افزایش قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران‌خودرو و سایپا – فروردین ۱۴۰۲

0

قیمت جدید کارخانه‌ای محصولات ایران‌خودرو و سایپا با متوسط افزایش ۲۹ درصدی اعلام شد.

«محمدعلی تیموری» مدیرعامل شرکت سایپا با حضور در بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه یک صدا و سیما به بیان قیمت‌های جدید محصولات دو خودروساز بزرگ کشور پرداخت و افزود: آخرین بار آذرماه ۱۴۰۰ افزایش قیمت برای خودروها اعلام شده بود و از آن زمان تاکنون هیچ افزایش قیمتی برای نرخ‌های کارخانه‌ای خودروها اعمال نشده بود.

وی بیان‌داشت: شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان دو تصمیم گیر و تصمیم ساز برای تعیین قیمت‌های خودروها هستند که حدود پنج ماه پیش از عید امسال فعالیت خود را برای تعیین قیمت‌های جدید آغاز کردند.

قیمت شاهین G مشخصات شاهین G معایب و مزایای شاهین G آپشن های شاهین امنیت شاهین خودرو شاهین حواله شاهین چنده سایپا شاهین علت روشن نشدن شاهین قیمت سایپا شاهین قیمت شاهین اتوماتیک بهترین خودرو ایرانی

تیموری خاطرنشان‌کرد: این دو دستگاه، مبنای قیمت‌گذری‌های جدید را بر گزارش ۶ ماهه نخست حسابرسی ایران‌خود و سایپا قرار دادند، همچنین در شیوه دومی که مورد استفاده قرار گرفت سه خودروی خارجی که همتراز خودروهای ایرانی از نظر کیفیت و اندازه بودند مورد مقایسه قیمتی قرار گرفتند.

وی گفت: متوسط افزایش قیمتی که برای خودروهای این دو خودروساز پس از ۱۸ ماه اعمال شده، نزدیک به ۲۹ درصد است، به طوری که در خودرویی نظیر شاهین سایپا ۱۸ درصد و در کوئیک دنده اتوماتیک ۱۷ درصد است.

مدیرعامل سایپا ادامه‌داد: همچنین خودروهایی نظیر سمند، پژو ۲۰۶، تارا و پژو پارس گروه صنعتی ایران‌خودرو افزایشی کمتر از ۲۹ درصد خواهند داشت.

وی اظهار داشت: همه خودروهای داخلی که با نظر شورای رقابت، غیر رقابتی تشخیص داده شده اند در حیطه قیمت‌گذاری‌های این شورا قرار گرفته‌اند و نرخ‌های جدید امروز در سایت دو گروه خودروسازی بزرگ کشور بارگزاری خواهد شد.

منبع:ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.