میلیاردر ایرانی مشتری جدید خرید تاتنهام

0

روزنامه انگلیسی از قصد یک میلیاردر ایرانی-آمریکایی براری خریداری باشگاه تاتنهام خبر داد.

منابع آگاه می‌گویند یک میلیاردر ایرانی-آمریکایی قصد دارد باشگاه تاتنهام انگلیس را خریداری کند.

 فرهاد مشیری کیست
 جم نجفی کیست
 اسامی میلیاردرهای جهان
 مولتی میلیاردرهای دنیا
 میلیاردرهای ایران
 بهداد اقبالی کیست
 مهم ترین اخبار ورزشی
 باشگاه تاتنهام
 مالک باشگاه تاتنهام
 بهترین تیم فوتبال انگلیس
 بهترین تیم ورزشی دنیا
 اخبار انگلیس

  • روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» خبر داده «جم نجفی» قصد دارد با ارئه پیشنهادی ۳.۷۵ میلیارد دلاری باشگاه تاتنهام را خریداری کند و به سومین ایرانی تبدیل شود که در پست‌های ارشد مدیریتی لیگ برتر انگلیس فعالیت می‌کنند.

نجفی که رئیس شرکت سرمایه‌گذاری MSP Sports Capital است، در حال کار با کنسرسیومی از سرمایه‌گذاران است تا این پیشنهاد خرید را شکل دهند آن‌ها اما هفته‌ها با ارائه پیشنهاد رسمی به سران باشگاه شمال لندن فاصله دارند.

پیش از نجفی، «فرهاد مشیری» مالک باشگاه اورتون و «بهداد اقبالی» یکی از اعضای گروه مدیریتی چلسی، در فوتبال انگلیس در حال فعالیت هستند.

نجفی ارزش سهام تاتنهام را 2.9 میلیارد یورو تخمین می زند و در نظر دارد که 600 میلیون یورو هم برای تضمین بدهی های این باشگاه بپردازد. 70 درصد از این مبلغ توسط نجفی و شرکایش پرداخته خواهد شد و 30 درصد از طریق حامیان از کشورهای حاشیه خلیج فارس علی الخصوص شهر ابوظبی تامین خواهد شد.

لوئیز و لوی 26 درصد از سهام باشگاه تاتنهام را در سال 2000 خریده بودند. این باشگاه در این مدت رشد فوق العاده ای داشت چرا که صاحب استادیوم جدیدی شدند و به فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز راه یافتند. اما هواداران تاتنهام از عملکرد ضعیف این تیم در کسب جامها دلخور هستند و مربیانی نظیر مورینیو و کونته و ستارگانی همچون هری کین و سون هیونگ مین نیز نتوانسته اند که آنها را به سوی جامها هدایت کنند.

نجفی می تواند جدیدترین تاجر ساکن آمریکا باشد که وارد فوتبال انگلیس می شود. سال گذشته تاد بولی سهام باشگاه چلسی را خرید.  تاتنهام سال گذشته 444 میلیون پوند درآمد داشته است. تنجفی پیش از این یکی از سهامداران خرد باشگاه بسکتبال فونیکس سانز بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.