معرفی خودرو جدید چری اومودا S5 (عکس)

0

شرکت چری از غیاب شرکت‌های خودروسازی در بازار روسیه استفاده کرده است و تنوع محصولات صادراتی خود به این کشور را افزایش می­‌دهد. برند اومودا به عنوان یکی از زیرمجموعه‌­های چری، توانسته فقط با مدل C5 (که در ایران با نام فونیکس FX شناخته می‌شود.) عنوان هشتمین برند پرفروش این کشور در سه ماهه نخست سال 2023 را به دست آورد.

 چری اومودا S5  بررسی خودرو چینی  خودرو چینی جدید  قیمت خودرو چینی  محصولات جدید چری

دومین محصول از زیرمجموعه چری به نام اومودا S5 به بازار روسیه معرفی شده است، که در واقع نسخه ساده‌­تر از فونیکس آریزو 6 پرو استاکنون دومین محصول از این برند به نام اومودا S5 به بازار روسیه معرفی شده است، که درواقع نسخه ساده‌­تر از چری آریزو 5 پلاس است، خودرویی که در ایران با نام فونیکس آریزو 6 پرو می­‌شناسیم. آریزو 5 نخستین بار در سال 2015 معرفی شده و پس از چندین بار تغییر، اکنون در 4 نسخه مختلف در بازار چین به فروش می­‌رسد.

اومودا S5 در طراحی سپرها و جلوپنجره مورد تغییر قرار گرفته و ابعاد رینگ‌های آن هم به 16 اینچ کاهش یافته است.

ابعاد بدنه اومودا S5 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.644، 1.814، 1.493 و 2.65 متر اعلام شده است، که تقریبا با هیوندای النترا و کیا سراتو شباهت دارد. البته فاصله بین محورهای این خودروی چینی از رقبای کره­‌ای کمی کوچکتر است.

اومودا S5 براساس پلتفرم M1X شکل گرفته و سیستم تعلیق آن به صورت مک­‌فرسون در جلو و نیمه مستقل در عقب طراحی شده است. فاصله کف خودرو تا سطح زمین و گنجایش محفظه بار هم به ترتیب 121 میلی‌متر و 482 لیتر اعلام شده است.

اومودا S5 در تریم پایه یا Life، به پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 113 اسب­‌بخار قدرت و 138 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که با اتصال به گیربکس CVT، این خودرو را ظرف 13.2 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می­‌رساند. حداکثر سرعت این تریم، 180 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

 چری اومودا S5
 بررسی خودرو چینی
 خودرو چینی جدید
 قیمت خودرو چینی
 محصولات جدید چری

تجهیزات تریم Life به شش کیسه هوا، ترمز ABS، سامانه پایداری، روکش چرم، صفحه پشت آمپر 10.25 اینچی، گرمکن صندلی‌های جلو، دوربین 360 درجه، حسگرهای عقب، سنسور نور، کروزکنترل، کی‌لس، استارت ریموتی و رینگ‌های 16 اینچی محدود شده است.

اومودا S5 در دو تریم Tech و Ultra به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 147 اسب­‌بخار قدرت و 210 نیوتن‌متر گشتاور و همچنین گیربکس CVT مجهز شده است.

قدرت این پیشرانه برای سازگاری با اکتان بنزین 92، نسبت به نمونه مشابه در سایر بازارها کمی کاهش یافته است. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت نیز به ترتیب 9.7 ثانیه و 190 کیلومتر برساعت خواهد بود.

تریم Techموارد بیشتری شامل سنسور باران، گرمکن برای شیشه جلو، فرمان و صندلی‌های عقب و رینگ‌های 17 اینچی را به همراه دارد. در کامل‌ترین نسخه یا Ultra، سقف پانوراما، جزئیات کروم بدنه، سامانه پارک خودکار و چند سامانه دستیار راننده هم به خودرو اضافه می­‌شود.

 چری اومودا S5
 بررسی خودرو چینی
 خودرو چینی جدید
 قیمت خودرو چینی
 محصولات جدید چری

هنوز از قیمت اومودا S5 در روسیه اطلاعی نداریم، ولی با توجه به قیمت 24 هزار دلاری که در روسیه برای محصول دیگری از زیرمجموعه چری یعنی کایی E5 (بهمن ریسپکت در ایران) تعیین شده، بعید به نظر می­‌رسد که اومودا S5 با قیمت کمتر از 22 هزار دلار به فروش برسد.

مترجم : باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.