طرز تهیه کلوچه زنجبیلی تابه ای خوشمزه

0

کلوچه زنجبیلی تابه ای یکی از کلوچه های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. این کلوچه خوشمزه را می توانید بدون فر داخل تابه تهیه کنید.

طرز تهیه کلوچه زنجبیلی طرز تهیه کلوچه خونگی طرز تهیه کلوچه خوشمزه مجله آشپزی کتاب آشپزی فوت و فن آشپزی نکات ریز آشپزی آشپزی بدون فر آشپزی ساده سریع

عطر و طعم بسیار خوبی دارد و شما می توانبد خیلی راحت یک عصرانه خوشمزه با این کلوچه میل کنید. کلوچه زنجبیلی تابه ای خیلی سریع تهیه می شود و دیگر نیازی به خمیرمایه ندارید و بهتر است از آرد قنادی استفاده کنید تا کلوچه روشنی داشته باشید اگر از آرد گندم استفاده کنید رنگ کلوچه را کمی تیره می کند.

امروز طرز تهیه کلوچه زنجبیلی تابه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

مواد لازم :

  • تخم مرغ ۱ عدد
  • پودر قند ۳/۴ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • ماست سفت ۱/۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • سرکه سفید ۱ ق غذا خوری
  • پودر زنجبیل ۱ ق غذا خوری سر پر
  • آرد قنادی ۲.۵ پیمانه
  • زرده تخم مرغ و شیره انگور برای رومال

 

طرز تهیه :

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید تخم مرغ را به همراه پودر قند الک شده  را خوب با همزن دستی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود. ماست و بیکینگ پودر و سرکه را داخل یک کاسه ریخته و هم بزنید تا مواد مخلوط شوند و بعد به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند.
مرحله دوم: تهیه مایه کلوچه زنجبیلی تابه ای

در ادامه روغن مایع را اضافه کنید در حد مخلوط شدن هم بزنید. در ادمه باید آرد را طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شود و بعد در مرحله آخر افزودن آرد زنجبیل را اضافه کنید و هم بزنید، دقت کنید خمیر را زیاد هم نزنید وگرنه به روغن می افتد. بهتر است روی خمیر را نایلون بکشید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا چسبندگی خمیر گرفته شود.

مرحله سوم: پخت کلوچه زنجبیلی تابه ای

بعد از ۱ ساعت خمیر را به قطر یک سانت باز کنید و با یک کاتر گرد یا ته یک لیوان کاتر بزنید. داخل تابه را چرب کنید و کلوچه ها را داخل تابه چرب شده با فاصله از هم قرار دهید دهید و یک زرده تخم مرغ را به همراه یک قاشق غذا خوری شیره مخلوط کنید و هم بزنید و روی کلوچه ها را رومال کنید و با کمک یک چنگال روی آن خط بی اندازید. شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا گرم شود و بعد تابه را روی شعله پخش کن قرار دهید و روی درب تابه دمکنی قرار دهید و برای ۲۵ دقیقه زمان دهید تا کلوچه زنجبیلی تابه ای پخته شود. نوش جان

 

نکات کلیدی در تهیه کلوچه زنجبیلی تابه ای خوشمزه و ساده با عطر عالی

  1. حتما باید از شعله پخش کن و دمکنی استفاده کنید.
  2. اگر خمیر چسناک بود روی سطح آردپاشی شده باز کنید.
  3. می توانید کلوچه زنجبیلی تابه ای را داخل فر ۱۷۰ درجه به مدت ۲۵ دقیقه نیز بگذارید تا پخته شود.

منبع : پارسی دی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.