مشکلات رایج گیربکس اتوماتیک چیست ؟

0

در این پست به مشکلات رایج  گیربکس اتوماتیک  می پردازیم :

مشکلات رایج گیربکس اتوماتیک که از بروز مشکل در گیربکس می فهمیم

اجزای داخل توربین گیربکس اتومات تعمیر توربین گیربکس اتومات تعویض توربین گیربکس اتوماتیک توربین گیربکس پژو 206 قیمت توربین گیربکس اتوماتیک AL4 گشتاور چیست تفاوت میان گشتاور و قدرت موتور توربین چیست علائم خرابی توربین هزینه تعویض توربین آموزش عیب یابی گیربکس اتومات آموزش باز کردن گیربکس خودرو آموزش تعمیر گیربکس آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک اجزای گیربکس اتوماتیک اجزای گیربکس اجزای گیربکس CVT علائم خرابی اویل پمپ اویل پمپ گیربکس اتومات استاتور گیربکس چیست دنده فلایویل چیست باز کردن فلایویل پژو 206

1-احساس سنگ زنی یا لرزش در چرخ دنده
2-وقتی دنده است اتومبیل درگیر نمی شود یا به آن پاسخ نمی دهد
3-صداها را ایجاد می کند: غر زدن ، زمزمه کردن یا جمع شدن ، در حالت خنثی پر سر و صدا است
4-بوی سوزش می دهد
5-لیز خوردن دنده ها
6-مایعات کم یا نشتی

در هر صورت ما قصد داریم تا با اطلاعات زیر به شما کمک کنیم. مسلح به دانش صحیح ، می توانید به خوبی آگاهانه در مورد آنچه باید انجام دهید تصمیم بگیرید.

 

اجزای داخل توربین گیربکس اتومات تعمیر توربین گیربکس اتومات تعویض توربین گیربکس اتوماتیک قیمت توربین گیربکس اتوماتیک AL4 آموزش باز کردن گیربکس 405 آموزش تعمیر گیربکس آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک آموزش باز کردن گیربکس خودرو آموزشگاه تعمیر گیربکس اتومات آموزش عیب یابی گیربکس اتومات تقه زدن گیربکس اتوماتیک 206 علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک زوزه گیربکس اتوماتیک جا نرفتن دنده گیربکس اتومات علت جا نرفتن دنده چیست اجرت تعمیر گیربکس اتومات 206 آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو مجله مکانیک مجله خودرو کارستان

 

گیربکس اتوماتیک شما یک سیستم مکانیکی و رایانه ای بسیار پیچیده است. به همین دلیل تعمیر گیربکس اتوماتیک شما می تواند گران تر از موتور شما باشد (بستگی به اتومبیل خاص شما دارد). این بدان معناست که اگر یکی از این علائم ظاهر شد بهتر است به جای نادیده گرفتن یا انتظار برای از بین رفتن آن ، توجه کنید. اگر از خدمات آن غافل شوید می تواند هزینه و دردسر زیادی برای شما داشته باشد.

1. احساس سنگ زنی یا لرزش در چرخ دنده

گیربکس اتوماتیک شما هنگام تعویض دنده به دنده به طور معمول کار می کند. وقتی ماشین دنده تعویض می کنید نباید احساس سنگ زنی ، لغزش یا لرزش داشته باشید. هنگامی که یک انتقال شروع به مشکل می کند ، این علائم می توانند ناچیز به نظر برسند. اما ، بهتر است در این مرحله توجه شود زیرا احتمالاً با استفاده از آن بدتر خواهد شد. اگر قبلاً هنگام تغییر ماشین  احساس عجیب و غریب کرده اید ، وقت آن است که بخواهیم آن را بررسی کنیم. معمولاً وقتی گیربکس های اتوماتیک به چرخ دنده آسیب می رسانند ، به تدریج بدتر می شوند.

خلاصه: این یک مشکل جدی تر است و زمان بسیار مهم است. حتماً به زودی ماشین خود را به یک متخصص گیربکس اتوماتیک واجد شرایط تحویل دهید.

2. اتومبیل وقتی  در دنده است درگیر نمی شود یا به آن پاسخ نمی دهد

هنگامی که اتومبیل خود را به رانندگی یا معکوس می گذارید آیا بلافاصله پاسخ می دهد یا تأخیر وجود دارد؟ آیا گیربکس اتومبیل وقتی آن را در رانندگی یا عقب قرار می دهید اصلاً درگیر نمی شود؟ این هر دو مسئله ای است که ممکن است مشکلی را نشان دهد. این می تواند نشان دهنده مشکلی در مایعات روغنی شما باشد که خاصیت محافظتی آن تخریب شده و غلیظ شده است. در این حالت تبادل مایعات خوب می تواند به شما کمک کند.

در موارد دیگر ممکن است با مشکل سیستم رایانه ای روبرو شوید. گاهی اوقات با تنظیم مجدد کامپیوتر ماشین می توانید مشکل را نیز حل کنید. این کار را می توانید خودتان با قطع حدود 30 دقیقه باتری این کار را انجام دهید. با این کار می توانید دوباره تنظیم میشود. اگر این کمکی نکرد ، وقت آن است که بگذارید یک مکانیک انتقال قدرت واجد شرایط نگاهی به شما بیندازد.

خلاصه: وقتی گیربکس اتوماتیک شما درگیر نشود یا به تأخیر بیفتد ، وقت آن است که کسی به آن نگاه کند. اکثر مشکلات ناشی از این علائم جزئی هستند ، اما بهتر است حتماً این مسئله را بدانید تا بعداً  هزینه نداشته باشد.

3. سر و صدا ایجاد می کند: غر زدن ، زمزمه کردن یا جمع شدن ، در حالت ثابت پر سر و صدا است

اگر ناگهان شروع به شنیدن صدای غر زدن ، زمزمه یا جمع شدن صدای زیر ماشین خود کنید که قبلاً هرگز نشنیده اید ، ممکن است در انتقال قدرت مشکل داشته باشید. این دردسر ممکن است جزئی باشد ، اما می تواند چیز بدتری را نشان دهد.

برخی از صداهایی که از گیربکس شما می آید می تواند در اثر خراب شدن مایع گیربکس اتوماتیک شما باشد.

این مایع وظیفه سنگینی در روان نگه داشتن مقدار شگفت انگیز چرخ دنده و اجزای مکانیکی دارد. با گذشت زمان و استفاده  از آن مایعات خاصیت محافظتی خود را از دست می دهد و اصطکاک را متوقف نمی کند. اصطکاک چیزی است که به آن سیستم پیچیده انتقال اتوماتیک آسیب می رساند.

اگر صداهای جمع شدن را می شنوید و  یا از به وجود آمدن آن از سیستم انتقال قدرت مشکوک هستید ، ممکن است انتقال شما از قبل از  یک قسمت داخلی داشته باشد. اگر چنین باشد ، مهم است که بلافاصله یک مکانیک گیربکس اتوماتیک واجد شرایط به آن نگاه کنید.

خلاصه: برخی از صداها ممکن است به دلیل مایع انتقال دهنده شما مشکلات ساده ای داشته باشند ، در حالی که در موارد دیگر ممکن است جدی تر باشد. مطمئناً اگر می توانید مایعات گیربکس اتوماتیک خود را بررسی کنید. اگر کم هست ، مقداری اضافه کنید .

4- بوی سوختن

ماشین شما نباید بوی سوزانی داشته باشد و این مسئله نگران کننده ای است. یکی از مهمترین دلایل ایجاد بوی سوزش از طریق انتقال مایعات بیش از حد گرم است. مایعات انتقال دهنده شما نقش بسیار مهمی در محافظت صحیح از این سیستم بسیار گران و پیچیده دارد و عمدتا روانکاری است.

وقتی توانایی روانکاری مایعات انتقال دهنده شما کاهش می یابد ، مانند زمان و مسافت پیموده شده ، اصطکاک آسیب رسان بین همه قطعات را امکان پذیر می کند. اصطکاک باعث خرابی قطعات و تجمع آواری آن می شود. همه این مشکلات در کنار هم منجر به خرابی کامل انتقال می شود. این گران و کاملا ناخوشایند است.

گاهی اوقات علت آن کم بودن میزان مایع انتقال دهنده است. این معمولاً به دلیل نشت ایجاد می شود زیرا در اکثر اتومبیل ها برخلاف روغن موتور ، مایع انتقال با گذشت زمان کاهش نمی یابد. همچنین ، این می تواند با نوع اشتباهی مایعات اضافه شده به دستگاه خاص شما اتفاق بیفتد

امیدوارم از خواندن  مقاله (مشکلات گیربکس اتوماتیک) لذت برده باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.