اگر دیسک و صفحه به اصطلاح ضعیف شود چه مشکلی ممکن است برای خودروبه وجود آید؟

0

پرسش پاسخ خودرویی
1⃣اگر دیسک و صفحه به اصطلاح ضعیف شود و مالک خودرو نسبت به تعمیر آن اقدام نکند چه مشکلی ممکن است برای خودروبه وجود آید

افزایش شتاب خودرو افزایش قدرت و شتاب خودرو دلایل افت شتاب خودرو شتاب خودرو پراید علت کاهش شتاب خودرو علت کاهش شتاب پراید علت کاهش شتاب پژو 206 علت کاهش شتاب پژو 405 تعمیرکار

ضعف يا كاهش ضخامت ديسكو صفحه كلاچ منجر به هدررفت انرژي خواهد شد كه پيامدهاي آن، كاهش كشش و توان خودرو، افزايش مصرف سوخت،افزايش گرماي توليدشده در مجموعه انتقال نيرو و در حالت هاي شديد، ايجاد آسيب به قسمت هاي ديگر است.

2⃣فرق سیستم انتقال قدرت ME با BE4 و BE3 در چیست؟کدام بهتر است

جعبه دنده هاي مختلف كه براي شناسايي در زنجيره تامين قطعات ازكدهاي متفاوتي استفاده مي كنند، براي محصولات مختلف و پيشرانه هاي متناسب با خود طراحي شده اند. در واقع تفاوت ميان جعبه دنده هاي مختلف، در تعداد دنده وضرايب و نسبت هاي آن هاست تا در خودروهاي متنوع قابليت استفاده داشته باشند؛مثال تفاوت گيربكس پيكان سواري با پيكان وانت اين است كه ضريب دنده ها درپيكان وانت سنگين تر است تا خودرو بتواند بار سنگيني را كه بر آن قرار گرفته حمل كند و در عوض به دليل زياد بودن نسبت دنده ها، حداكثر سرعت كم تري نسبت به مدل سواري دارد.

3⃣یک دستگاه پژو ۴۰۵ دارم که فرمان آن در سرعت ۱۰۰ تا ۱۰۵ آن هم هنگام حرکت نه هنگام ترمز زدن، لرزش دارد دلیل چیست
لرزش فرمان در سرعت هاي بالا معمولا به دليل بالانس نبودن چرخهاست، اما اگر اين اتفاق فقط در هنگام استفاده از ترمز مي افتد، ممكن است به دليل اشكال در جلوبندي و يا تاب داشتن ديسكهاي ترمز باشد.توصیه می شود از دیسک های ترمز استاندارد استفاده شود.

4⃣از لحاظ اقتصادی و نگهداری کدام موتور بهتراست؛ ایي اف 7 یا تی یو 5

هر دو پيشرانه از فن آوري بالایی برخوردارند و مصرف سوخت كم وبيش مشابهی دارند، اما از نظر قطعات يدكي، پيشرانه تي يو 5 فراواني بيشتري دارد و به همين خاطر هزينه كمتري خواهد داشت.

5⃣چرا شتاب پژو 405 مدل 2000 در سربالایی کم می شود

طبيعي است كه در همه وسايل نقليه، هر نوع بار اضافه بر موتور از جمله افزايش تعداد سرنشين يا بار، سربالايي و يا باد مخالف، بر عملكرد آن تاثير منفي يا كاهنده خواهد داشت و مختص یک خودرو نيست. اما اگر فكر مي كنيد كه اين كاهش شتاب، غيرطبيعي است شايد علت آن تنظيم نبودن موتور يا ضعف ديسك و صفحه كلاچ باشد.

6⃣حداکثر قدرت موتور در پایه بنزینی محاسبه می شود یا گازسوز

در پيشرانه هاي دوگانه سوز، مشخصه هاي عملكردي نظير حداكثر قدرت، حداكثر گشتاور، ميزان مصرف سوخت، شتاب صفرتاصد و امثالهم در دو حالت بنزيني و گازسوز اندازه گيري و به همين صورت نيز در مشخصات فني خودرو قيد مي شود.

7⃣پس از طی مسافتی با بنزین و تعویض به گاز، خودرو با اولین توقف خاموش می شود و خاموش شدن چندین بار تکرار می شود تا به حالت عادی برگردد. استپر گاز و بنزین را سرویس کردم ولی فرقی نکرد

چنين موردي ممكن است به دليل خارج شدن ايي سي يو از تنظيم هم باشد و در هر صورت بهتر است خودرو از نزدیک بررسي شود.

8⃣برای هواگیری رادیاتور خودروی روآ ابتدا باید شیلنگ بخاری را هواگیری کرد یا روی رادیاتور را؟

معمولا بخارات آب در بالاترين نقطه سطح آب قرار مي گيرد، به همين خاطر لبه ترموستات بهترين جا براي هواگيري است. روي هوزينگ ترموستات پژو روآیک والو يا سوپاپ هست كه از نظر استاندارد، محل هواگيري است و به دليل باز بودن مدار سيستم خنك كننده اين خودرو،هواگيري آن ارتباطي با بخاري ندارد. البته اگر رادياتورتان دو شير داشته باشد، شير پا ييني براي خروج آب و شير بالايي براي ورود است كه از بالايي براي اين كار هم مي توان استفاده كرد.

9⃣سوپرشارژر روی موتور تی یو 5 خودرو 206 جواب می دهد.

اضافه كردن انواع شارژرها و به ويژه سوپرشارژر كه در داخل موتور و با اتصالات مكانیکی نصب مي شود، حتما بايد توسط خودروساز يا نماينده مجاز آن صورت گيرد، چرا كه غير از نصب فيزیکي آن، تغييرات ديگري از جمله تغييرات نرم افزاري هم نياز دارد كه از عهده افراد متفرقه بر نمي آيد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.