نشانه های ضعیف شدن دیسک و صفحه در سمند ef7 چیست؟

0

1⃣آیا خودروهای شاسي بلند غیر از مخزن سوخت خود، مخزن دیگری هم برای سوخت دارند؟

معمولا خودروهاي توليد انبوه و عادي، فقط یک مخزن سوخت دارند مگر اين كه خودرو دوگانه سوز باشد. اما در مورد شاسي بلندها، مدل هاي آنرود(جاده اي) داراي یک باك هستند و معمولا زاپاس شان در بخش زيرين قسمت بار قرار مي گيرد، اما در مدل هاي آفرود(بياباني)، زاپاس جاي خود را به باك دوم مي دهد و به قسمت پشت خودرو منتقل مي شود. در اين خودروها، باك اصلي وباك رزرو توسط لوله به يكديگر متصل هستند.

2⃣نشانه های ضعیف شدن دیسک وصفحه در سمند ایی اف 7 چیست؟

تعویض تسمه تایم L90 مالتی مدیا اندروید L90 علت خاموش شدن L90 تعمیرات تخصصی ال 90 آموزش تعویض دیسک و صفحه کلاچ آموزش تعویض صفحه کلاچ ال نود

موردي كه گفتيد نه فقط در مورد سمند ايي اف 7، بلكه در تمامي خودروهاي دنده دستي از دو علت يعني ضعف ديسك و كاهش ضخامت صفحه كلاچ ناشي مي شود.

از علايم ضعف مجموعه كلاچ شامل ديسك و صفحه،مي توان به كشش كم خودرو به ويژه در هنگام شتاب گيري و طي مسيرهاي سربالايي، لرزش در هنگام رها كردن پدال كلاچ و در حالت هاي شديد، بكسباد كردن كلاچ اشاره كرد.

در مورد اخير، خودرو هنگام طي مسيرهاي سربالايي دچار لغزش در كلاچ مي شود كه در اين حالت ممكن است حتي با بالا رفتن دور موتور،هيچ تغييري در سرعت خودرو به وجود نيايد. ضمنا در خودروهاي باري، قدرت جابه جايي بار نيز كاهش مي يابد.

3⃣چرا از موتور ایی اف 7 با قدرت 114 اسب بخار قدرت و گشتاور 155 که هم شتاب اولیه بسیار خوب و هم مصرف کمی دارد، بر روی رانا استفاده نشده است. تازه این بار وزن رانا سبک تر از سمند و دناست. حداقل یک خودروی ملی پرشتاب برای طرفداران شتاب عرضه می کردند.⁉️

هر پيشرانه اي با هدف استفاده در يك يا چند پلاتفرم مشخص طراحي مي شود. طراحي پيشرانه ملي هم با هدف نصب روي پلاتفرم خودروهاي كلاس D صورت گرفته است و براي پلاتفرم خودروهاي كلاس C از قبيل رانا و206 ا س دي، قواي محركه ايي اف 4 يا همان موتور ملي 1.4 ليتري در نظر گرفته شده است كه در آينده به آن مجهز خواهد شد.

4⃣در صورتی که باتری خودرو سالم باشد، دلیل دیگراستارت نخوردن و یا دیر استارت خوردن چیست؟

كاهش کيفيت استارت خوردن موتور – صرف نظر از روشن شدن يانشدن پيشرانه – به عواملي هم چون افت ولتاژ و آمپراژ باتري، ضعيف بودن اتصالات باتري و استارت به ويژه اتصال منفي، کیفيت پايين يا خرابي زغال هاي بوبين استارت،تعميري بودن مجموعه استارت، سنگين بودن موتور و گيربكس به دليل استفاده ازروغن نامناسب يا سرد بودن آن و برخي عوامل ديگر مرتبط است كه باید بررسي شود. براي آزمايش باتري نيز در هنگام شب، چراغ ها را روشن مي كنيم؛ اگر با گاز دادن و رها كردن پدال گاز، نور آ نها كم و زياد شد، باتري ضعيف است.

5⃣آیا گیربکس سمند که از نوع BE3 است با گیربکس پارس که همین مدل است، فرق دارد؟

شنیده ام که سمند در سرعت بالا به دلیل تفاوت جزیی در گیربکس، عملکرد بهتری دارد.

خير. گيربكس اين دو خودرو در حالتي كه از یک نوع موتور استفاده مي كنند هيچ تفاوتي با هم ندارد و تفاوت جزئي حداكثر سرعت اين دو خودرو ممكن است به خاطر ضريب ايرودينامیک و عواملي از اين دست باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.