رونمایی از سوپر اسپرت برقی اَتِکس اَپِکس AP0

0

وایکلف جین، کارآفرین و خواننده رپ امریکایی، از خودروی برقی اَتِکس اَپِکس AP0  رونمایی کرد. این مدل ۶۵۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت و با قیمت ۳۵۰ هزار دلاری عرضه خواهد شد.

نام شرکت سازنده،  از کریسپوس اتکس گرفته شده است. اتکس مردی سیاه‌پوست بود که در آغاز جنگ‌های داخلی آمریکا توسط نیروهای بریتانیایی و در بوستون کشته شد. AP0 بر اساس ادعاهای سازنده می‌تواند در زمان ۲.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر در ساعت ثبت کند.

نیروبخش اتکس اپکس AP0 پیشرانه برقی در اکسل عقب با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتون متر گشتاور است. یک باتری لیتیوم یون با ۹۰ کیلووات ساعت نیز از پیشرانه برقی پشتیبانی می‌کند.

اگرچه خودروهای برقی بسیار پرقدرتی در بازار حضور دارند اما AP0 از وزن پایین ۱۲۰۰ کیلوگرمی خود به عنوان مزیت اصلی‌اش نام می‌برد. دلیل این وزن کم نیز استفاده از شاسی کربن مونوکوک با فریم فضایی ماژولار است. همچنین در دنیای که ابر خودروهای چندین میلیون دلاری تولید می‌شوند،  قیمت ۳۵۰ هزار دلاری اتکس اپکس AP0 کمی شوکه کننده است.

شرکت سازنده ادعا می‌کند اَتِکس اَپِکس AP0 سبک‌ترین خودروی برقی موجود است. برای مقایسه می‌توانیم به ریمک نورا اشاره کنیم که ۲۱۵۰ کیلوگرم وزن دارد و بنابراین فاصله زیادی از این نظر با AP0 دارد. البته قوای محرکه نورا از باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی و قدرت ۱۹۱۴ اسب بخار تشکیل می‌شود.

حتی لوتوس اوایا که توسط برندی با پیشینه تولید خودروهای سبک‌وزن معرفی شده است وزنی حدود ۱۶۷۹ کیلوگرمی دارد. همچنین باید گفت نورا و اوایا قیمت چندین میلیون دلاری دارند. اگرچه نمی‌دانیم اتکس چگونه توانسته خودرویی با این وزن و قیمت نازل تولید کند اما قطعاً به دنبال یافتن اطلاعات بیشتر خواهیم بود.

منبع:پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.