کمک می‌کند. این در حالی است که پلیسی سعی دارد او را دستگیر کند و راننده سعی در کنار گذاشتن این حرفه دارد و …

ماشین ها (Cars) – 2006

 بهترین فیلم های 2019  بهترین فیلم ایرانی  بهترین فیلم های ماشینی  انواع مسابقات اتومبیل رانی  دانلود فیلم  اسم ماشین های سریع و خشن  بازیگران فیلم سریع و خشن  اخبار سینما  اخبار جالب  بهترین فیلم های 2022  بهترین فیلم های دنیا  بهترین فیلم سینمایی

کارگردان: John Lasseter

ستارگان: Owen Wilson, Paul Newman, Bonnie Hunt, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۱

دنیای فیلم های ماشینی و ماشین بازی به انیمیشن هایی که در این باب ساخته شده اند نیز راه پیدا کرده و انیمیشن ماشین ها (The Cars) یکی از معروف ترین و محبوب ترین آنها مخصوص سنین نوجوان است. مسلما نام این انیمیشن سینمایی را بارها شنیده اید و دست کم پوستر آن را در بسیاری از فروشگاه ها و کاراکتر های آن را در بسیاری از لوازم مختلف دیده اید.

انیمیشن ماشین ها در سال ۲۰۰۶ وارد مرحله اکران شد و موجی از محبوبیت و استقبال را به دنبال داشت که عوامل سازنده را ترغیب به ساخت سری ۲ و ۳ آن نیز گرفت. البته میزان محبوبیت این انیمیشن در سری اول آن بیشتر به چشم می‌خورد. این فیلم توسط استودیو پویانمایی پیکسار تولید و توسط والت دیزنی ارائه شد و با بودجه ۱۲۰ میلیون دلاری موفق به فروش ۴۶۲ میلیون دلار شد. این انیمیشن موفق به دریافت جوایزی از جمله اسکار بهترین انیمیشن در سال ۲۰۰۶ شد.

ماشنین ها همچنین در وب سایت هایی نظیر آی ام دی بی، متاکریتیک، و راتن تومیتوز نیز امتیازات بالایی را به دست آورده است؛ این امتیازات به ترتیب ۷٫۱، ۷۳%، و ۷۴% بوده است.

روایت کلی انیمیشن ماشین ها در ۱۱۷ دقیقه پردازش شده و کاراکتر اصلی آن را لایتنینگ مک کوئین که صداپیشگی آن را اوون ویلسون بر عهده داشته تشکیل می‌دهد. مک کوئین یک ماشین مسابقه ای تازه کار است که هدفی جز برنده شدن ندارد تا جایی که اگر مجبور باشد اخلاقیات را نیز زیر پا خواهد گذاشت. در پی برند های مختلفی که دارد از رقیب خود چیک هیکس می‌بازد و تصمیم به تلافی می‌گیرد اما به طور اتفاقی سر از شهر رادیاتور اسپرینگ درمی‌آورد و …

کسب و کار ایتالیایی (The Italian job) – 2003

کارگردان: F. Gary Gary

ستارگان:   Mark Wahlberg, Charlize Theron, Jason Statham, Edward Northon, …

کشور سازنده: آمریکا، فرانسه

زبان: انگلیسی، روسی، ایتالیایی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۰

موفقیت در نسخه اولیه کسب و کار ایتالیایی (The Italian Job) منجر به ساخت دوباره آن در حال و هوای جدید تر و با هنرنمایی ستارگان هالیوودی بار دیگر این فیلم را در صدر یکی از بهترین فیلم های ژانر جنایی- سرقتی قرار داده است. کسب و کار ایتالیایی محصول سال ۲۰۰۳ به قلم دانا و وین پاورز یک بازسازی و فیلم ماشینی جدید است که مدت زمان آن ۱۱۰ دقیقه می‌باشد.

این فیلم توسط شرکت پارامونت پیکچرز به مرحله پخش درآمد و در وب سایت هایی همچون متاکریتیک، آی ام دی بی، و راتن تومیتوز موفق به کسب بالای ۶۰ درصد رای ها شده و امتیاز ۷٫۰ از نظر کاربران را به دست آورده است. کسب و کار ایتالیایی با بودجه ۶۰ میلیون دلار موفق به فروش گیشه ۱۷۶ میلیون دلار شده و این ارقام نشان دهنده استقبال خوب تماشاگران از فیلم و موفقیت در ساخت آن می‌باشد.

داستان فیلم نیز با الهام گرفتن از ورژن قدیمی حور محور گروهی سارق می‌‌چرخد که به رهبری مغز متفکر خود یعنی چارلی قصد پیاده کردن نقشه انتقام جویانه از دوستان سابقشان استیو را دارند که به آنان رو دست زده است و می‌خواهند درآمد های نامشروع او را به صورتی از دست او دربیاورند و … همانطور که از موضوع فیلم پیداست حال و هوای سرقت و تعقیب و گریز های ماشینی نیز به طبع چاشنی این فیلم می‌باشد و سکانس های مختلفی از این جلوه ها در فیلم دیده می‌شود.

سریع و خشن ۶ (The Fast and Furious 6) – 2013

کارگردان: Justin Lin

ستارگان: Vin Diesel, Paul Walker, Dwayne Johnson, Jordana Brewster, Gal Gadot, Jason Statham, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۰

ششمین قسمت از سری فیلم های سریع و خشن (The Fast and Furious 6) نیز در سال ۲۰۱۳ به نمایش درآمد. این فیلم محصول مشترک انگلستان و آمریکاست و بیشتر سکانس های آن در جزایر قناری، لندن، لس آنجلس، و اسکاتلند فیلم برداری شده و امتیاز ۷٫۰ را نیز در وب سایت آی ام دی بی کسب کرده است.

این فیلم ۱۳۰ دقیقه ای با بودجه ۱۶۰ تا ۲۶۰ میلیون دلار فروش گیشه ای حدود ۷۹۰ میلیون دلار را تجربه کرده است و این موضوع نشان دهنده استقبال خوب تماشاگران از این فیلم ماشینی اکشن است. اورجینال فیلم و یونیورسال استودیوز نیز به ترتیب وظیفه تولید و توزیع فیلم را برعهده داشته اند.

این قسمت از سریع و خشن ۶ درباره بازگشت همسر دومینیک تورتو است که همه تصور می‌کردند او در تصادفی کشته شده است. لتی حافظه خود بعد از تصادف از دست داده و اکنون در یک گروه خلافکار فعالیت می‌کند و …

ضد مرگ (Death Proof) – 2007

کارگردان: Quentin Tarantino

ستارگان: Kurt Russell, Rosario Dawson, Jordan Ladd, Vanessa Ferlito, Rose McGown, …

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۰

ضد مرگ (Death Proof) فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کوئنتین تارانتینو است که در سال ۲۰۰۷ توسط ترابل میکل استودیوز تولید و شرکت دایمنشن فیلمز توزیع و پخش شده است. این فیلم ژانری ترسناک و اکشن دارد. ضد مرگ در سال اکران عمومی خود فروش گیشه ای ۳۰٫۷ میلیون دلار داشت در حالی که بودجه تخصص یافته به ساخت آن ۳۰ میلیون دلار بود.

مدت زمان فیلم ۱۱۴ دقیقه می‌باشد و با توجه به ژانر آن، محتوای اصلی شامل تعقیب و گریز های ماشینی و همچنین صحنه های هیجانی و دلهره آور است. ضد مرگ امتیازات مختلفی را در وب سایت های رسمی امتیاز دهی به فیلم کسب کرده است که امتیاز ۷٫۰ در سایت آی ام دی بی بیشترین امتیاز آن محسوب می‌شود.

داستان فیلم این فیلم ماشینی درباره سه دوست با نام های جولیا، شنا، و آرلین است که تصمیم به گزراندن یک بعد از ظهر در خانه ساحلی پدر شنا می‌گیرند. در راه به طرز مشکوکی با مردی به نام مایک بدلکار آشنا می‌شوند که می‌خواهد آنها را به کشتن دهد و …

سیر اکشن فیلم شامل صحنه های بسیار دلهره آور و جذاب تعقیب و گریز و در کل رانندگی با ماشین است که روند کلی فیلم را کمی جدی و سرگرم کننده نشان می‌دهد. البته اختصاص بودجه و هزینه های کم می‌تواند به عنوان یکی از ایرادات بزرگ آن شمرده شود. همچنین سکانس های طولانی دیالوگ های بی معنی و بی نتیجه بین کاراکتر ها نیز از جذابیت فیلم می‌کاهد. در هر صورت، اگر به تعقیب و گریز های ماشینی علاقه دارید، پیشنهاد می‌شود این فیلم را تماشا کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.