بررسی خودرو جدید نیسان آلتیما 2023

0

نیسان آلتیما 2023 با تغییرات ظاهری بسیار اندک و مشخصات فنی بروز شده بدنبال عرض اندام در بازار جهانی فروش خودرو است.

نیسان آلتیما مانند بسیاری از هم رده‌های خود جایگاه خوبی ندارد و این در حالی است که آلتیما از مدت‌ها قبل در بازاری مانند آمریکا حضور دارد. اکنون نسخه 2023 این خودرو بروزرسانی‌های جدیدی به خود دیده و نسبت به نیسان‌های قدیمی کمی به رقبای اصلی خود نزدیک‌تر شده است. ولی متاسفانه هنوز جای زیادی برای پیشرفت نیسان آلتیما 2023 وجود دارد.
نسخه فیس لیفت شده آلتیما از نظر طراحی بدنه و شمایل محیط داخلی، به وضوح نسبت به نسخه‌های قبلی قابل تشخیص بوده و از فناوری‌های بهتری برخوردار است. علاوه بر این مدل اسپرت SR این خودرو با وجود آنکه سدانی پرفورمنس و کامل نیست؛ در سال 2023 تهاجمی‌تر شده و کمی از نظر ظاهری تغییر کرده است. همچنین سیستم تعلیق این خودرو نیز عملکرد بهتری دارد. در ادامه با خودروم و بررسی نیسان آلتیما 2023 همراه باشید.

طراحی نیسان آلتیما 2023

آلتیما از نظر ظاهری همانند مدل نسل ششم خود در سال 2018 است. با این وجود از نسخه بروز شده جلوپنجره V-Motion نیسان در آلتیما 2023 استفاده می‌شود. در نسخه SR روی این جلوپنجره از تزئینات جدید کرومی سیاه رنگ و منحصر به فردی استفاده شده است. این تزئینات ظاهر آلتیما را تهاجمی‌تر می‌کنند.

چرخ‌های 19 اینچی با رینگ‌های جدید در سال 2023 موجود بوده و رنگ خاص Gray Sky Pearl را می‌توان برای آلتیما با قیمت 395 دلار سفارش داد. این رنگ واقعاً زیبا است و بین نقره‌ای و سفید قرار دارد. در فضای داخلی نیسان آلتیما 2023 از ترکیب پلاستیک سخت و نرم استفاده می‌شود. از نظر کیفی و ظاهری محیط داخلی آلتیما را باید برابر با طراحی بدنه بیرونی آن دانست.

راحتی نیسان آلتیما 2023

محیط داخلی آلتیما جادار بوده و دید وسیعی نسبت به محیط بیرون ارائه می‌دهد. موقعیت صندلی راننده کمی عجیب است؛ چون پدال‌ها بیش از حد از پای راننده فاصله داشته و در فضایی عمیق قرار دارند. اما روکش صندلی‌ها از جنس چرم Zero Gravity بوده و بسیار عالی هستند. صندلی‌ها را می‌ـوان در هشت جهت تنظیم کرد. امکان سر و سامان دادن به بخش مرتبط به گودی کمر هم وجود دارد. گرمکن صندلی‌ها نیز به بهترین نحوه کار کرده وتمام اینها یعنی راحتی قابل قبول راننده در نیسان آلتیما وجود دارد.

ولی بکارگیری رینگ‌های 19 اینچی علی رغم تغییر و بهبود سیستم تعلیق، شرایط را مطلوب نکرده و هر دو مورد بر کیفیت سواری تاثیر گذار هستند. سواری خشک بوده و صداهای زیادی از بیرون وارد کابین می‌شوند. این صداها شامل جاده، لاستیک و حتی موتور نیسان آلتیما 2023 هم هست!

فناوری نیسان آلتیما 2023

یکی از بزرگترین تغییرات آلتیما 2023 برخورداری این خودرو از صفحه نمایش لمسی 12,3 اینچی جدید با قابلیت ناوبری و اتصال بی سیسم به اپل کارپلی و اندروید اتو است. در تریم SR آلتیما شارژر بی‌سیم تلفن همراه و نقطه اتصال وای فای نیز وجود دارد. صفحه نمایش بزرگ، رابط کاربری بهبود یافته‌ای داشته و صفحات اصلی و برنامه‌ها بسیار مرتب و منظم اجرا می‌شوند؛ اما گرافیک و وضوح تصویر چندان واضح به نظر نمی‌آید. دوربین عقب به نیز کیفیت مطلوبی ندارد و تصویر آن واضح نیست.

هندلینگ نیسان آلتیما 2023

خبر خوب برای علاقه‌مندان به آلتیما این است که نسخه 2023 این خودرو از موتور 2 لیتری توربوشارژ به جای پیشرانه 2,5 لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کند. با این حال موتور 2,5 لیتری را می‌توان در نسخه چهار چرخ متحرک سفارش داد. ولی ضعفی جدی در اینجا مشاهده می‌شود! موتور مجهز به توربوشارژ نیسان آلتیما در عمل کمی کُند بوده و با وجود گشتاور خوب به دلیل ناهماهنگی با گیربکس CVT شاهد ناله آن هستیم. به همین خاطر هم باید بیش از حد پای خود را به روی دریچه گاز گذاشته و آن را فشار دهید. در هر حال این خودرو 236 اسب بخار قدرت دارد و شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت آن 5,8 ثانیه است.

نیسان همچنین ادعا می‌کند که سیستم تعلیق نسخه SR آلتیما را تغییر داده و سعی با این کار بدنبال نمایش بهتر این خودرو است. این موضوع شاید آلتیما را نسبت به سایر سدان‌های سایز متوسط بهتر کرده باشد؛ با در حد و اندازه‌ای نیست که این خودرو را اسپرت بدانیم. هنوز بدنه همراه فرمان نیست و سیستم تعلیق در پیچ‌های تند عملکرد مناسبی ندارد.

ایمنی نیسان آلتیما 2023

تمام تریم‌های نیسان آلتیما 2023 به فناوری سپر ایمنی 360 نیسان  شامل ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط، نظارت بر نقاط کور، سیستم کمکی نور بالا و… مجهز هستند. تریم‌های SV، SL، و SR از پروپایلوت نیز برخوردار خواهند بود. این سیستم یکی از بهترین سامانه‌های ایمنی فعال بوده و کارکرد بسیار خوبی برای حفظ خودرو در مسیر حرکتی دارد. نیسان آلتیما پنج ستاره ایمنی از NHTSA گرفته و امتیاز ایمنی برتر IIHS را از آن خود کرده است.

قیمت و ارزش خرید نیسان آلتیما 2023

با توجه به اینکه از نظر عملکرد اتفاق قابل توجهی رخ نداده و تجهیزات زیادی در نسخه SR نسبت به تریم‌های مقرون به صرفه SL یا SV وجود ندارد؛ باید گفت که آلتیما SR ارزش خرید بالایی ندارد. این نسخه 35,085 دلار قیمت داشته و هزینه حمل ان 1,095 دلار است. اگر رنگ یا رینگ‌های سفارشی را برای آن در نظر گرفت؛ قیمت این نسخه به 37,060 دلار می‌رسد.

هیوندای سوناتا N-Line با موتور 290 اسب بخاری کمی‌ سریع‌تر بوده و هندلینگ بهتری دارد. هوندا آکورد اسپرت هم از نظر عملکرد بهتر از آلتیما است. در بازار جهانی می‌توان تویوتا کمری  TRDبا قدرت 300 اسب بخار را با قیمتی کمتر از نسخه SR نیسان آلتیما 2023 خریداری کرد.
مشخصات فنی نیسان آلتیما SR مدل 2023

موتور 2 لیتری توربوشارژ این خودرو 236 اسب بخار قدرت دارد و شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت آن 5,8 ثانیه است. نیرو توسط گیربکس CVT به محور جلو منتقل می‌شود. امکان سفارش نسخه چهار چرخ متحرک وجود دارد.

ایمنی نیسان آلتمیا 2023

تمام تریم‌های نیسان آلتیما 2023 به فناوری سپر ایمنی 360 نیسان  شامل ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط، نظارت بر نقاط کور، سیستم کمکی نور بالا و… مجهز هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.