قیمت اتاق کامل محصولات ایران خودرو و سایپا -اریبهشت 1402

1

قیمت اتاق کامل محصولات ایران خودرو ، قیمت اتاق کامل سمند رنگ فابریک ، قیمت اتاق دنا استوک ، قیمت اتاق کامل پژو۴۰۵ رنگ فابریک ، قیمت اتاق کامل تیبا ایران خودرو ، قیمت اتاق پژو 207 ایساکو ، قیمت اتاق پژو پارس ،قیمت اتاق سمند

از جمله اجزای این نوع اتاق خودرو می توان به اسکلت خودرو و هشت تکه پیچی بدنه شامل درب صندوق، کاپوت جلو، دو گلگیر جلو و درب های اطراف اشاره کرد که تمام آن ها به صورت فابریک کارخانه تولیدی هستند و دارای نامه معتبر از ایران خودرو یا سایپا می‌باشند. همچنین اتاق های فابریک از ضمانت کارشناسی بهره می برند.

نکته مهم: اتاق کامل ماشین تنها دارای یک بدنه فلزی بوده و قطعاتی مانند سپرها و قطعات پلیمری و چراغ ها روی آن وجود ندارد.

بررسی اتاق کامل و فابریک خودرو

اتاق های کامل شامل یک اسکلت رنگ شده و فابریک هستند که ۸ تیکه پیچی بدنه از جمله کاپوت جلو، درب صندوق، درب های اطراف و دو گلگیر جلوی آنها، رنگ کوره ای داشته که به صورت حرفه ای روی قطعات قرار گرفته و از لحاظ کیفیت کاملا مشابه فابریک می باشند.

این نوع اسکلت اتاق ماشین فابریک دارای یک نامه معتبر از ایران خودرو یا سایپا بوده و تنها اسکلت خودرو از ضمانت کارشناسی بهره می برد.

بدنه رنگ کوره ای این نوع اتاق نیز دارای دو سال ضمانت پوسته شدن و ترک خوردگی رنگ است. اتاق کامل خودرو تنها دارای بدنه فلزی خودرو بوده و سپرها و قطعات پلیمری و چراغ ها روی آن نصب نیستند.

قیمت انواع اتاق خودروهای ایران خودرو و سایپا

 تشخیص تعویض اتاق خودرو  تشخیص خودرو اتاق تعویضی  راه های تشخیص خودرو چپی  تشخیص خودرو تصادفی  تشخیص خودروی چپی  قیمت اتاق پراید صبا  قیمت اتاق ال 90  قیمت اتاق پژو 207  قیمت اتاق پژو 206  قیمت اتاق پژو 405  قیمت اتاق پژو پارس  قیمت اتاق خودرو  قیمت اتاق کامل پژو 206  قیمت اتاق کامل دنا  قیمت اتاق کامل تیبا  قیمت اتاق کامل ساینا

بروزرسانی در اردیبهشت ۱۴۰۲ – قیمت اتاق خودروهای زیر، مصوب شرکتی بوده که دارای گارنتی رنگ و کیفیت نیز می باشند:

اتاق کامل پژو پارس : ۹۵ تا ۹۸ میلیون تومان

اتاق کامل پژو پارس اتوماتیک : ۹۵ تا ۹۸ میلیون تومان

اتاق کامل پژو ۴۰۵ : ۸۰ تا ۸۴ میلیون تومان

اتاق کامل پژو ۴۰۵ اس ال ایکس : ۸۶ تا ۸۹ میلیون تومان

اتاق کامل سمند : ۹۵ تا ۱۰۵ میلیون تومان

اتاق کامل سمند سورن : ۹۸ تا ۱۰۶ میلیون تومان

اتاق کامل پژو ۲۰۷ هاچبک : ۱۰۲ تا ۱۰۶ میلیون تومان

اتاق کامل پژو ۲۰۷ صندوقدار : ۷۵ تا ۷۸ میلیون تومان

اتاق کامل پژو ۲۰۶ هاچبک : ۹۴ تا ۹۷ میلیون تومان

اتاق کامل پژو ۲۰۶ SD صندوقدار : ۱۰۰ تا ۱۰۶ میلیون تومان

اتاق کامل رانا : ۹۸ تا ۱۰۵ میلیون تومان

اتاق کامل دنا : ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیون تومان

اتاق کامل دنا پلاس : ۸۶ تا ۹۲ میلیون تومان

اتاق کامل آریسان : ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان

اتاق کامل ساینا: ۷۰ تا ۷۲ میلیون تومان

اتاق کامل تیبا ۲: ۶۰ تا ۶۳ میلیون تومان

اتاق کامل تیبا: ۶۰ تا ۶۳ میلیون تومان

اتاق کامل پراید ۱۳۲: ۶۰ تا ۶۶ میلیون تومان

اتاق کامل پراید ۱۱۱: ۶۰ تا ۶۳ میلیون تومان

اتاق کامل پراید ۱۳۱: ۶۰ تا ۶۶ میلیون تومان

روش تشخیص خودروی اتاق تعویض

از جمله نگرانی های بزرگ افراد در زمان خرید خودروی دست دوم این است که بدانند آیا اتاق خودروی مورد نظر برای خرید، تعویض شده است یا خیر؟ در ادامه دو راه برای تشخیص خودرو اتاق تعویض را با شما به اشتراک می گذاریم.

۱. اصالت خودرو را بررسی کنید

ابتدا سراغ شماره شاسی در بدنه خودرو بروید. این یک راه مناسب برای تشخیص وضعیت سلامت اتاق خودرو است. بهتر است بدانید که شماره اصلی بدنه یا شاسی خودرو که در کارخانه سازنده روی بدنه آن حک می‌گردد با شماره‌ ای که بعد از تعویض اتاق روی بدنه خودرو درج می شود، تفاوت دارد.

در اصل، حک‌ این شماره روی بدنه به روش دستی غیر ممکن بوده زیرا شماره شاسی حک‌ شده در کارخانه سازنده خودرو، دارای یک چیدمان، اندازه و فونتی خاص است که جعل‌ کردن آن را غیرممکن می کند.

مکان ثبت شماره شاسی یا بدنه در هر خودرو متفاوت بوده و روی یک پلیت یا قطعه فلزی خاص حک می‌شود. این پلِیت در برخی از ماشین ها در ستون وسط حک شده و روی بعضی دیگر نیز سمت چپ داخلی کاپوت یا نقاطی دیگر از اتاق خودرو دیده می شود.

با دانستن این که شماره مورد نظر در کدام قسمت از هر خودرو حک شده، می توانید بهتر تشخیص دهید که خودرو روبروی شما، اتاق تعویضی است یا خیر. البته در بیشتر اوقات نیز شماره شاسی اتاق تعویض شده همانند نسخه فابریک و کارخانه ای آن نخواهد بود. پس با توجه به این نکته تا حد زیادی دست کلاهبرداران برای شما رو می شود.

۲. بررسی شاسی و بخش زیرین خودرو

نصب اتاق خودرو روی شاسی آن و لاستیک اتاق انجام می‌شود و در قدم بعدی بررسی وضعیت شاسی، باید لاستیک‌ های اتاق و پیچ‌ های بکار رفته در این نواحی را کاملا دقیق بازدید کنید. پیچ‌ های مخصوص نصب اتاق ماشین را به خوبی نگاهی کرده و ببینید که در وضعیت طبیعی هستند؟ تمام قسمت ها تمیز، مرتب و به دور از خوردگی به نظر می‌رسند؟

در صورت صدمه دیدن شاسی خودرو، خراش‌ و خط‌‌ و خش هایی در سرتاسر آن به وجود می آید. پس برای رفع این آثار و عیوب، نیاز به رنگ‌ کردن شاسی می باشد. ولی رنگ شدن بدنه و شاسی ماشین باعث آشکار شدن دلیل صدمه شاسی شده و به شما می گوید که خودروی مقابلتان دارای اتاقی تعویض شده است.

وضعیت لاستیک اتاق و پیچ‌ های آن نیز نشان دهنده فابریک نبودن اتاق می باشد ولی با تعویض پیچ‌ها و سمباده‌ زدن و رنگ‌ دوباره آنها، تا حد زیادی تشخیص خودرو اتاق تعویض را مشکل می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. حسين می گوید

    سلام وقت بخیر لطفا قیمت اتاق کامل روآ سال رو بفرمایید؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.