پیکاپ دادائو، برندی مشترک از JMC و فورد

0

سابقه همکاری JMC با فورد به سال 1995 بازمی­‌گردد، زمانی که 20 درصد از سهام این شرکت چینی توسط برند آمریکایی خریداری شد. با افزایش سهام فورد به 32 درصد، برخی پیکاپ‌ها و شاسی‌­بلندهای این برند توسط JMC تولید و حتی به سایر کشورها صادر شد.

دادائو به زودی با چند مدل شاسی­‌بلند و پیکاپ وارد بازار می­‌شود. نخستین محصول این برند در بخش شاسی و پیشرانه با نسل جدید فورد رنجر مشترک است.اکنون همکاری‌های این دو شرکت به مرحله تازه­‌ای وارد شده، چراکه برند دادائو (Dadao) به معنای «خیابان» در زبان چینی، به صورت مشترک توسط فورد و JMC تاسیس شده است.

دادائو به زودی با چند مدل شاسی­‌بلند و پیکاپ وارد بازار می­‌شود، اما نخستین محصول این برند که هنوز نام مشخصی ندارد، همزمان با اعلام موجودیت دادائو معرفی شده است. این خودروی پیکاپ در چین طراحی شده، اما براساس اعلام سازنده، در بخش شاسی و پیشرانه با نسل جدید فورد رنجر مشترک است.

پلتفرم دادائو برای ساخت خودروهای 4.8 الی 5.7 متری با فاصله محوری 2.7 الی 3.5 متر طراحی شده، که برای ساخت شاسی‌­بلندهای بزرگ و پیکاپ‌های دوکابین مناسب است.

پیکاپ دادائو در تریم پایه با طراحی ساده کابین، تجهیزات رفاهی محدود و طراحی فنر شمش در تعلیق عقب همراه شده است، تا چهره‌­ای از یک وانت اقتصادی برای کاربری‌های عمومی را به نمایش بگذارد. البته نمایشگر مرکزی، استارت دکمه‌­ای و سانروف در این تریم هم وجود دارد.

پیکاپ دادائو در دو نسخه با طول 5.45 یا 5.685 و فاصله محوری 3.27 یا 3.47 متر قابل سفارش است، هرچند عرض خودرو در هر دو نسخه، 1.935 متر خواهد بود.

البته نسخه مخصوص مشتریان عادی فقط در طول بدنه کوتاه‌تر با طراحی متفاوت جلوپنجره و سپر جلو و طراحی راحت­‌تر تعلیق عقب، عرضه خواهد شد، هر چند که ظرفیت حمل بار هر دو مدل یکسان و برابر با 820 کیلوگرم اعلام شده است.

در تریم‌های کامل‌تر، صفحه پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر مرکزی 12 اینچی با قابلیت چرخش، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، ترمز پارک برقی، دوربین 360 درجه و کروز کنترل تطبیق‌­پذیر هم اضافه می­‌شود.

نسخه آفرودی از پیکاپ دادائو به رینگ‌های بزرگتر، سپرهای آفرود، هلالی گلگیرها، اسنورکل، محافظ قطعات زیرین بدنه و قفل دیفرانسیل محورهای جلو و عقب مجهز شده است.

پیکاپ‌های دادائو را می‌­توان با پیشرانه 2.3 لیتری اکوبوست توربوشارژ با 258 اسب­‌بخار قدرت و 450 نیوتن‌متر گشتاور یا پیشرانه توربودیزل سری پوما با 177 اسب­‌بخار قدرت و 450 نیوتن‌متر گشتاور سفارش داد. پیشرانه دیزل تنها با گیربکس شش سرعته دستی همراه می­‌شود، اما برای مدل بنزینی، جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک ZF هم قابل سفارش خواهد بود.

پیکاپ دادائو در نسخه پایه به صورت دیفرانسیل-عقب و در مدل‌های کامل‌تر با سامانه چهارچرخ محرک عرضه می­‌شود. ظرفیت یدک­‌کشی در قدرتمندترین نسخه، 3 تن اعلام شده است. شرکت سازنده قصد دارد مجموعه­‌ای از لوازم اضافه مناسب برای بیراهه­‌نوردی را نیز برای این خودرو عرضه کند.

فروش پیکاپ دادائو از می 2023 در چین آغاز می­‌شود. نسخه برقی این خودرو نیز در آینده نزدیک عرضه خواهد شد.

منبع:باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.