معرفی رولزرویس بلک بج ریث Black Arrow

0

با رولزرویس بلک بج ریث Black Arrow آشنا شوید؛ خودرویی که تنها در تیراژ 12 دستگاه تولید می­‌شود، که البته همگی آن‌ها قبلا به فروش رسیده است. این آخرین کوپه 12 سیلندر است که از خط تولید رولزرویس خارج می­‌شود تا جای خود را به محصولات برقی بدهد. درواقع ما نظاره‌­گر پایان یک دوران طولانی هستیم.

”این آخرین کوپه 12 سیلندر است که از خط تولید رولزرویس خارج می­‌شود تا جای خود را به محصولات برقی بدهد.“نخستین عامل تمایز این مدل با سایر نسخه­‌های ریث، رنگ خاص بدنه آن است که از نقره‌­ای Celebration در بخش جلو آغاز شده و با مشکی Diamond به انتهای بدنه می­‌رسد. این رنگ خاص که در کنار جزئیات زرد و زیر روکش براق قرار گرفته، یکی از پیچیده‌­ترین ترکیبات رنگی رولزرویس لقب گرفته است و قرارگیری آن روی بدنه به 18 ماه زمان نیاز دارد.

لازم است بدانید که این رنگ‌ها به طور اتفاقی انتخاب نشده‌اند، بلکه لقب Black Arrow در انتهای نام این خودرو از مدل خودروی رکورددار ساخت رولزرویس یعنی تاندربولت برگرفته شده است، که در دهه 1930 میلادی موفق به ثبت سرعت 571.995 کیلومتر برساعت شد. از آنجا که مشاهده بدنه آلومینیومی پولیش خورده این خودرو در دریاچه نمک بونویل سخت بود، طرح یک پیکان (Arrow) مشکی با دایره زرد روی بخش جانبی بدنه آن کشیده شد.


رولزرویس بلک بج ریث Black Arrow

با ورود به فضای کابین این نسخه خاص از ریث، با ترکیب رنگ‌های زرد و مشکی مواجه می‌­شوید. علاوه بر بخش جلوی کابین و حتی ساعت سفارشی روی داشبورد، رنگ زرد را می‌­توان در صندلی‌های عقب و پوشش داخلی درها نیز مشاهده کرد.

روکش صندلی‌ها از متریال جدیدی به نام چرم Club ساخته شده است و پوشش داخلی سقف هم 2117 عنصر نورانی را در خود جای داده تا آسمان صحرای بونویل در سال 1938 را تداعی کند. نوارهای مشکی روی فرمان هم برای یادآوری رگه­‌های نمک در سطح این دریاچه بدون آب، طراحی شده است.


رولزرویس بلک بج ریث Black Arrow

در زیر کاپوت بلک بج ریث Black Arrow با پیشرانه 12 سیلندر مشابه با مدل استاندارد مواجه هستیم، که 624 اسب‌­بخار قدرت و 870.42 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند، اما برای تمایز از سایرین، با نشان زرد رنگ همراه شده است.

آقای تورستن مولر مدیرعامل رولزرویس، ریث را یکی از محصولات قابل توجه و تاثیرگذار این برند می‌­داند، که طیف تازه­‌ای از مشتریان را به سوی خود جلب کرده و اکنون لقب آخرین کوپه رولزرویس با پیشرانه 12 سیلندر را به خود اختصاص داده است.

مترجم : باما
منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.