برخي حساسيت هاي گيربكس دو كلاچه (دبل کلاچ)

0

گیربکس های دو کلاچه (یا همان دبل کلاچ) هرچند که مثل CVT اقتصادی نیستند، اما در عوض لذت رانندگی و شتاب گیری بهتر را در اختیار راننده قرار می دهند. این گیربکس های نسبت به نگهداری و سرویس حساسیت بیشتری دارند و باید نکات استفاده از آنها را دانست.

برخي حساسيت هاي گيربكس دو كلاچه (دبل کلاچ)

مشکلات گیربکس اتومات نحوه عملکرد گیربکس اتومات دلایل داغ شدن گیربکس اتوماتیک تعویض روغن گیربکس اتوماتیک گيربكس كاميون گيربكس ولوو تعمیر گیربکس کامیون تعمیر گیربکس اتوماتیک مشخصات فنی کامیون ولوو مشخصات کشنده ولوو FH500

در كليه گيربكس هاي اتوماتيك در حين رانندگي بايد به نكات مهمي توجه رد تا گيربكس شما تحت فشار قرار نگرفته و آسيب جدي به آن وارد نشود.  يكي از نكاتي كه در رانندگي بايد به آن توجه داشت اين است كه هنگام توقف در سربالايي و يا توقف در ترافيك هاي سنگين به هيچ وجه اهرم تعويض دنده را در موقعيت D قرار ندهيم چرا كه در چنين حالت به گيربكس فشار زياد وارد شده و باعث كاهش بهره وري آن می شود. توصيه مي شود در چنين حالاتي گيربكس خودروي شما در حالت نرمال باشد تا صفحات آزاد بوده و از گرم شدن جلوگيري نمايد. همچنين توصيه مي شود در سرعت هاي كمتر از ١٥ كيلومتر در ساعت به صورت منوال رانندگي كنيد تا با تعویض دلخواه دنده ها ، فشار مضاعف برای شتاب گیری های کوتاه در ترافیک روی گیربکس ایجاد نکنید.

چینی ها نیز به این تکنولوژی که لذت رانندگی را دو چندان می کند رو آورده اند. چری تیگو7 یکی از خودروهای جدید بازار است که از تکنولوژی DCT بهره می برد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.