بزرگترین شرکت‌های اینترنتی جهان کدامند؟

0

پرسرعت ترین اینترنت ،شرکت آمازون ،بزرگترین شرکت های ارائه دهنده اینترنت ،شرکت های ارائه دهنده اینترنت ،شرکت متا کجاست ،

شرکت‌های اینترنتی از طریق فروش آنلاین، کارمزد تراکنش‌های مالی، تبلیغات پولی، خدمات ابری و مجموعه‌ای از لاین‌های تجاری دیگر، درآمد کسب می‌کنند.

این شرکت‌ها در سال ۲۰۲۱ رشد خیره کننده ای داشتند. وب سایت اینوستوپدیا، فهرستی از ۱۰ شرکت سهامی عام اینترنتی تهیه کرده است که در صدر فهرست شرکت‌های اینترنتی قرار دارند.

 بزرگترین شرکت های دنیا  مدیر عامل شرکت آمازون  شرکت گوگل  اخبار دانستنی  دانستنی های جدید  دانستنی های علمی

آلفابت

این غول جستجوی اینترنتی، پیشروی جهانی در جستجو، تبلیغات متنی و خدمات آنلاین دیگر است. ارزش بازار گوگل که سهامش در نزدک معامله می شود، در ۱۵ اوت سال ۲۰۲۲، به ۱.۵۹ تریلیون دلار رسید. کل درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۱، به ۲۵۷.۶۴ میلیارد دلار رسید.

آمازون

آمازون که در نزدک معامله می‌شود، در سال ۱۹۹۵ به عنوان یک کتابفروش آنلاین راه اندازی شد و از آن زمان، به بزرگترین خرده فروش اینترنتی که طیف گسترده ای از محصولات را عرضه می کند، تبدیل شده است. این شرکت درآمدش در سال ۲۰۲۱ را ۴۶۹.۸۲ میلیارد دلار گزارش کرد و در ۱۵ اوت سال ۲۰۲۲، ارزش بازارش ۱.۴۶ تریلیون دلار بود.

متا

شرکت متا (فیس بوک سابق) که در فهرست نزدک قرار دارد، محبوب‌ترین سایت شبکه اجتماعی جهان است. این شرکت در اکتبر سال ۲۰۱۴، واتس‌اپ را به مبلغ ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد و همچنین خریدهای کوچک‌تر دیگری انجام داد. متا درآمد کل ۱۱۷.۹۳ میلیارد دلار را برای سال ۲۰۲۱ گزارش کرد. ارزش بازار این شرکت در ۱۵ اوت سال ۲۰۲۲، حدود ۴۷۹.۳۰ میلیارد دلار بود.

تنسنت هولدینگز

شرکت تنسنت هولدینگز در چین مستقر بوده و سهامش در بورس هنگ کنگ عرضه می‌شود و برای اپلیکیشن‌ها، بازی‌های آنلاین، تبلیغات و خدمات پیام رسانی مانند وی‌چت در آسیا محبوب است، اما خارج از این منطقه چندان شناخته شده نیست. در سال ۲۰۲۱، درآمد این شرکت تقریبا ۸۲.۵۷ میلیارد دلار بود و ارزش بازار آن در ۱۵ اوت سال ۲۰۲۲، به ۳۷۲.۱۲ میلیارد دلار رسید.

علی‌بابا

گروه علی‌بابا در سال ۲۰۱۴ در بورس نیویورک عرضه شد و پس از این که عرضه اولیه عمومی سهام این شرکت، به بزرگترین عرضه اولیه عمومی جهان تبدیل شد، در صدر اخبار قرار گرفت. ارزش بازار این غول تجارت الکترونیک چینی در ۱۵ اوت سال ۲۰۲۲، به ۲۵۰.۸۷ میلیارد دلار بالغ شد و در سال مالی ۲۰۲۲، درآمدش ۱۳۴.۵۷ میلیارد دلار بود.

نتفلیکس

نتفلیکس، یک شرکت سرگرمی است که خدمات پخش ویدئو را عرضه می‌کند. این شبکه دارای بیش از ۲۲۲ میلیون عضو در بیش از ۱۹۰ کشور است. ارزش بازار نتفلیکس تا ۱۵ اوت سال ۲۰۲۲، حدود ۱۱۰.۸۷ میلیارد دلار بود. کل درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۱، به ۲۹.۷۰ میلیارد دلار بالغ شد.

جی‌دی دات کام

جی‌دی دات کام (JD.com) که در نزدک عرضه شده، یک شرکت تجارت الکترونیک چینی است که مقرش در پکن است. این وب سایت، یکی از بزرگترین پلتفرم‌های آنلاین مدل بیزنس به مصرف کننده در چین است و یکی از اعضای فورچون گلوبال ۵۰۰ است. ارزش بازار این شرکت در ۱۵ اوت سال ۲۰۲۲، به ۸۶.۹۰ میلیارد دلار رسید و در سال ۲۰۲۱، کل درآمدش، ۱۴۹.۳۳ میلیارد دلار بود.

 بوکینگ دات کام

بوکینگ دات کام (Booking.com) یک شرکت مسافرتی آنلاین است که به کاربران، امکان رزرو رستوران‌ها، هتل‌ها، اتومبیل‌های اجاره‌ای، بلیط هواپیما، سافاری، کشتی‌های دریایی و سایر خدمات مسافرتی را از طریق وب سایت‌های خود فراهم می‌دهد.  ارزش بازار این شرکت در ۳۰ ژوئن سال ۲۰۲۰، به ۶۵.۲۰ میلیارد دلار رسید. در سال ۲۰۱۹، کل درآمد بوکینگ دات کام، ۱۵.۰۷ میلیارد دلار بود.

بایدو

گوگل بزرگترین موتور جستجوی اینترنتی جهان است اما در چین که گوگل به دلیل محدودیت در فراهم کردن خدماتش، حضور کوچکتری دارد، این بایدو است که با عرضه خدمات نقشه، اخبار، ویدئو، نرم افزارهای ضد ویروس و تلویزیون اینترنتی، نفوذ دارد. مقر مرکزی بایدو در چین است و نتایج جستجو را در راستای عمل به قوانین و دستورالعمل‌های سیاسی چین، محدود می‌کند. ارزش بازار بایدو در ۳۰ ژوئن سال ۲۰۲۰، به ۴۱.۳۲ میلیارد دلار رسید و در سال ۲۰۱۹، درآمدی معادل ۱۵.۴۳ میلیارد دلار داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.