فوت و فن پخت یک کتلت خوشمزه و لذیذ

0

کتلت مرغ و گوشت مخلوط یکی از کتلت های بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد که از ترکیب مرغ و گوشت چرخ شده تهیه می شود و شما می توانید این کتلت خوشمزه را برای شام یا نهار به همراه سیب زمینی سرخ کرد و نان تازه میل کنید.

طرز تهیه کتلت گوشت و مرغ آموزش پخت کتلت طرز تهیه کتلت خوشمزه طرز تهیه کتلت لذیذ طرز تهیه کتلت مرغ طرز تهیه کتلت با گوشت مجله آشپزی کتاب آشپزی فوت و فن آشپزی نکات ریز آشپزی آموزش غذای خوشمزه آموزش غذای خونگی آموزش غذای مجلسی آشپزی ساده سریع

شما می توانید این کتلت خوشمزه را برای تنوع در کتلت های خود تهیه کنید و یک غذای جدید و خوشمزه تهیه کنید. می توانید سینه یا فیله مرغ را به صورت نگینی ریز خرد کنید و با داخل مبکسر یا غذاساز بریزید و مواد را پوره کنید.

 

مواد لازم برای تهیه کتلت مرغ و گوشت

سیب زمینی  ۲ عدد

سینه مرغ خام  ۱/۲ عدد

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

فلفل دلمه  ۱ عدد

تخم مرغ  ۲ عدد

پیاز  ۱ عدد

نعنا خشک ۱ ق چای خوری

آرد سوخاری ۲ ق غذا خوری

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، سماق به مقدار لازم

طرز تهیه کتلت مرغ و گوشت مخلوط و خوشمزه

 

مرحله اول : آماده سازی مواد کتلت

ابتدا باید سیب زمینی ها را بشورید و به همراه کمی آب و نمک بگذارید تا پخته شود و بعد از پخت پوست سیب زمینی را بگیرید، صبر کنید تا سیب زمینی خنک شود و بعد رنده کنید و یا به کمک پوره کن سیب زمینی را پوره کنید. سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به صورت ریز با چاقو نگینی ریز خرد کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید. داخل یک کاسه گوشت و مرغ و ادویه ها و فلفل دلمه ریز شده را به همراه آرد سوخاری، تخم مرغ، نعنا مخلوط کنید و همه مواد را باهم خوب با دست مخلوط کنید و هم بزنید تا مواد منسجم شود.

مرحله سوم: سرخ کردن کتلت مرغ و گوشت

در ادامه داخل یک تابه کمی روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود و بعد از مواد بردارید در دست گرد کنید و داخل تابه قرار دهید و صبر کنید تا یک طرف کتلت سرخ شود و بعد برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید و به همراه سیب زمینی سرخ شده و گوجه و خیارشور این کتلت خوشمزه را میل کنید. نوش جان

 

فوت و فن های دستور پخت کتلت مرغ و گوشت خوشمزه و لذیذ گام به گام

حتما باید حرارت ملایم باشد تا مواد مغز پخت شود.

شما می توانید سینه مرغ را نیز به همراه گوشت چرخ کنید و یا با کمک چاقو ریز ریز کنید تا مغز پخت شود.

می توانید بجای نعنا خشک از جعفری تازه یا خشک شده استفاده کنید تا عطر این کتلت بیشتر شود.

بهتر است از آرد نخودچی استفاده کنید تا مواد منسجم شود.

به دلخواه می توانید از ۲ حبه سیر رنده شده یا کمی پودر سیر استفاده کنید.

منبع : پارسی دی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.