فرآیند استارت خودرو چگونه صورت می‌گیرد و چرا روشن نمی شود؟

0

علت روشن نشدن ماشین هنگام استارت زدن همیشه یکسان نیست و در شرایط و ماشین های مختلف، متفاوت است. به بررسی دلایل استارت خوردن و روشن نشدن ماشین میپردازیم.

 سه حالت در هنگام استارت زدن وجود دارد: 1) بهترین حالت است این است که ماشین روشن می‌شود. 2)ماشین استارت نمی‌خورد که علت آن را می‌توان تضعیف باتری، تخریب اتصالات در پایانه‌های باطری، ارور در سیستم امنیتی و .. بیان کرد. 3)ماشین استارت می‌خورد و روشن نمی‌شود، که در این مقاله به این حالت پرداخته شده است.

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین یکی از مشکلاتی است که تقریباً همه افراد آن را تجربه می‌کنند، در واقع می‌توان گفت با چرخش سوییچ سه حالت ممکن است ایجاد شود، در بهترین حالت ماشین روشن می‌شود، در برخی موارد ماشین استارت نمی‌خورد که علت آن را می‌توان تضعیف باتری، تخریب اتصالات در پایانه‌های باطری، ارور در سیستم امنیتی و .. بیان کرد. در حالت سوم ماشین استارت می‌خورد اما روشن نمی‌شود. در این مقاله به بررسی علل استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پرداخته می‌شود.

نحوه کارکرد استارت خودرو

تعمیر سوئیچ خودرو خرابی مغزی سوئیچ پراید قفل شدن سوئیچ باز کردن سوئیچ قبل از استارت آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش نکات فنی خودرو سایت تخصصی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو دانستنی های فنی خودر

اولین مرحله برای روشن کردن خودرو چرخاندن سوییچ و استارت زدن است که در خودرو‌های جدید توسط فشرده شدن دکمه و در خودروهای قدیمی توسط هندل صورت می‌گرفت. در واقع می‌توان گفت استارت خودرو موتوری مکانیکی است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. خروجی این وظیفه روشن شدن خودرو و حرکت آن است.

هنگامی که استارت زده می‌شود، انرژی الکتریکی توسط باتری به موتور منتقل می‌شود و چرخ دنده‌های استارت شروع به حرکت می‌کنند، استارت، این حرکات را به موتور منتقل می‌کند تا موتور را هم به حرکت وا دارد. از اجزای استارت می‌توان به پوسته استارت، بالشتک‌ها، آرمیچر، زغال استارت، دنده استارت اشاره کرد، اگر هر یک از این اجزا به درستی کار نکنند، موتور اتومبیل روشن نخواهد شد.

فرآیند استارت خودرو چگونه صورت می‌گیرد؟

آموزش نصب رله استارت رله استارت 206 رله استارت پراید کجاست رله استارت چیست قیمت رله استارت پراید نحوه بستن رله استارت رله استارت سمند تقویت استارت خودرو استارت نخوردن پژو پارس خرابی استارت چیست آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو

فرآیند انجام استارت به این شرح است:

مخلوط شدن سوخت و هوا

متراکم شدن سوخت و هوا از طریق اعمال نیروی مکانیکی

جرقه، جهت اشتعال سوخت و هوا

به حرکت انداختن پیستون‌ها حداقل به اندازه ۱۰۰ دور در دقیقه

چه عواملی باعث استارت خوردن و روشن نشدن ماشین می‌شود؟

از علل اصلی استارت خوردن و روشن نشدن ماشین می‌توان به این موارد اشاره کرد:

کمبود سوخت

ساده‌ترین علتی که می‌تواند منجر به استارت خوردن و روشن نشدن ماشین بشود، کمبود سوخت در باک ماشین است. اگر بنزین به اندازه کافی وجود نداشته باشد، پس سوختی برای اشتعال و روشن شدن موتور وجود نخواهد داشت.

تخریب پمپ بنزین

پمپ بنزین از اجزای اصلی و مهم خودرو به شمار می‌رود. اگر پمپ به هر علتی دچار تخریب شود، قابلیت انتقال بنزین به موتور وجود نخواهد داشت، در نتیجه در عین استارت خوردن، موتور روشن نخواهد شد.

مشکل در استارتر خودرو

اگر اجزای مربوط به استارتر خودرو که شامل دنده و قطعات متحرک است، به هر علتی دچار مشکل باشند نمی‌توانند به وظیفه خود که روشن کردن خودرو است، عمل کنند.

مشکل در شمع و کویل

اگر شمع و کویل‌ها دچار مشکل شده باشند، زمان‌بندی و ولتاژ احتراق را با مشکل مواجه کرده و نمی‌توانند خودرو را روشن کنند. اگر خودرو بد استارت می‌خورد احتمالاً شمع‌های آن دچار مشکل شده‌اند و نیاز به تعویض دارند. البته مشکل بد استارت خوردن می‌تواند ناشی از نرسیدن برق به خودرو روی دهد که در این صورت لازم است، سیستم برق رسانی خودرو مجدداً بازبینی شود.

انسداد فیلتر خودرو

اگر مجرای سوخت‌رسانی به موتور دچار رسوب شوند به طور مثال فیلتر مسدود شده باشد، بنزین به موتور نرسیده و خودرو روشن نمی‌شود.

اختلال انژکتور

انژکتور یا همان کاربراتور قدیمی وظیفه پاشیدن سوخت را بر عهده دارد، در نتیجه مشکل در انژکتور مانع از سوخت رسانی به موتور شده و استارت خوردن و روشن نشدن ماشین را در پی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.