طرز تهیه دمنوش آنفولانزا و سرفه مقوی

0

دمنوش آنفولانزا یکی از دمنوش های بسیار خوشمزه و مقوی و سالم می باشد که می توانید در فصل زمستان آن را تهیه کنید. اگر دچار آنفولانزا شدید و یا دچار سرفه و گلو درد هستید دمنوش ها خیلی به شما کمک می کند و می توانید شما با ترکیب کردن مواد مفید یک دمنوش خوشمزه تهیه کنید.

طرز تهیه دمنوش آنفولانزا نحوه درمان سرماخوردگی انواع دمنوش های گیاهی بهترین دمنوش گیاهی بهترین دمنوش درمان کرونا خواص دمنوش های گیاهی مجله سلامت مجله دانستنی ها طب سنتی

این دمنوش به دلیل استفاده از سیب کمی شیرین است و به دلخواه می توانید کمی عسل نیز استفاده کنید و حتما دقت کنید که عسل را باید زمانی که ولرم شد اضافه کنید و اصلا نباید عسل داغ را به مواد اضافه کنید. می توانید از به تازه یا خشک استفاده کنید و حتما باید از هسته به نیز استفاده کنید که خیلی مقوی و مفید است.

می توانید در فصل زمستان به تازه را تهیه کنید و رنده بزنید و خشک کنید و برای تهیه دمنوش های خود استفاده کنید. مصرف دمنوش های گرم سیب به همراه دارچین برای سرفه های خشک بسیار موثر است.

امروز طرز تهیه دمنوش آنفولانزا و سرفه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

مواد لازم :

  • عناب ۵ عدد
  • سیب ۱ عدد
  • به تازه یا خشک ۱ ق غذا خوری
  • نعنا تازه ۴ شاخه یا خشک شده
  • چوب دارچین ۲ عدد
  • زنجبیل ۱ ق چای خوری
  • آویشن ۱/۲ ق چای خوری

 

طرز تهیه :

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید سیب را بدون گرفتن پوست خرد کنید. به را نیز بشورید و می توانید به صورت رنده شده به همراه هسته وسط به داخل این دمنوش استفاده کنید و یا از به خشک شده نیز می توانید استفاده کنید. عناب را نیز با چاقو کمی برش بزنید تا عصاره آن خارج شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید آب را جوش بیاورید. می توانید برای دم کردن از فرنچ پرس یا قوری استفاده کنید. برای این کار همه مواد گفته شده را باید داخل قوری یا فرنچ پرس بریزید و روی مواد آب جوش بریزید و درب دمنوش ساز یا قوری را قرار دهید و می توانید روی کتری یا بخاری یا شوفاژ قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه دمنوش آنفولانزا

در ادامه باید برای ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دمنوش دم بکشد. سپس از یک صافی رد کنید و داخل لیوان بریزید و به دلخواه می توانید بعد از ولرم شدن کمی عسل اضافه کنید ولی این دمنوش به دلیل وجود به و سیب کمی شیرین است. نوش جان

 

نکات کلیدی در تهیه دمنوش برای آنفولانزا و سرماخوردگی

  1. بهتر است برای دیدن نتیجه این دمنوش روزی دو بار مصرف کنید.
  2. می توانید از زنجبیل تازه رنده شده و یا برگ آویشن تازه نیز استفاده کنید.
  3. اگر دوست دارید می توانید برگ استوایا که یک شیرین کننده طبیعی است استفاده کنید.
  4. عناب تازه را برش بزنید تا کاملا عصاره خارج شود و اگر از عناب خشک استفاده می کنید با کمک چاقو روی آن چند برش ایجاد کنید.

منبع : پارسی دی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.