معرفی پورشه کاین و کاین کوپه 2024

0

پورشه کاین و کاین کوپه 2024 پس از یک کمپین تبلیغاتی بزرگ معرفی شدند. به روز رسانی‌های ایجاد شده شامل فیس‌لیفت نمای خارجی، اورهال و بازنگری کامل داشبورد و ارتقا پیشرانه است. این محصول جدید در نمایشگاه خودرو شانگهای در دید عموم قرار می‌گیرد.

در حال حاضر ثبت سفارش این دو محصول در آمریکا آغاز شده و در تابستان تحویل مشتریان خواهد شد.

مشخصات فنی پورشه کاین 2024

نسخه پایه کاین همچنان با پیشرانه 3 لیتری V6 توربوشارژ عرضه می‌شود و خروجی آن 348 اسب‌بخار قدرت و 498 نیوتن‌متر گشتاور است. بنابراین 13 اسب‌بخار قدرت و 49 نیوتن‌متر گشتاور، نسبت به قبل، اضافه شده است.

کاین E هیبرید از پیشرانه V6 توربوشارژ و موتور الکتریکی قوی‌تر از قبل نیرو می‌گیرد. قدرت این موتور الکتریکی 174 اسب‌بخار است. بنابراین خروجی کلی پیشرانه به 463 اسب‌بخار قدرت می‌‌رسد، که 8 اسب‌بخار بیش‌تر از نسخه قبلی است. ظرفیت باتری نیز به 25.9 کیلووات ساعت ارتقا یافته است، در حالی که باتری قبلی 17.9 کیلووات ساعت ظرفیت داشت. هنوز اطلاعاتی درباره ظرفیت پیمایش این باتری در دسترس قرار نگرفته است.  یک شارژر 11 کیلوواتی AC کمک می‌کند تا خودرو در مدت زمانی کم‌تر از دو ساعت و نیم در خانه شارژ شود.

کاین S نیروی خود را از طریق پیشرانه V8 توئین توربو با حجم 4 لیتر تامین می‌کند. خروجی این نیروگاه به 468 اسب‌بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. در مقایسه با نسخه 6 سیلندری، 34 اسب‌بخار قدرت و 50 نیوتن‌متر گشتاور اضافه شده است.

با وجود پکیج اختیاری Sport Chrono، کاین و کاین کوپه می‌توانند در مدت زمان 4.4 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسند. حداکثر سرعت نیز 272 کیلومتر برساعت است.

کاین توربو GT کوپه، بیش‌ترین خروجی را دارد و 650 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این نیرو توسط پیشرانه V8 توئین توربو با حجم 4 لیتر تامین می‌شود، که 19 اسب‌بخار بیش‌تر از نسخه‌های قبلی است. کاین توربو GT کوپه شتاب 3.1 ثانیه‌ای دارد و حداکثر سرعت آن برابر 304 کیلومتر برساعت است. علاوه بر آن، توربو GT ویژگی‌هایی مانند چرخ‌های عقب فرمان‌پذیر، سیستم تعلیق بادی، ترمزهای سرامیکی و لوله‌های اگزوز تیتانیومی دارد.

کاین S و E هیبرید، به کمک فنرهای دو سوپاپه جدید مجهز شده‌اند که به صورت جداگانه باز و متراکم می‌شوند. سیستم مدیریت تعلیق فعال پورشه نیز وجود دارد.

سیستم تعلیق بادی جدید نسخه توربو GT، به عنوان یک آپشن برای سایر مدل‌ها در دسترس است. پورشه می‌گوید که با کمک این سیستم، تمایز بیش‌تری بین حالت‌های رانندگی نرمال، اسپرت و اسپرت پلاس حس می‌شود.

طراحی پورشه کاین 2024

ظاهر کاین 2024 آشناست؛ اما تغییرات قابل توجهی در آن اعمال شده است. اکنون طراحی ماتریکسی  LEDچراغ‌های جلو استاندارد است و ظاهر آن‌ها تیزتر از قبل است. پورشه یک کاپوت جدید اضافه کرده و گلگیرها را نیز بازسازی کرده است. چراغ‌های عقب نیز ارتفاع یکسانی دارند. سه رنگ جدید برای بدنه خودرو ارائه می‌شود؛ آبی Algarve متالیک، آبی Montego متالیک و خاکستری Arctic.

خریداران می‌توانند کاین کوپه را با پکیج Lightweight Sport سفارش دهند. این پکیج 72 پوند از وزن خودرو می‌کاهد. پورشه هنوز جزئیات این پکیج را منتشر نکرده است.

کابین و امکانات پورشه کاین 2024

برخلاف مدل فعلی، پورشه کاین 2024 به پشت آمپر دیجیتال 12.6 اینچی با صفحه خمیده مجهز شده، که بسته به مشخصات خودرو، در 7 حالت قابل تنظیم است.

در یکی از تصاویر این نمایشگر با چیدمان ساده دیده می­‌شود، درحالی‌که در حالت دیگر با طراحی سنتی پورشه یعنی 5 دایره به نمایش درآمده است.

یک نمایشگر 12.3 اینچی لمسی در بخش مرکزی داشبورد قرار گرفته است، که از دستیار صوتی سیری پشتیبانی می­‌کند. مسیریاب متصل به اینترنت و قابلیت تماشای فیلم از طریق اینترنت، از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر به‌شمار می­‌آید.

در پایین این نمایشگر، یک صفحه شیشه­‌ای حساس به لمس روی پنل مشکی رنگ نصب شده است، که تنظیمات سیستم تهویه را کنترل می‌­کند. چند دکمه فیزیکی برای عملکردهای مختلف همچون صدای سیستم صوتی، درنظر گرفته شده است. محل شارژ بی‌سیم تلفن همراه و چهار پورت USB تایپ C برای سرنشینان جلو و عقب نیز در کابین این خودرو قرار دارد.

فضای به وجود آمده برای نمایشگر تهویه و شارژر بی‌سیم، به لطف انتقال اهرم تعویض دنده به سمت راست فرمان حاصل شده است، درحالی‌که طراحی جدید فرمان نیز نسل جدید 911 را به خاطر می‌­آورد. تعدادی دکمه هم روی فرمان قرار گرفته است، که عملکردهای نمایشگر مرکزی، کروزکنترل و انتخاب حالت رانندگی را برعهده دارند. در مدل‌های مجهز به نمایشگر مجازی روی شیشه جلو (هداپ) هم این بخش توسط دکمه روی فرمان قابل کنترل است.

اما نمایشگر 10.9 اینچی سرنشین جلو که با پرداخت مبلغ اضافه نصب می‌شود، امکان تنظیم مسیریاب و سیستم صوتی را برای سرنشین فراهم خواهد کرد. این نمایشگر در هنگام حرکت خودرو می­‌تواند از طریق اینترنت فیلم پخش کند، درحالی‌که با اعمال فیلتر روی صفحه، از حواس‌پرتی راننده جلوگیری خواهد کرد.

قیمت پورشه کاین 2024

لیست قیمت پورشه کاین 2024 به شرح زیر است؛

  • کاین: قیمت 80,850 دلار
  • کاین کوپه: قیمت 85,950 دلار
  • کاین E هیبرید: قیمت 93,350 دلار
  • کاین کوپه E هیبرید: قیمت 97,350 دلار
  • کاین S: قیمت 97,350 دلار
  • کاین S کوپه: قیمت 103,750 دلار
  • کاین توربو GT کوپه: قیمت 197,950 دلار

مترجم : باما

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.