طرز تهیه بورک تره فرنگی به روش ترکیه ای

0

بورک تره فرنگی یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و مجلسی کشور ترکیه است که با مواد ساده ای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک تره فرنگی در ادامه با سایت کارستان همراه باشید.

طرز تهیه بورک تره فرنگی آموزش پیش غذا آموزش غذای ترکیه ای آموزش غذای خوشمزه آموزش غذای خونگی آموزش غذای مجلسی آشپزی ساده سریع طرز تهیه غذا فست فودی مجله آشپزی کتاب آشپزی

بورک مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشور ترکیه می باشد

مواد لازم برای ۴ نفر
خمیر یوفکا ۴ عدد
پنیر پیتزا به مقدار کافی
مواد لازم میانی
تره فرنگی ۸ عدد نازک
هویج ۲ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
روغن مایع و پولبیبر به مقدار کافی
مواد لازم برای سس
کره ۵۰ گرم
روغن مایع ۱۲۵ میلی لیتر
آب ۱ لیوان بزرگ
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ ۱ عدد
کنجد به مقدار کافی

طرز تهیه بورک تره فرنگی:

مرحله اول

برای تهیه بورک تره فرنگی خوشمزه در ابتدای کار تره فرنگی ها به خوبی شسته و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان کشیده شود، سپس آنها را به اندازه یک انگشت برش داده و به صورت رشته رشته خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله هویج را شسته و پوست آنرا کاملا جدا می کنیم، سپس با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم. حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم تا کمی گرم شود.

مرحله سوم

در ادامه تره فرنگی ها را درون تابه ریخته و کمی تفت می دهیم تا نرم شوند، سپس هویج را به تابه می افزاییم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا هویج نیز نرم و سرخ شود. حالا مقداری نمک، فلفل سیاه و پولبیبر به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سبزیجات درون تابه را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم مواد میانی خنک شوند.

مرحله پنجم

زمانی که مواد میانی کاملا خنک شد، مقداری پنیر پیتزا به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه به سراغ درست کردن سس می رویم، برای این منطور کره را به روش بنماری روی حرارت کتری ذوب می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه روغن مایع را به همراه آب به کاسه حاوی کره اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. حالا یک ورقه خمیر یوفکا روی سطح کار گذاشته و تمام سطح آنرا به سس آغشته کرده و خمیر را از وسط تا می زنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله روی خمیر را مجددا به مقداری سس آغشته کرده و خمیر را با عرض ۱۰ سانتی متر به صورت نواری برش می زنیم. حالا مقداری از مواد میانی انتهای خمیر ریخته و خمیر را به صورت سمبوسه جمع می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه روی خمیرها را با مقداری سس رومال کرده و درون سینی می چینیم، سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کنند. در این فاصله سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب کرده و با کاغذ نسوز می پوشانیم.

مرحله نهم

۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت بورک ها، فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. پس از گذشت این زمان بورک ها را درون سینی می چینیم و روی آنها را با زرده تخم مرغ رومال می کنیم.

مرحله دهم

حالا مقداری کنجد به صورت پخش روی آنها ریخته و سینی را طبقه میانی فر قرار می دهیم تا بورک ها به مدت ۲۵ دقیقه درون فر بمانند و کاملا بپزند. پس از گذشت این زمان در صورت نیاز گریل را روشن می کنیم.

مرحله یازدهم

در ادامه اجازه می دهیم روی بورک ها به مدت ۲ تا ۳ دقیقه گریل شده تا طلایی و خوشرنگ شود. در نهایت بورک های پخته شده را از فر خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه سس سرو می کنیم. نوش جان.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.