نحوه‌ از بین بردن بخار آب داخل چراغ خودرو چیست ؟

0

رفع بخار چراغ ماشین ،بخار گرفتن چراغ جلو 206 ،بخار چراغ جلو ۲۰۷ ،اموزش از بین بردن بخار چراغ ماشین ،تميز كردن داخل چراغ ماشين ۲۰۶ ،چسب آب بندی چراغ خودرو ،بهترین چسب برای آب بندی چراغ خودرو ،چگونه بخار داخل چراغ ماشین را تمیز کنیم

چرا چراغ خودرو بخار می‌کند؟

امروزه در تمامی چراغ‌هایی که روی خودروها نصب می‌شوند سوراخ‌های کوچکی برای تهویه وجود دارند. این سوراخ‌ها باعث به وجود آمدن جریان هوا در چراغ خودرو می‌شوند. اگر این تهویه وجود نداشته باشد از بین رفتن چگالش غیر ممکن می‌شود. با این وجود این سوراخ‌ها باعث بخار کردن چراغ خودرو نیز می‌شوند.

 رفع بخار چراغ ماشین
 از بین بردن بخار چراغ جلو
 اسپری ضد بخار شیشه
 انواع چراغ خودرو
 ازبین بردن مات شدگی چراغ
 رفع بخار چراغ پراید
 رفع بخار چراغ سمند
 آموزش برق خودرو

آیا بخار کردن چراغ خودرو چیز بدی است؟

بخار کردن چراغ خودرو درست همانند بخار کردن شیشه‌ی خودرو است. تفاوت آن‌ها این است که در داخل خودرو وقتی شیشه بخار می‌کند شما با روشن کردن فن به رفع بخار می‌پردازید اما در چراغ خودروی شما هیچ فنی وجود ندارد به جز مواردی که دارای LED هستند.

با این وجود گرمایی که چراغ و لامپ تولید می‌کند باعث از بین رفتن بخار داخل چراغ خودرو می‌شود. در این زمینه چراغ‌های زنون نسبت به چراغ‌های هالوژن حرارت کمتری تولید می‌کنند و در نتیجه زمانی که برای از بین رفتن بخار صرف می‌شود طولانی‌تر خواهد بود.

چگونه از بخار کردن چراغ خودرو جلوگیری کنیم؟

امکان از بین بردن کامل بخار به وجود آمده در چراغ وجود ندارد. این پدیده که اکثرا در روزهای شرجی تابستان یا در سرمای زمستان اتفاق می‌افتد باعث از بین رفتن جذابیت و زیبایی خودرو و مشخصا چراغ خودرو برای رانندگان و صاحبان خودرو می‌شود. اما روش‌هایی برای جلوگیری از به وجود آمدن بخار در چراغ خودرو وجود دارد.

  • اولین روش رانندگی با چراغ‌های روشن است. با این کار گرمای حاصله از لامپ باعث از بین رفتن بخار چراغ خودرو می‌شود.
  • استفاده از سشوار  راهی دیگر برای از بین بردن بخار درون چراغ خودرو است. البته باید توجه داشته باشید که استفاده از آن مخصوصا اگر از باد گرم و داغ استفاده می‌شود باعث سوزاندن قسمت‌های پلاستیکی چراغ خودرو نشود. فقط کافی‌ست به روند طبیعی از بین رفتن بخار کمک کنید. برای این کار ابندا پوشش لاستیکی چراغ را جدا کنید.سپس با استفاده از سشوار اقدام به تسریع در رفع بخار چراغ خودرو نمایید.
  • از ایجاد سوراخ یا برداشتن پوشش لاستیکی پشت چراغ خودرو خودداری کنید. این کار نه‌تنها مشکل را برطرف نمی‌کند بلکه باعث وخیم‌تر شدن اوضاع نیز می‌شود. همچنین احتمال ورود گرد و خاک و آلودگی‌های دیگر را نیز بیشتر می‌کند.
  • از باز کردن چراغ و زدودن بخار خودداری کنید زیرا ممکن است در حین انجام این عمل قطعه‌ای بشکند و متضرر شوید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.