معرفی تویوتا کرولا کراس هیبرید 2023

0

تویوتا کرولا از زمان آغاز تولید در سال 1966 تاکنون، در 12 نسل متوالی و در تیراژ بیش از 50 میلیون دستگاه تولید شد، تا به محبوب­ترین نام در صنعت خودروسازی تبدیل شود.

با تغییراتی که در بازار خودروی جهان رخ داده، تویوتا تصمیم گرفت نسخه قدبلند از این خودرو را نیز در سال 2021 وارد بازار کند. هرچند عضو جدید خانواده کرولا لزوما بهترین گزینه در رده خود نیست، اما تویوتا به موفقیت آن امید بسته و سعی دارد نظر مشتریان را به سوی آن جلب کند. به همین مناسبت، پیشرانه هیبرید نیز برای تویوتا کرولا کراس 2023 عرضه شده است، تا با افزایش جزئی قیمت، مصرف سوخت کمتر، تجهیزات بیشتر و عملکرد فنی بهتر را ارائه کند.

طراحی تویوتا کرولا کراس هیبرید

طراحی دماغه، جلوپنجره و رینگ‌های تویوتا کرولا کراس هیبرید 2023 مورد بازنگری قرار گرفته است. این خودرو در دو تریم LE و XLE عرضه شده و نشان‌های مشکی، ترکیب دو رنگ بدنه با سقف مشکی و جزئیات زرد لیمویی را نیز به همراه دارد.
تویوتا کرولا کراس هیبرید 2023

کابین و امکانات تویوتا کرولا کراس هیبرید

تغییرات فضای کابین به تریم آبی صندلی‌ها محدود می­‌شود. سرنشینان ردیف عقب در تویوتا کرولا کراس هیبرید از دریچه تهویه مجزا برخوردار هستند، درحالی‌که در تریم XSE، تهویه مطبوع دومنطقه‌­ای و گرمکن صندلی‌های جلو هم پیش‌­بینی شده است.

فضای محفظه بار با 113 واحد کاهش نسبت به تویوتا کرولا کراس با پیشرانه درون‌سوز، به 608 لیتر رسیده است.

نمایشگر 8 اینچی با گرافیک جدید رابط کاربری و پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم، ارتباط بلوتوث همزمان با دو دستگاه، دستیار صوتی، شبکه اینترنت 4G، اپل موزیک، آمازون موزیک، SiriusXM، شارژ بی‌سیم (سفارشی) و سیستم صوتی JBL با 9 بلندگو (با پرداخت 800 دلار)، از مهمترین امکانات رفاهی به‌شمار می‌­آید.

تویوتا کرولا کراس هیبرید 2023 به نسل سوم از پکیج ایمنی تویوتا یعنی Safety Sense مجهز است، که مواردی همچون کروزکنترل تطبیق­‌پذیر، هشدار خروج از خط، حفظ حرکت بین خطوط با کنترل فرمان، ترمز خودکار اضطراری با شناسایی عابرپیاده، نوربالا خودکار، دستیار شروع حرکت در سربالایی و حسگر تابلوخوان را ارائه می­‌کند.

مشخصات فنی تویوتا کرولا کراس هیبرید

تویوتا کرولا کراس هیبرید 2023 به پیشرانه درون‌سوز 2 لیتری با 150 اسب­‌بخار قدرت و 203 نیوتن‌متر گشتاور، پیشرانه درون‌سوز روی محور عقب، باتری 4.1 کیلووات ساعت و گیربکس E-CVT مجهز شده است.

مجموع خروجی این سامانه به 196 اسب­‌بخار قدرت رسیده است، یعنی 27 واحد بیشتر از همتای درون‌سوز و شتاب صفر تا صد 8 ثانیه­‌ای این مدل هم بیش از یک ثانیه، سریع‌تر است. مصرف سوخت ترکیبی این خودروی 1515 کیلوگرمی هم 5.6 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

تجربه رانندگی با تویوتا کرولا کراس هیبرید

کارشناس سایت motor1 که تویوتا کرولا کراس هیبرید 2023 را بررسی کرده، ضمن اشاره به کیفیت مناسب قطعات کابین، از کیفیت پایین برخی جزئیات همچون دکمه‌­های روی فرمان یا گرمکن انتقاد کرده است.

وی با اشاره به مصرف سوخت مناسب خودرو، اظهار داشته که به آسانی توانسته به مصرف ترکیبی 5.8 لیتر در صد کیلومتر دست پیدا کند. با وجود عملکرد مناسب پیشرانه، عملکرد پر سر و صدا و کسل‌کننده گیربکس CVT، می‌­تواند برای برخی افراد ناخوشایند باشد. راحتی و کیفیت سواری هم بهتر از مدل قبلی ارزیابی شده است، به نحوی که حتی با افزایش ابعاد رینگ‌ها از 17 به 18 اینچ، بهتر هم می­‌شود.
عملکرد نرم فرمان و پدال ترمز، تاثیر چندانی بر احساس رانندگی نداشته و با انتخاب هر یک از سه حالت رانندگی هم تغییر خاصی مشاهده نمی‌­شود.

قیمت تویوتا کرولا کراس هیبرید

قیمت تویوتا کرولا کراس هیبرید 2023 در تریم S پایه، 29,305 دلار تعیین شده است، که تجهیزات استاندارد همچون کی‌لس و چراغ‌های LED جلو و عقب را به همراه دارد.

تریم SE با ریل سقفی، شیشه­‌های تیره عقب، پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان، پایش نقطه کور و هشدار عبور خودرو از عقب، با قیمت 30,625 دلار به فروش می‌­رسد.

قیمت تریم XSE به عنوان کامل‌ترین نمونه، 32,400 دلار تعیین شده است، هرچند که در این تریم هم برخی موارد مثل بازشوی برقی صندوق را با هزینه بیشتر دریافت می‌­کنید. قیمت خودرو با تمام تجهیزات به 35,565 دلار خواهد رسید.

تویوتا از فروش 71 هزار دستگاه کرولا کراس در سال 2022 خبر داده و انتظار دارد که 14 هزار دستگاه از نسخه هیبرید را در طی امسال در تاسیسات آلاباما تولید کند. این رقم در سال 2024 به 34 هزار دستگاه خواهد رسید.

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.