رونمایی از پیکاپ 6×6 گریت‌وال کانن ‌سایبر در نمایشگاه شانگهای

0

گریت وال که در زمینه تولید انواع خودروهای تجاری و آفرودی فعالیت دارد، از یک پیکاپ شش چرخ در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی کرد. این خودرو گریت وال کانن سایبرپیکاپ نام دارد که طی همکاری گریت وال و چائوجینگ موتورز ساخته شده است. این پیکاپ بر روی شش چرخ 18 اینچی آفرودی سوار است.

گریت وال کانن سایبر پیکاپ در واقع نسخه ارتقایافته گریت وال کانن شانهای محسوب می‌شود. اضافه کردن محور سوم به این خودرو با چالش‌های فراوانی برای سازندگان همراه بوده است. در نتیجه آن‌ها کمک فنرهای نیتروژنی را به محور سوم اضافه کردند تا سیستم تعلیق خودرو قابلیت سازگاری با شرایط جدید را داشته باشد. انعطاف پذیری پلتفرم گریت وال به سازندگان اجازه داده است تا طیف وسیعی از پیشرانه‌ها را در این خودرو مورد استفاده قرار دهند. گریت وال کانن سایبرپیکاپ با موتورهای بنزینی، پلاگین هیبریدی و همچنین پیل سوختی هیدروژنی در دسترس مشتریان قرار خواهد داشت.

پیکاپ شش چرخ گریت وال، پاسخی به مرسدس بنز AMG G63 6×6 خواهد بود. پیشرانه پلاگین هیبریدی این پیکاپ از ترکیب موتور V6 با توربوشارژرهای دوقلو به همراه موتور برقی تشکیل شده است. این پیشرانه در مجموع 510 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در حالت تمام برقی، برد این پیکاپ به حدود 50 کیلومتر خواهد رسید. از ویژگی‌های قابل توجه پیکاپ دو کابین گریت وال می‌توان به وینچ آلومینیومی، یک جفت قلاب یدک کشی، گلگیرهای برآمده و درب عقب با قابلیت تقسیم 60:40 اشاره کرد. بنابر گزارش رسانه‌های چینی و استرالیایی، این پیکاپ هم‌اکنون در مراحل تولید قرار دارد.

از بین خودروهای پیکاپی که در نمایشگاه شانگهای معرفی شد، این Cannon CyberP!ckup 6×6 گریت‌وال بود که چشم‌ها را به خود خیره می‌کرد. این خودرو با همکاری Chaojing Motors توسعه پیدا کرده و از سه محور با رینگ‌های 18 اینچ و تایرهای آفرود Cooper Discoverer AT3 33 اینچ در آن استفاده شده است.

گریت‌وال کنون سایبر بر اساس Shanhai Cannon تولید شده اما یک محور اضافه‌تر به همراه سیستم تعلیق Heavy-Duty، کمک فنرهای نیتروژنی و پنج قفل دیفرانسیل الکترونیکی دارد. این پیکاپ به گونه‌ای توسعه یافته که نه تنها از قوای محرکه پلاگین هایبرید بلکه از یک پیل سوختی هیدروژنی نیز استفاده می‌کند. در کل، گریت وال کنون سایر PHEV از پیشرانه درونسوز 6 سیلندر 3 لیتر توئین توربو به همراه موتور الکتریکی بهره می‌برد که در مجموع 510 اسب‌بخار قدرت و 750 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. باطری‌های پیکاپ گریت وال کنون سایر تنها می‌توانند 50 کیلومتر برد مسافت داشته باشند.

از نظر طراحی، گریت وال کنون سایر با نمونه اصلی کاملا متفاوت شده و در نمای رو به رو آن می‌توان اثراتی از تاکوما و رم 1500 مشاهده کرد. از ویژگی‌های آن می‌توان به وینچ آلومینویمی، یک جفت recovery hooks، گلگیرهای برآمده و درب بار تقسیم شونده 60:40 اشاره کرد.

شاید این پیکاپ خودرویی به نظر برسد که تنها برای نمایشگاه آماده شده باشد اما تصاویر جاسوسی از گریت وال کنون سایر حاکی از آن است که این شرکت آن را در آینده نزدیک به بازار عرضه خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.