از چند متری بعد از پیچ ها سبقت گرفتن آزاد است؟

0

مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور در یادداشتی از مکان هایی که سبقت گرفتن در آن ممنوع است خبرداد.

 جریمه سبقت غیر مجاز  سبقت در اتوبان  سبقت گرفتن از کامیون  سبقت گرفتن چیست  سبقت گرفتن در تونل  قوانین سبقت گرفتن  مکان های سبقت ممنوع  اخبار راهنمایی و رانندگی  پلیس راهور ناجا

مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور توضیح این خبر عنوان کرد: در سر پیچ های تند و سر بالایی که میدان دید راننده کم است سبقت گرفتن ممنوع است.

این مر کز به ممنوعیت سبقت از 50 متر مانده به پیچ ها تا 50 متر پس از آن یا در تقاطع راه ها یا در تقاطع راه آهن، اشاره کرد و گفت: در این مکان ها سبقت گرفتن ممنوع است، مگر آنکه به وسیله علائم، سبقت مجاز شناخته شده باشد.

در این یادداشت آمده است: هنگامی که روشنایی و میدان دید به هر علت کافی نباشد سبقت گرفتن ممنوع است و همچنین سبقت از وسیله نقلیه ای که خود در حال سبقت گرفتن است ممنوع بوده مگر در راهی که به دلیل وجود سه خط عبور یا بیشتر، این عمل مجاز باشد.

مرکز اطلاع رسانی اضافه کرد: برای اتوبوس ها و کامیون ها در معابر شهری ، از 100 متر مانده به ورودی تونل ها و پل ها تا انتهای آن ها، مگر به وسیله علائم، سبقت مجاز شناخته شده باشد سبقت گرفتن ممنوع است.

این مرکز گفت: همچنین در نقاطی که با نصب علائم ویژه سبقت گرفتن ممنوع اعلام شده باشد و نیز هنگامی که وسیله نقلیه ای در فاصله ای نزدیک و غیر ایمن از روبرو در حال حرکت می باشد سبقت گرفتن خودرو ها از هم ممنوع است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.