بررسی خودرو جدید چینی هوزون نتا GT (عکس)

0

شرکت Hozon Auto با نام قبلی Zhejiang Hezhong New Energy Vehicles، در سال 2017 اعلام موجودیت کرد. این شرکت در ابتدا چند خودروی کانسپت برقی را به نمایش گذاشت، هرچند محصولاتی که بعدا تولید کرد، هویت متفاوتی داشتند.

نتا GT در دو نسخه تک­ موتور با 230 اسب­‌بخار قدرت و دو موتوره با 460 اسب‌بخار قدرت و سامانه چهارچرخ محرک تولید می­‌شود.
نخستین محصول این شرکت تحت برند نتا، کراس‌­اوری با طول کمتر از 4 متر و با قیمت 10 هزار دلار به نام N01 بود که در سال 2018 وارد بازار شد. پس از دو کراس‌­اور به اسامی U و V و یک سدان به نام S و همچنین ثبت آمار فروش 152,073 دستگاه در سال 2022، نتا قصد دارد با GT به رده کوپه وارد شود.

تصاویر این خودرو مدتی پیش و تحت نام E توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) منتشر شد. چراغ‌های بزرگ جلو، فرم سقف و نحوه اتصال آن به انتهای بدنه، دستگیره‌­های مخفی شونده و تزئین ستون C با رنگ مشکی، از مهمترین ویژگی‌های ظاهری نِتا GT به‌شمار می­‌آید.

البته نشانه‌­هایی از خودروهای دیگر در چهره نتا GT قابل مشاهده است. هواکش روی کاپوت هم تزئینی و بدون کاربردی است، درحالیکه وجود خروجی‌های اگزوز مصنوعی با حاشیه قرمز هم چندان ضروری نبوده و شاید بدون وجود آن‌ها نتیجه بهتری حاصل می­‌شد.

ابعاد بدنه نتا GT در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.715، 1.979، 1.415 و 2.77 متر اعلام شده است، که روی رینگ‌های 19 اینچی با تایرهای 245/45  استوار می­‌شود.

در فضای کابین نتا GT با نمایشگر 17.6 اینچی عمودی، دو جالیوانی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، دکمه استارت، اهرم تعویض دنده پشت فرمان، صفحه پشت آمپر دیجیتال و تریم نارنجی مواجه هستیم. ظاهرا صندلی‌های عقب بدون پشت سری طراحی شده و فضای چندانی هم ندارد، اما به استاندارد ایزوفیکس صندلی کودک مجهز شده است.
نتا GT در دو نسخه دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک تولید خواهد شد. در نسخه تک ­موتور، 231 اسب‌­بخار قدرت به محور عقب و در نسخه 4WD، قدرتی معادل 460 اسب­‌بخار به هر دو محور منتقل می­‌شود. ظرفیت باتری همچنان اعلام نشده است، ولی از شعاع حرکتی 560 تا 580 کیلومتر سخن به میان آمده که البته چندان دقیق نیست.

مجوز تولید نتا GT صادر شده و انتظار داریم که این خودرو را در نمایشگاه شانگهای 2023 ملاقات کنیم.

به نظر می‌­رسد که نتا از ظرفیت‌های GT به عنوان یک خودروی کوپه برقی چندان استفاده نکرده است، بنابراین اصلا بعید نیست که بسیاری از مشتریان، خودروهای سدان همچون نیو ET5 و حتی نتا S را ترجیح دهند.

مترجم : باما

منبع : carnewschina.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.