خواص آب برنج و فایده های شگفت انگیز آن

0

از خواص آب برنج می توان به جوان نگهداشتن پوست، کاهش منافذ پوستی، پیشگیری از سرطان، پیشگیری از یبوست، تقویت عضلات، آرامش ذهن و … اشاره کرد. امیدورام از این مطلب لذت ببرید.

خواص آب برنج سلامت پوست و مو پیشگیری از سرطان کاهش وزن و لاغری درمان اسهال درمان یبوست پیشگیری از آلزایمر داروی آرامش بخش مجله سلامت مجله دانستنی ها طب سنتی

در کشور های آسیایی، برنج یکی از غذاهای اصلی و مهم به شمار می رود. بیشتر مردم آن را دوست دارند و در آشپزی های خود از آن استفاده می کنند. در حال حاضر برنج مطمئن ترین عنصر برای پخت و پز است که قابل دسترس میباشد. در استفاده از این ترفند ها بایستی برای پخت و پز بیشتر از حد معمول آب استفاده نمایید. در ادامه خواص  آب برنج را برای شما توضیح می دهیم.

خواص آب برنج

آب برنج دارای ویتامین ها، اسیدهای آمینه و مواد معدنی می باشد که برای زیبایی پوست لازم است مانند اسید فورولیک که آنتی اکسیدان عالی است و آلانتوئین که به دلیل خاصیت های ضد التهابی آن شناخته شده است.

۱. تقویت انرژی

برنج دارای کربوهیدرات زیادی می باشد. کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی هستند. خوردن آب برنج به صورت یک منبع عالی از انرژی عمل می‌کند. بهترین بخش این است که بدن شما به آسانی قادر است انرژی ناشی از آب برنج را به خود جذب کند بهتر است که روز خود را با یک لیوان آب برنج شروع کنید تا شما را در تمام طول روز با انرژی نگه دارد.

۲. درمان اسهال

آب برنج یکی از عالی ترین داروهای خانگی برای معالجه اسهال در بزرگسالان و یا حتی در کودکان است. کودکان و نوزادان بیش از اندازه تحت تاثیر اسهال قرار می گیرند و اگر معالجه نشوند امکان دارد که به کمبود آب در بدن دچار شوند، یک مطالعه نشان می دهد که آب برنج معالجه بسیار تاثیر گذاری برای اسهال در بچه ها می باشد چون موجب کاهش حجم و فراوانی مدفوع می‌شود.

۳. آرامش ذهن و بدن

یکی از خواص آب برنج کمک به آرامش ذهن و بدن می باشد. کاری که بایستی انجام دهید این است که مقداری از آب برنج را به وان حمام خود بیافزاید و چند دقیقه بدن خود را درون آن خیس کنید. این درمان برای ذهن و بدن شما بسیار آرامش بخش است.

۴. پیشگیری از کم آبی بدن

تابستان نزدیک است گرما و رطوبت به اندازه کافی خوب هستند، ولی موجب می شود که آب بدن کاهش پیدا کند و شما احساس خشکی و تشنگی داشته باشید. برای پیشگیری از چنین حوادثی پیش از خروج خانه بهتر است یک لیوان آب برنج بخورید. آب برنج موجب می شود تا مواد مغذی ضروری را که برای بدن انسان لازم می باشد به صورت موثر دریافت نماید و موجب می‌شود که احساس گرما نکنید.

۵. پیشگیری از یبوست

خوردن آب برنج یک راهکار بسیار عالی برای سلامت سیستم گوارش می باشد. مواد مغذی موجود در آن به کم شدن یبوست کمک بسیاری می‌کند. افزون بر این دارای فیبر بسیار زیادی است که هر دوی این موارد برای سیستم گوارش شما تاثیرگذار و سرشار از فایده هستند و آن را در بهترین حالت خود نگه می دارند.

۶.تنظیم به دمای بدن

آب برنج یک درمان بسیار عالی برای تنظیم دمای بدن می باشد. بسیار اهمیت دارد که از این ترفندها استفاده کنید تا بدنتان خنک نگه داشته شود آب برنج قادر است بهترین راه کار برای شما باشد تا دمای بدن تان را با محیط تنظیم نمایید.

۷. جلوگیری از بیماری آلزایمر

اگرچه مطالعات در این مورد همچنان کامل نیست و به صور قطعی مورد تایید قرار نگرفته است ولی بعضی از منابع اعتقاد دارند که آب برنج پخته شده قابلیت جلوگیری از بیماری آلزایمر را دارد. که یکی از مهمترین فواید استفاده از آب برنج پخته شده است.

۸. تقویت موها

آب برنج دارای خواصی است که برای موهای شما بسیار مناسب می باشد که می توان آن را به عنوان شامپو نرم کننده مطبوع استفاده کرد. تنها تفاوت آن عدم وجود ماده شیمیایی است البته دارای اینوزیتول از ته که موجب افزایش الاستیسیته مو می شود و از صدمه آن پیشگیری می‌کند و افزون بر این ماساژ آب برنج روی پوست سر به تقویت موهای شما از ریشه کمک بسیاری می‌کند.

۹. کاهش چاقی و اضافه وزن

یکی از خواص آب برنج کاهش چاقی و اضافه وزن است. از آنجا که آب برنج دارای کلسترول نیست در کاهش چربی و چاقی بسیار تاثیرگذار است.

۱۰. مراقبت از بدن در مقابل خورشید

آب برنج دارای یک ماده به نام اوریزانول است که مقاومت بدن در برابر اشعه UV خورشید را بیشتر می کند. استفاده از آب برنج به صورت خوراکی یا موضعی پوست را از صدمه های خورشید دور نگه می‌دارد.

۱۱. افزایش و تقویت سلامت عضلات

همه می خواهند یک عضله بزرگ و زیبا داشته باشند. از این رو برای داشتن آن چه می خواهند احتیاج به سعی و تلاش های بیشتری برای انجام دادن آن دارند. در این مورد حضور اسید آمینه در تشکیل عضله بزرگ کمک بسیاری می کند. پس اگر خواهان آن هستید که عضله و بدن عالی داشته باشید بهتر است که در زمان انجام تمرینات منظم آب برنج استفاده کنید.

۱۲. پیشگیری از سرطان

دانه برنج به ویژه برنج قهوه‌ای از فیبرهای نامحلول، ضد اکسیدان ها مثل ویتامین A، فنل ها و غیره سرشار است که در جلوگیری و پیشگیری از انواع سرطان ها کمک زیادی می کند.

۱۳. تونر مناسب برای پوست شما

آب برنج به عنوان یک تونر طبیعی پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد و موجب می‌شود که پوستی صاف، درخشان، با طراوت و سالم داشته باشید. به آسانی با یک تکه پنبه آن را روی پوست خودتان بمالید که موجب می‌شود منافذ بسته شده و جریان خون را در پوست تحریک می کند.

۱۴. پیشگیری از صدمه های رادیکال های آزاد

تحقیقات امروزه نشان میدهد که استفاده مواد غذایی مناسب در جلوگیری از رادیکال های آزاد بسیار تاثیرگذار هستند. در واقعیت رادیکال های آزاد به عنوان فرآیندی شناخته می‌شود که الکترون ها را در معرض خطر قرار می دهند. البته برای مبارزه با این رادیکال‌ها باید غذاهایی که دارای آنتی اکسیدان های بالا هستند، استفاده کنید با توجه به حضور ویتامین c و ویتامین A در برنج برای پیشگیری از رادیکال های آزاد بسیار مناسب هستند.

۱۵.  جوان نگه داشتن پوست

روند پیری کابوسی است که برای بعضی از افراد وجود دارد که به دلیل اثرات محیطی رخ می‌دهد به همین علت امکان دارد به خوردن غذاهای مختلف و مکمل برای کاهش جریان پیری  مجبور شوید. استفاده از آب برنج در حفظ جوانی پوست شما بسیار تاثیر می گذارد و در حقیقت لکه های ناشی از بالارفتن سن در پوست را کم می‌کند.

۱۶. کاهش منافذ پوستی

استفاده از آب برنج برای معالجه های زیبایی بسیار تاثیر می گذارد و در حقیقت برای کم شدن منافذ پوست مناسب هستند. برای به دست آوردن بهترین نتیجه صورت خود را به آرامی با آب برنج ماساژ بدهید تا منافذ به مرور بسته شود.

منبع : آرگا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.