معرفی دانگ فنگ فورتینگ T5 Evo مدل 2024

0

فورتینگ T5 Evo یک کراس‌اور میان­‌سایز از برند زیرمجموعه دانگ فنگ است، که در ایران با نام لاماری ایما و توسط آرین پارس موتور عرضه می‌شود. همزمان با انتشار تصاویری از تغییرات ظاهری فورتینگ T5 Evo، اعلام شده است که لاماری ایما با تجهیزات رفاهی بیشتری از نسخه فعلی به همراه نسخه پلاگین هیبریدی از این خودرو، در تابستان 1402 توسط آرین پارس موتور به بازار ایران عرضه خواهد شد.

از آنجایی که با یک فیس‌لیفت جزئی مواجه هستیم، تغییراتی در مشخصات فنی این خودرو صورت نگرفته است.لاماری ایما فیس‌لیفت در نمای جلو با جلوپنجره بزرگتر با اجزای متفاوت، طراحی جدید بخش پایینی سپر جلو و اجزای کرومی عمودی در دو طرف سپر همراه شده است، درحالی‌که در نمای جانبی می­‌توان تغییر در طراحی رکاب‌های جانبی را تشخیص داد، ضمن ­این‌که علاوه بر طرح مشابه با نسخه موجود در ایران، طرح جدید با تکرار فرم‌ بومرنگ-شکل و عنصر قرمز رنگ نیز قابل سفارش است.

فعلا تصویر رسمی از نمای عقب این خودرو منتشر نشده است، اما در تصاویری که شرکت دانگ فنگ برای دریافت گواهی ثبت اختراع به دولت چین ارسال کرده، می‌توان اضافه شدن خروجی هوای مصنوعی در پایین چراغ‌ها و همچنین قرار گرفتن پلاک روی سپر عقب را تشخیص داد.

طراحی فضای داخلی مدل ۲۰۲۴ فورتینگ T5 Evo با تغییر خاصی روبرو نشده و همچنان دو نمایشگر به هم چسبیده و خروجی‌های چهارتایی سیستم تهویه قابل مشاهده است.

می‌توان انتظار داشت که نسخه فیس‌لیفت با امکانات رفاهی بیشتری نسبت به نسخه فعلی لاماری ایما وارد ایران شود و مواردی از قبیل بازشوی برقی صندوق عقب، گرمکن صندلی‌های جلو، دوربین 360 درجه و رادار نقطه کور را به همراه داشته باشد.

لازم به‌ذکر است که دانگ فنگ فورتینگ T5 EVO در بازار جهانی در چند تریم مختلف عرضه می‌شود. مثلا نسخه پایه این خودرو، فاقد دوربین دنده عقب و کروز کنترل است درحالی‌که در تریم کامل، سامانه کمک تغییر خط و هشدار باز شدن در را به همراه دارد.

از آنجایی که با یک فیس‌لیفت جزئی مواجه هستیم، تغییراتی در مشخصات فنی این خودرو صورت نگرفته بنابراین پیشرانه 1.5 لیتری توربو GDI با طراحی میتسوبیشی با 195 اسب‌بخار قدرت و 285 نیوتن‌متر گشتاور، همچنان در زیر کاپوت حضور دارد. البته نسخه دیگری از همین پیشرانه با 300 نیوتن‌متر گشتاور هم در بازار جهانی موجود است. خروجی پیشرانه توسط گیربکس اتوماتیک دو کلاچه Wet به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

منبع : باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.