لوکس‌ترین کراس اوور چری به ایران می‌آید + قیمت

0

معرفی فونیکس تیگو ۹

شرکت مدیران خودرو قصد دارد طی سال ۱۴۰۲ پرچم‌دار سری تیگو از تولیدات کمپانی چری را در بازار ایران عرضه کند. چری تیگو ۹ لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین عضو خانواده تیگو محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۳ به بازار آمده و شرکت مدیران خودرو نیز تصمیم گرفته آن را اصطلاحا به صورت داغ داغ و طی مدت کمی پس از عرضه جهانی، به بازار ایران روانه کند.

شرکت مدیران خودرو با تاسیس برند فونیکس مسیری تازه را پیش روی آینده خود گشود و تولیدات لوکس کمپانی چری را از این طریق به بازار ایران آورد تا به صورت اختصاصی روی سلیقه بخش ثروتمند جامعه کار کند و تولیدات سطح بالای چری را در اختیار آنان بگذارد. حالا و در ادامه سیاست‌های شرکت فونیکس، گفته می‌شود که جدیدترین، لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین عضو خانواده تیگو در سال ۱۴۰۲ تحت نشان فونیکس به بازار ایران خواهد آمد.

تیگو ۹ یک کراس اوور لوکس است که از لحاظ سگمنت و ابعاد بدنه، در کلاس بزرگتر از تیگو ۸ پرو قرار می‌گیرد. این خودرو که در بازار چین با نشان جائکو به فروش می‌رسد، معادل ۴۸۲۰ میلی‌متر طول، ۱۹۳۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۹۹ میلی‌متر ارتفاع دارد و از فرم ظاهری جذاب مطابق با شاسی بلندهای مجلل بهره می‌برد. حتی شاید برخی علاقه‌مندان با دیدن این خودرو به یاد تولیدات برند آمریکایی لینکلن، خصوصا مدل ایویتر بیفتند.

جلو پنجره بزرگ با نوارهای کرومی عمودی، چراغ‌های مزین به لامپ‌هایLED ، دستگیره‌های مخفی و رینگ‌های بزرگ ۲۰ اینچی با طراحی جدید، از شاخصه‌های نمای بیرونی فونیکس تیگو ۹ به حساب می‌آیند.

درون کابین تیگو ۹ انواع و اقسام المان‌های مدرن مشاهده می‌شود. این نوع زبان طراحی داخلی پیش از این با تیگو ۸ پرو به بازار ایران آمده بود و بنابراین اصل و اساس آن چندان برای ما جدید به نظر نمی‌رسد. با این حال، طراحان داخلی تیگو ۹ سعی کرده‌اند تا جزئیات بسیار جذاب‌تری به کابین این خودرو اضافه کنند و نمایی کاملا لوکس و فراتر از تیگو ۸ پرو را برای سرنشینان این شاسی بلند شهری بزرگ رقم بزنند.

حضور نمایشگرهای اطلاعات سرگرمی و صفحه آمپر داخل یک پنل خمیده به صورت یکپارچه، به رسم امروزه محصولات لوکس چینی تبدیل شده است. آرایش صندلی‌های تیگو ناین می‌تواند به صورت ۵ و ۷ نفره باشد. در مدل هفت نفره صندلی‌های ردیف دوم کاملا از یکدیگر جدا هستند و در اصطلاح فرمی VIP دارند. در نتیجه افراد حاضر در این صندلی‌ها تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش از سواری با تیگو ۹ در ذهن خود ثبت خواهند کرد.

قیمت چری تیگو 9 مشخصات تیگو 9 بهترین شاسی بلند چینی شاسی بلند چینی قیمت شاسی بلند چینی محصولات جدید چری محصولات جدید تیگو جدیدترین خودرو چین در ایران جدیدترین خودروهای وارداتی

به‌کارگیری مواد و متریال درجه یک در ساخت ادوات کابین تیگو ۹ نشان می‌دهد که شرکت چری این محصول را برای رقابت با محصولات سطح اول جهانی ساخته و پرداخته کرده است. فضای بزرگ کابین به همراه صندوق عقب وسیع (در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف سوم) که به مدد فاصله محوری ۲۸۲۰ میلی‌متری به وجود آمده‌اند، نیز از دیگر نقاط قوت کابین تیگو ۹ محسوب می‌شوند.

مشخصات فنی فونیکس تیگو ۹

طبق اطلاعات رسیده به دست ما، شرکت مدیران خودرو قصد دارد تا اساس مشخصات فنی فونیکس تیگو ۹ را در ایران بر مبنای یک موتور توربوشارژ پرقدرت 2.0 لیتری پایه‌گذاری کند. این پیشرانه می‌تواند ۲۶۱ اسب‌ بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن‌ متر گشتاور تولید کند. یک جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک متعارف مجهز به مبدل گشتاور نیز به کار گرفته شده تا در کنار سیستم تمام چرخ محرکAWD ، قادر به ارسال نیروی موتور به سوی تمامی چرخ‌ها باشد.

فونیکس تیگو ۹ می‌تواند تا ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و در این میان به طور متوسط چیزی حدود ۷.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف کند.

ناگفته نماند که قوای فنی هیبریدی نیز برای تیگو ۹ در نظر گرفته شده که اطلاعات زیادی از آن تاکنون منتشر نشده است. اما مسئولان شرکت چری اعلام کرده‌اند که شتاب صفر تا صد این نسخه حدود ۴.۵ ثانیه خواهد بود که برای یک شاسی بلند شهری، رقمی بسیار خیره‌کننده و مهیج به نظر می‌رسد.

امکانات فونیکس تیگو ۹

چری تیگو ۹ در بازارهای جهانی از امکانات مدرن و متنوعی برخوردار است و به احتمال بسیار زیاد فونیکس تیگو ۹ نیز در ایران به صورت فول آپشن عرضه شود تا قابلیت بیشتری در جهت جلب نظر مشتریان ثروتمند ایرانی داشته باشد.

از همین رو باید منتظر آپشن‌های مدرن و سطح اول مثل موارد زیر در فونیکس تیگو ۹ باشیم:
• رادار هشدار نقطه کور، رادار هشدار خروج از خط
• کروز کنترل تطبیقی
• دستیار کمکی حرکت بین خطوط، رادار تابلو خوان، سنسور پایش هوشیاری راننده
• دوربین ۳۶۰ درجه و جانبی و دوربین عقب، دوربین ثبت وقایع رانندگی
• شش تا هشت کیسه هوا
• سانروف پانوراما
• صندلی‌های برقی ردیف جلو و عقب، گرمکن و سردکن صندلی‌های ردیف جلو به همراه ماساژور و…،

قیمت تیگو ۹ در ایران

قیمت تیگو ۹ در بازارهای جهانی از حدود ۲۴ هزار دلار شروع می‌شود و قیمت نسخه‌های فول آپشن آن چیزی نزدیک ۲۹ هزار دلار است. بنابراین با توجه به هزینه‌های جانبی نظیر سود شرکت مونتاژکننده، عوارض واردات قطعات منفصله، تعرفه گمرک و دیگر هزینه‌های عمومی، احتمالا فونیکس تیگو ۹ در بازار ایران حداقل ۲۵ درصد گرانتر از تیگو ۸ پرومکس فروخته خواهد شد و این یعنی باید منتظر قیمت چندمیلیاردی این شاسی بلند لوکس در ایران باشیم.

ظاهر فوق‌العاده جذاب، نمای داخلی مدرن و باکیفیت، مشخصات فنی مطلوب به‌ویژه بهره‌مندی از سامانه تمام چرخ محرک و همچنین برخورداری از امکانات مدرن، مهم‌ترین نقاط قوت تیگو ۹ محسوب می‌شوند که می‌توانند نظر مثبت بسیاری از مشتریان ثروتمند را با این خودرو چینی همسو کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.