وانت سپهر و یک محصول مونتاژی در بن رو تولید می‌شود

1

اولین خودرو مونتاژی شرکت بن رو در 6 ماهه دوم سال جاری تولید و روانه بازار خواهد شد.

محمدعلی تیموری درباره روند خصوصی سازی شرکت بن‌رو اظهار داشت: «خصوصی‌سازی سایپا با روش‌های بین‌المللی و مورد قبول کشور پیگیری می‌شود. به عنوان نمونه، شرکت بن‌رو بر اساس خصوصی‌سازی اصولی بهینه شده و توسعه یافته است. شرکت بن رو که ۱۴ سال گرفتار بدهی بود، در اسفندماه ۱۴۰۱ تمام بدهی‌های آن تسویه شد تا بتواند با تولید محصول جدید وارد فاز خصوصی سازی شود.»

او در پاسخ به این ابهام که چرا بن رو واگذار نمی‌شود، اعلام کرد، امروز ارزش کارشناسی تعیین شده برای بن‌رو 2000 میلیارد تومان است، در حالی اگر بخواهید چنین مجموعه‌ای را دوباره ایجاد کنید 10هزار میلیارد تومان هزینه دارد. این در حالی است که اگر بن رو واگذار شود، در حالت خوش‌بینانه می‌خواهد خودرو مونتاژ کند؛ اتفاقی که همین حالا نیز در شرف وقوع است و محصول مونتاژی برای این سایت تولیدی انتخاب شده و در شش ماهه دوم سال 1402 محصول مونتاژی شرکت بن‌رو روی خط تولید می‌رود.

 سایت بن رو ساوه  قرارداد نهایی بن رو  محصولات بن رو  آدرس شرکت بن رو ساوه  محمدعلی تیموری کیست  مدیرعامل سایپا  قیمت وانت سپهر  وانت سپهر  محصولات جدید سایپا  تازه های خودرو در ایرا

علاوه بر این محصول مونتاژی، یک خودرو اختصاصی نیز به بن رو می‌دهیم. پروژه 251 که یک وانت سبک شهری بر پایه پلتفرم X200 است به شرکت بن‌رو واگذار شده و قرار است تولید و فروش این محصول از توسط بن‌رو صورت بپذیرد. پروژه 251 که فعلا با نام سپهر شناخته می‌شود، با 22 سانتی‌متر افزایش فاصله بین دو محور طراحی شده و قابلیت حمل بار تا 800 کیلوگرم را دارد. همچنین امکان اضافه شدن کاربری یخچال‌دار برای این خودرو در نظر گرفته شده است. وانت سپهر با قوای محرکه CNG به تولید انبوه خواهد رسید و از آن‌جایی که یک وانت یک‌و نیم کابین است، باک CNG این محصول به جای اشغال فضای بار پشت صندلی‌ها جانمایی شده است که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده‌های شهری تبدیل می‌کند.

تیموری اعلام کرد که در راستای خصوصی‌سازی مطلوب، گروه خودروسازی سایپا برنامه جوینت ونچر پارس خودرو و چانگان را در پیش رو دارد که همین برنامه را برای شرکت بن رو نیز اجرایی خواهد کرد. همزمان با این برنامه، حضور شرکت بن رو در بورس نیز پیگیری می‌شود تا با امکان خرید و فروش سهام بن رو در بورس، شرایط سرمایه‌گذاری مطلوب در شرکت بن رو ایجاد شود.

مدیرعامل این گروه خودروسازی شرکت سایپا را به عنوان یک شرکت سهامی عام و خصوصی دانست و اظهار کرد که در صورت خرید و فروش سهام سایپا در بورس، همانند دیگر شرکت‌های خصوصی، شرکت سایپا نیز به عنوان یک شرکت خصوصی شناخته می‌شود.

به اعتقاد وی، سیاست خصوصی‌سازی سایپا برای شرکت‌های تابعه، با قدرت‌بخشی به شرکت‌ها، ایجاد جوینت ونچرهای مطلوب با کمپانی‌های معتبر خودروسازی و عرضه سهام این شرکت‌ها در بورس، باید پیگیری شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین از عرضه ۴۲ درصد سهام سایپا در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان سایپا در بورس خبر داد. براساس تأییدیه دریافتی در اسفندماه سال گذشته، سهام این شرکت در بازار پایه بورس عرضه خواهد شد و به زودی شاهد خرید و فروش سهام این شرکت در بورس خواهیم بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. شهرام می گوید

    سلام
    بی صبرانه منتظریم پس کی میاد بازار
    کاشکی تک سوزش بیاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.