راه‌های مقابله با خط افتادگی روی خودرو

0

راه‌های مقابله با خط افتادگی روی خودرو

راه‌های مقابله با خط افتادگی روی خودرو

بسیاری از مالکان خودرو متاسفانه با مشکل خط افتادن روی خودروهایشان روبرو شده اند. در این نوشتار کوتاه سعی شده است، نکات لازم یادآوری شود که در صورت لزوم چه مواردی را در نظر داشته باشید و چه کارهایی برای برطرف شدن خط افتادگی باید انجام بشود.

بسیاری از مالکان خودرو متاسفانه با مشکل خط افتادن روی خودروهایشان روبرو شده اند. در این نوشتار کوتاه سعی شده است، نکات لازم یادآوری شود که در صورت لزوم، چه مواردی را در نظر داشته باشید و چه کارهایی برای برطرف شدن خط افتادگی باید انجام بشود.
برای تشخیص خراشیدگی  روی خودرو خود با کشیدن ناخن بر روی قسمت خط افتادگی مشخص میشود محل گود شده است یا این که رنگ بر روی آن نشسته است. در صورتی که ناشی از کشیده شدن لاستیک یا پلاستیک بوجود آمده باشد با پاک کننده چسب و مقداری اسپری ورنی مشکل برطرف خواهد شد.


برای خطوط سخت تر می‌توانید با مقداری استون و رقیق‌کننده رنگ بر روی پارچه آن را برطرف کنید. اگر خراش بوجود آمده هنوز پابرجا بود می توانید با استفاده از پولیش‌ها و مواد خش گیر مورد را برطرف کنید. به این صورت که پولیش را به صورت دورانی روی لکه بمالید تا لکه از بین برود و سپس با حرکت چپ و راست روی آن حرکت دهید تا تاثیر سایش از بین برود. و در پایان از واکس خوب بدنه استفاده کنید.
در صورت ایجاد شدن خشی بر روی خودرو به صورت بسیار عمیق، شما میتوانید تا جایی که امکان دارد آن را ترمیم کنید و باقی محل خراشیدگی را تا زمانی که بخواهید دوباره رنگ کنید، موقتاً در نظر نگیرید.
البته لازم است بدانید که به صورت تقریبی کلیه خودروهای جدید با یک لایه نگهدارنده شفاف بر روی رنگ بدنه نگهداری می شوند که این لایه برای براق شدن بیشتر رنگ نهایی و همچنین جلوگیری از رنگ پریدگی خودرو در اثر تابش اشعه ماورا بنفش است که اگر خراشی بر روی این لایه شفاف بیافتد با مواد ساینده کرم مانند مرمت، قابل ترمیم است که خیلی ساده تر از رنگ کردن اصلی خودرو است.
برای ترمیم خط افتادگی، از شستشوی بخش خش افتاده با محلول آب و صابون آغاز کنید و سپس  آن را به خوبی خشک کنید. برای ترمیم خط افتادگی شما نمیتواند خط را پاک کنید بلکه باید رنگ اطراف ناحیه آسیب دیده را بسایید تا با عمق خط همسطح شود. برای اطمینان، خیلی بر روی خراش عمیق نشوید، درون خراش را با ماده ای پر کنید که با رنگ بدنه تضاد داشته باشد. به طور مثال برای بدنه قرمز، از واکس کفش مشکی استفاده کنید و اگر بدنه تیره است، واکس سفید را انتخاب نمایید. هنگامی که این ماده رنگین به داخل خراشیدگی نفوذ کرد، باقی آنرا از روی بدنه پاک کنید.
در زمانی که لازم است از سنباده استفاده کنید. از کاغذ سنباده بسیار نرم ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ خشک و تر استفاده کنید که در فروشگاههای لوازم صافکاری و رنگ خودرو یافت می‌شوند. کاغذ سنباده را روی یک بلوک چوبی، اندازه دستان قرار داده و آنرا در آب سرد فرو ببرید. می‌توانید یکی دو قطره مایع ظرفشویی نیز در آب بریزید تا لیزتر شود و به ساییدگی اطمینان پیدا کنید. ساییدن را از بالا تا پایین خط انجام دهید و هر چند وقت یک بار سنباده را در آب خیس کنید. باید نرم و آهسته کار کنید و این کار را تا زمان از بین نرفتن سایدگی دنبال کنید. سپس محل سنباده زده را خشک کنید و برای اطمینان از محو شدن خط، آنرا به خوبی بررسی نمایید. اگر لایه شفاف را رد کرده و در ظرف آب سنباده ذرات رنگ دیدید، باید اسپری شفاف را روی آن بپاشید. اگر رنگ خودرو شما از نوع معمولی و فاقد لایه شفاف است، مقدار زیادی رنگ در آب مشاهده خواهید کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.